Gå til innhold

Er så lei meg


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har skrevet om det før, men må lufte meg litt.. søsteren min på 20 fant sin første kjæreste for 2 år siden. Greit det, han virket snill. Han har konvertert til islam da han opprinnelig er fra et annet land. I ettertid han har kalt både meg og min mor mye stygt, da han mente vi lurte henne til å spise svin. Han har også sendt flere stygge meldinger til oss og uttrykt seg sterkt på Facebook om sitt livssyn og at nordmenn er fitter. Min mor tilgir alt, selv etter de har hatt store diskusjoner med søsteren min om at han ikke er noe bra for henne.

 

De bodde sammen en stund, men så flyttet hun hjem for det er vel imot islam å bo sammen uten å være gift. Min søster går nå i heldekkende tøy, spiser ikke svin og skal ikke feire jul i år. De skal reise til et islamsk land.

 

Er redd for henne, kjenner henne ikke igjen. Er helt greit for meg om hun hadde konvertert til samme hvilken religion, men da av egen fri vilje, ikke pga en gutt.

 

Er det noe jeg kan gjøre?

 

Anonymous poster hash: 14503...7fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner til et lignende tilfelle. Tror ikke du kan gjøre då mye annet enn å vise at du alltid støtter henne og er der for henne. For hun jeg kjenner er det gått for langt. Hun ble sammen med mannen da hun var 18. Nå har de to barn sammen, og på grunn av barna våger hun ikke gå fra mannen før de er store (redd for kidnapping). Denne mannen ble stadig mer radikal. Jenta nektet å høre på advarsler. Dette var nok på sett og vis et opprør mot foreldrene. Foreldrene er på ingen måte rasistiske. I starten var de veldig positive til datterens kjæreste, men etterhvert som de så hvordan han styrte friheten hennes og hvordan hun forandret seg, ble de bekymret. Hun lever altså fortsatt (ti år etter) sammen med denne mannen, men er kun en skygge av seg selv.

 

Anonymous poster hash: 07b39...6dd

Skrevet

Huff, så trist. Denne gutten søsteren min har funnet seg har vist sitt sanne seg mer og mer. Han også sagt han vil reise ned til IS og lage fred. De skal reise til Marokko sammen i jula. Er bekymret for den turen til og med.

 

Anonymous poster hash: 14503...7fd

Skrevet

Huff, så trist. Denne gutten søsteren min har funnet seg har vist sitt sanne seg mer og mer. Han også sagt han vil reise ned til IS og lage fred. De skal reise til Marokko sammen i jula. Er bekymret for den turen til og med.

 

Anonymous poster hash: 14503...7fd

Hun jeg kjenner er også gift med en marokkaner. Kanskje det er en bra ting at han viser sitt sanne jeg allerede nå. Hva sier søsteren din til synet hans på IS? Skjønner godt bekymringen din. Klem!

 

Anonymous poster hash: 07b39...6dd

Skrevet

Husker dine tidligere tråder, dette lover ikke bra. Og hvorfor vil hun være sammen med noen som kaller moren og søsteren fitter og horer??

 

Anonymous poster hash: 73fc5...c52

Skrevet

Huff, så trist. Denne gutten søsteren min har funnet seg har vist sitt sanne seg mer og mer. Han også sagt han vil reise ned til IS og lage fred. De skal reise til Marokko sammen i jula. Er bekymret for den turen til og med.

 

Anonymous poster hash: 14503...7fd

 

Når han sier at han skal "reise ned til IS og lage fred" + at han skal reise til området i jula, da kan og bør du faktisk tipse politiet om ham!

 

Du kan tipse anonymt her:

https://www.politi.no/tjenester/tips_politiet/Tips_1.xml

Du trenger ikke legge igjen navn, mail og telefon, selv om det er et valg.

 

Ikke utsett det, tips politiet og fortell også at fyren har hjernevasket en ung norsk dame som han også vil ha med seg sørover.

Gi opplysninger om navn på begge to. Om du har kopi av noe han har skrevet på facebook eller lignende legg det med.

 

Det er svært bekymringsfullt at de skal reise sammen uten å være gift så lenge han har de holdningene han har! Hadde hun reist som hans kone ville hun vært tryggere, ironisk nok. Så lenge de ikke er gift blir hun sett på som en hore blant andre med samme holdninger som han har, og i prinsippet kan han gjøre hva han vil med henne :/

 

Men jeg tror dessverre ikke det er så mye du kan gjøre overfor din søster så lenge hun er myndig. Pass på at hun vet at du alltid vil være der for henne, at hun alltid kan komme til deg og at du på ingen måte dømmer henne. Om hun føler veldig motstand hos dere så kan det dessverre hindre henne fra å be om hjelp til å komme seg unna fyren.

 

Tipse politiet om ham i dag!

 

 

Anonymous poster hash: 87675...0bb

Skrevet

Du fikk vel tonnevis med oppfordringer til å tipse politiet om denne gutten sist du skrev, hvorfor har du ikke gjort det hvis du er så redd for søsteren din?

 

Anonymous poster hash: 2c252...2e9

Skrevet

Huff, så trist. Denne gutten søsteren min har funnet seg har vist sitt sanne seg mer og mer. Han også sagt han vil reise ned til IS og lage fred. De skal reise til Marokko sammen i jula. Er bekymret for den turen til og med.

 

Anonymous poster hash: 14503...7fd

I så fall plikter du å melde det til politiet. Det kan også være den eneste måten du kan redde din søster på.

 

Anonymous poster hash: 15ec4...2d0

Skrevet

Altså hvis han støtter IS og sier han vil reise ned og han er så radikal som du sier, hvorfor har du ikke kontaktet politiet?

 

Anonymous poster hash: 1d62d...318

Skrevet

Jeg visste ikke at jeg kunne tipse anonymt, men nå skal jeg jammen gjøre det. Jeg har hatt mld på mobilen min om at han skulle reise ned til IS og lage fred som han sa, men de meldingene forsvant når jeg gjenopprettet telefonen min. Tror jeg har skjermdump fra noe av det han skrev på fb da, skal sjekke. Hun er vel med han pga han hjernevasker henne. Takk for klemmen, den trengte jeg! Blir så usikker, om jeg bare skal støtte henne, men samtidig så tåler jeg ikke synet av han. Hun kom til meg og gråt for ca 1 år siden, sa hun følte seg kvalt der når de bodde sammen hos hans mor. Beklaget for sin oppførsel mot meg osv, men det gikk fort over..

 

HI

 

Anonymous poster hash: 14503...7fd

Skrevet

Jeg visste ikke at jeg kunne tipse anonymt, men nå skal jeg jammen gjøre det. Jeg har hatt mld på mobilen min om at han skulle reise ned til IS og lage fred som han sa, men de meldingene forsvant når jeg gjenopprettet telefonen min. Tror jeg har skjermdump fra noe av det han skrev på fb da, skal sjekke. Hun er vel med han pga han hjernevasker henne. Takk for klemmen, den trengte jeg! Blir så usikker, om jeg bare skal støtte henne, men samtidig så tåler jeg ikke synet av han. Hun kom til meg og gråt for ca 1 år siden, sa hun følte seg kvalt der når de bodde sammen hos hans mor. Beklaget for sin oppførsel mot meg osv, men det gikk fort over..

 

HI

 

Anonymous poster hash: 14503...7fd

 

Du har fått tips om å tipse politiet tidligere, og om du hadde tatt to minutter til å lese på politiets tipsside så ville du sett at man kan tipse anonymt.

 

Det du ikke har tid til nå, det er å tenke deg om og vente og utsette å sjekke ting. Om du virkelig ønsker å hjelpe søsteren din så tipser du politiet I KVELD!!!

 

Om typen til søsteren din har lagt igjen noe han kan tas for på nettet så kan han bli stoppet, og da kommer heller ikke din søster til å reise. Men jeg synes du og familien din har vært merkelig tafatte når dere så lenge har visst at fyren sympatiserer med IS og ønsker å reise for å støtte IS.

 

Gjør noe I KVELD - ellers tror jeg ikke du bryr deg så mye som du vil ha det til. Bryr du deg så tar du fatt i dette NÅ. Venter du blir det for sent.

 

Beklager å være så tydelig med deg - jeg forstår godt at du føler du trenger en klem - men det du trenger mer enn en klem nå er et realt spark bak. Om du ikke handler NÅ så blir det for sent, i hvert fall med tanke på at din søster blir med en fanatisk muslim til et muslimsk land uten å være gift med ham nå i julen.

 

Gjør det du må gjøre i kveld, så oppdaterer du oss etter at du har gjort det!

 

Anonymous poster hash: 87675...0bb

Skrevet

Du må gjøre det du kan for å redde henne ut av klørne hans.

 

Uansett hva som skjer videre må du leve med de valgene du tar nå.

 

Du virker konfliktsky og redd, hva er du egentlig redd for? Om søsteren din finner ut at du har tipset og i verste fall blir så sint på deg at hun kutter kontakten med deg for en kortere eller lengre periode, så har du jo ihvertfall forhindret henne i å dra ned der sammen med han. Det er uhyre viktig at de holder seg i Norge, ellers risikerer du å aldri se henne igjen, tror du det er noe lettere for deg å leve med i ettertid?

 

Om hun reiser ned der og ikke kommer seg ut igjen, kan du da leve med at du ikke meldte han til politiet?



Anonymous poster hash: 40976...0f0
Skrevet

Jeg har sendt inn anonymt tips, gjorde det før jeg skrev den forrige meldingen her inne. Håper de sjekker det opp. Jeg virker kanskje tafatt, men er sliten av hele greia. Tro meg, jeg har skjelt ut både han og søsteren min og vi har kranglet, kjeftet og grått. Men så går hun tilbake til han bestandig! For han har henne rundt lillefingeren. Foreldrene mine har prøvd å støtte, kjefte og sette grenser, men jenta er myndig så hva skal de gjøre uten å prøve å snakke henne til vett? Vi er redde for å miste henne helt. Jeg skjønner ikke at foreldrene mine tør å la henne reise engsng.

 

HI

 

Anonymous poster hash: 14503...7fd

Skrevet

Jeg har sendt inn anonymt tips, gjorde det før jeg skrev den forrige meldingen her inne. Håper de sjekker det opp. Jeg virker kanskje tafatt, men er sliten av hele greia. Tro meg, jeg har skjelt ut både han og søsteren min og vi har kranglet, kjeftet og grått. Men så går hun tilbake til han bestandig! For han har henne rundt lillefingeren. Foreldrene mine har prøvd å støtte, kjefte og sette grenser, men jenta er myndig så hva skal de gjøre uten å prøve å snakke henne til vett? Vi er redde for å miste henne helt. Jeg skjønner ikke at foreldrene mine tør å la henne reise engsng.

 

HI

 

Anonymous poster hash: 14503...7fd

 

I det forrige innlegget du skrev i tråden skrev du at du skulle tipse politiet, du skrev også at du måtte sjekke hva du ev. fremdelse har av meldinger og skjermdump. Nå skriver du at du gjorde det før du skrev det innlegget. Det gir meg en følelse av at du kanskje ikke har gjort det?

 

Veldig pussige formuleringer på deg når du skriver at du skal gjøre noe og skal sjekke noe først - når du liksom egentlig allerede har gjort det.

 

Jeg håper du tipser politiet, Hi, for det er det eneste du kan gjøre for søsteren din som har noen sjanse til å stoppe den mannen.

 

Anonymous poster hash: 87675...0bb

Skrevet

Ja, det ble merkelig. Men ble usikker på om jeg turte å skrive at jeg hadde tipset. Ble redd for å bli gjenkjent plutselig, men det får bare være. Har tipset, men kun med tekst. Har ikke sendt noe "bevis".

 

HI

 

Anonymous poster hash: 14503...7fd

Skrevet

Ja, det ble merkelig. Men ble usikker på om jeg turte å skrive at jeg hadde tipset. Ble redd for å bli gjenkjent plutselig, men det får bare være. Har tipset, men kun med tekst. Har ikke sendt noe "bevis".

 

HI

 

Anonymous poster hash: 14503...7fd

 

Det er synd du ikke har lagt med noe bevis, for det ville gjort det enklere for politiet og gitt større grunn for dem til å gå inn i det raskere. Men, du har i hvert fall tipset, og det er bra.

 

Da kan du ikke gjøre så mye annet enn å vise søsteren din at hun kan komme til deg uansett hva som skjer. Lag gjerne noen regler for når hun reiser med ham til Marokko. At hun skal sende en sms daglig og si at hun har det greit.

 

Anonymous poster hash: 87675...0bb

  • 3 uker senere...
Skrevet

Hvordan går det?

 

Anonymous poster hash: 07b39...6dd

Skrevet

hvorfor skal du blande deg ? hun er vel voksen nok til og ta egene avgjørelsen, la henne gjøre den feilen selv uten og blande deg opp i det



Anonymous poster hash: 10aa6...c10
Skrevet

 

hvorfor skal du blande deg ? hun er vel voksen nok til og ta egene avgjørelsen, la henne gjøre den feilen selv uten og blande deg opp i det

 

Anonymous poster hash: 10aa6...c10

En feil som kan koste henne livet???

 

Anonymous poster hash: 01006...444

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...