Anonym bruker Skrevet 5. desember 2016 #1 Skrevet 5. desember 2016 Gjør mannen din husarbeid når han er syk? Jeg tenker at selv om jeg er syk så kan ikke alt stoppe opp. Jeg begynner ikke å vaske gulv og skap, men jeg tømmer oppvaskmaskinen og søppel samt annet lett arbeid. Samboeren min gjør ingenting når han er syk. Det står ett fat på banken med inntørkede matrester. Jeg har bedt han pent om å ta det, men han gjør det ikke, så da får det bare stå der til han tar det. Anonymous poster hash: 3e567...0f1
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2016 #2 Skrevet 5. desember 2016 Jeg er singel og alenemamma, så rydde må jeg gjøre sjøl uansett. Det går fint det. Men ja, jeg har vært så syk at husarbeidet har blitt lagt fullstendig på hylla. Går fint det også. Anonymous poster hash: 8078f...670
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2016 #3 Skrevet 5. desember 2016 Jeg gjør knapt husarbeid når jeg er frisk, så gjør iallfall ikke husarbeid når jeg er syk. Anonymous poster hash: f6818...0b1
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2016 #4 Skrevet 5. desember 2016 Mannen min er flinkere enn meg til å gjøre husarbeid når vi er syke. Anonymous poster hash: 6115e...475
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2016 #5 Skrevet 5. desember 2016 Jeg gjør knapt husarbeid når jeg er frisk, så gjør iallfall ikke husarbeid når jeg er syk. Anonymous poster hash: f6818...0b1 😅😅 Anonymous poster hash: ceb9c...4e4
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2016 #6 Skrevet 5. desember 2016 Jeg må gjøre husarbeid uansett form. Ingen andre som gjør det, så da må jeg uansett 50, 100 eller 37 i temp Anonymous poster hash: 5447a...7fa
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 5. desember 2016 #7 Skrevet 5. desember 2016 Det kommer an på hvor syk jeg er, og hvor viktig husarbeidet er. Er det ingen andre til å ta husarbeidet så må jeg jo ta det selv, men er det andre, barn eller kjærester, så prioriterer ikke jeg det. Men er jeg istand til å ta det så spiller jeg ikke på syken for å slippe heller.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2016 #8 Skrevet 5. desember 2016 Jeg er alenemamma men gjør ikke husarbeid når jeg er syk nei. Er aldri syk mer enn 3 dager uansett så ser ikke problemet med å vente til jeg er frisk. Er ikke sånn at huset ser ut som katatrofeområdet bare jeg unngår å gjøre husarbeid mens jeg er syk. Anonymous poster hash: 6f0e7...5b5
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2016 #9 Skrevet 5. desember 2016 Gjør mannen din husarbeid når han er syk? Jeg tenker at selv om jeg er syk så kan ikke alt stoppe opp. Jeg begynner ikke å vaske gulv og skap, men jeg tømmer oppvaskmaskinen og søppel samt annet lett arbeid. Samboeren min gjør ingenting når han er syk. Det står ett fat på banken med inntørkede matrester. Jeg har bedt han pent om å ta det, men han gjør det ikke, så da får det bare stå der til han tar det.Anonymous poster hash: 3e567...0f1 Her syns jeg DU er barnslig!Regner ikke med at han er så ofte syk så da syns jeg godt du kunne tatt det selv. Anonymous poster hash: 6f0e7...5b5
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2016 #10 Skrevet 5. desember 2016 Det kommer jo an på hvor syk jeg er. Som regel klarer jeg å gjøre litt. Anonymous poster hash: 9edab...bbe
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2016 #11 Skrevet 5. desember 2016 Hvis en av oss er syk, så er det naturlig at den andre tar en større del av husarbeidet, men ingen melder seg helt ut. Unntaket er ved omgangssyke eller influensa, da har vi hatt nok med oss selv, og en gang begge hadde omgangssyke samtidig måtte vi til og med "sette bort" ungene et par dager. Men så syke er vi maks en gang i skuddåret. Ved mer vanlig sykdom tar vi del i de tingene som må gjøres daglig, men setter ikke i gang med helgerengjøring osv. Det kan alltids vente hvis den andre ikke rekker over det. Anonymous poster hash: 811b4...b20
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2016 #12 Skrevet 5. desember 2016 Nå er det flere år siden jeg har vært så syk at jeg ikke har vært på jobb. Men hvis jeg er hjemme fra jobb er jeg så syk at det er helt uaktuelt å gjøre husarbeid. Hvis jeg hangler litt tilpasser jeg arbeidet til formen, men det er ikka da jeg begynner på vindusvasken. Anonymous poster hash: 65dfe...08b
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #13 Skrevet 6. desember 2016 Må nok det ja. Mannen gjør ikke. Han blir hardt ramma av man flu hver gang det klør litt i halsen. Anonymous poster hash: e6b8a...912
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #14 Skrevet 6. desember 2016 Jeg gjør knapt nok noe når jeg er så syk at jeg ikke går på jobb. Kler på meg, kanskje. Mannen har lavere terskel for å være hjemme, og er dermed ofte i stand til å pusle litt med vaskemaskin, oppvaskmaskin ol. Vaske gulv ville ingen av oss gjort. Anonymous poster hash: 70953...8a2
Anyne Skrevet 6. desember 2016 #15 Skrevet 6. desember 2016 Nei det gjør jeg ikke. Mannen gjør det for meg. Kan til nød samle sammen søppel og matrester og tomflasker før jeg legger meg. Eller morgenen etter.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #16 Skrevet 6. desember 2016 Her syns jeg DU er barnslig! Regner ikke med at han er så ofte syk så da syns jeg godt du kunne tatt det selv. Anonymous poster hash: 6f0e7...5b5 Signerer. Selv om man leker martyr selv, kan man ikke forvente at andre gjør det. Det er veldig dumt å overanstrenge seg når man er syk, man bruker da lengre tid på å bli frisk. Her gjør mannen per def ikke husarbeid, noe som gjør at jeg flytter fra ham på nyåret (ikke eneste grunn, men medvirkende årsak), så her har jeg både laget mat, skiftet bleier og hengt opp klesvask med lungebetennelse, støvsugd med bekkenløsning og så videre. Anonymous poster hash: 84dd9...9ff
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #17 Skrevet 6. desember 2016 Ja selvfølgelig gjør jeg det. Jeg er helt alene med barn, og nødt til å gjøre alt selvom jeg er syk. Jeg har vært gjennom en stor operasjon, og skal være sengeliggende i tre måneder. Men det fungerer ikke i praksis. Jeg må bite tennene sammen og gjøre det som må gjøres. Anonymous poster hash: c2d32...e87
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #18 Skrevet 6. desember 2016 Nei, det gjør jeg ikke. Sist jeg var skikkelig syk så lå jeg på sofaen i 6 dager uten å gjøre noe som helst. Da måtte mannen trå til litt ekstra. Om jeg er hjemme fra jobb så er jeg syk! Jeg kan være syk og på jobb også. Da legger jeg meg på sofaen når jeg kommer hjem og blir der til jeg legger meg. Husarbeidet går ingen steder Anonymous poster hash: 56902...c3c
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #19 Skrevet 6. desember 2016 Jeg er kun syk om jeg har influensa eller omgangssyke. Da er jeg ikke i stand til å gjøre noe som helst. En kraftig forkjølelse gjør meg ikke syk, selv det er sinnsykt ubehagelig eller vondt. Gjør da det som MÅ gjøres, vasker ikke gulv eller klær. Anonymous poster hash: f8f90...b3c
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #20 Skrevet 6. desember 2016 Det kommer an på hvordan syk jeg er. Ingen i dette huset får lage middag eller rydde klær/servise når de har omgangssyke. Jeg tar ellers lett husarbeid hvis jeg ikke er sengeliggende. Mannen får manflu hvis jeg er forkjølet så han kan man bare glemme Anonymous poster hash: 5316f...777
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #21 Skrevet 6. desember 2016 Jeg har vært syk i 2 år så gjør husarbeid ja, gjør det i gode øyeblikk dvs når jeg ikke er på det verste. Anonymous poster hash: 80a49...84d
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #22 Skrevet 6. desember 2016 Selvfølgelig må noe husarbeid gjøres, jeg klarer ikke å ligge om det er stabler med skitne tallerkener og full maskin på kjøkkenet. Anonymous poster hash: 520c3...450
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #23 Skrevet 6. desember 2016 Selvfølgelig må noe husarbeid gjøres, jeg klarer ikke å ligge om det er stabler med skitne tallerkener og full maskin på kjøkkenet. Anonymous poster hash: 520c3...450 Da er du ikke syk nok Anonymous poster hash: 56902...c3c
Merdee Skrevet 6. desember 2016 #24 Skrevet 6. desember 2016 Nei, er jeg skikkelig syk så får husarbeid være 2- 3 dager, da gjør jeg kun det jeg absolutt MÅ (Vekke, legge, vaske klær hvis det ikke er nok rent fra før, smøre matpakke, varme enkel middag osv).
Merdee Skrevet 6. desember 2016 #25 Skrevet 6. desember 2016 Selvfølgelig må noe husarbeid gjøres, jeg klarer ikke å ligge om det er stabler med skitne tallerkener og full maskin på kjøkkenet. Anonymous poster hash: 520c3...450 Da har du ikke hatt 40 i feber og vært så dårlig at å ta deg av babyen er det eneste du, med all kraftanstrengelse du har, klarer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå