Anonym bruker Skrevet 5. desember 2016 #1 Skrevet 5. desember 2016 Hvordan fordeling har dere? Har nettopp gått fra barnefar og vi har blitt enige om at han skal ha samvær med barnet annen hver helg og en gang i uken. Hvordan er det med henting og levering hos dere? Må vi dra til mekling for å få dette bekreftet eller noe? trenger noen gode svar og tips da jeg har null peiling på dette Anonymous poster hash: 158a6...589
wvestnes Skrevet 5. desember 2016 #2 Skrevet 5. desember 2016 Så lenge dere har barn må dere til mekling ja. Her har vi 50/50 på 3-åringen. Hun hsr to faste dager i uka hos hver sv oss, og fredag-mandag annen hver uke. All overlevering skjer derfor i barnehagen. Jeg er heldig og har en ex som jeg samarbeider veldig godt sammen med, er en av oss syke, familieselskap på ene siden, planleggingsdager osv hjelper vi hverandre Nå er jeg heldig som har en sjef som lar meg begynne seinere på jobb om jeg trenger det i forbindelse med sykdom hos barnet eller planleggingsdager, så da blir hun som regel hos meg til han er ferdig på jobb (han jpbber 8-16 hver dag, jeg jobber fra 14.30 de dagene hun er hos pappaen).
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2016 #3 Skrevet 5. desember 2016 Så lenge dere har barn må dere til mekling ja. Her har vi 50/50 på 3-åringen. Hun hsr to faste dager i uka hos hver sv oss, og fredag-mandag annen hver uke. All overlevering skjer derfor i barnehagen. Jeg er heldig og har en ex som jeg samarbeider veldig godt sammen med, er en av oss syke, familieselskap på ene siden, planleggingsdager osv hjelper vi hverandre Nå er jeg heldig som har en sjef som lar meg begynne seinere på jobb om jeg trenger det i forbindelse med sykdom hos barnet eller planleggingsdager, så da blir hun som regel hos meg til han er ferdig på jobb (han jpbber 8-16 hver dag, jeg jobber fra 14.30 de dagene hun er hos pappaen). Så flott , Vi samarbeider godt her også , men siden barnet er så liten så er det derfor det er så lite samvær (blir 2 i Januar). Måtte du ha med barnet når dere skulle på mekling ? Anonymous poster hash: 158a6...589
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2016 #4 Skrevet 5. desember 2016 Her har far samvær annenhver helg fre-søn. Før barnet begynte på skolen var det annenhver helg + en dag i uken, som vi tok igjen med at han hadde barnet fre-man. Ellers annenhver jul, juleferie, høst og vinterferie. Far henter barnet på SFO på fredag, og leverer barnet hjemme hos meg på søndag. Mekling er noe alle foreldre må gjennom etter samlivsbrudd,det er en time på Familievernkontoret. At dere samarbeider godt nå er litt tidlig å si, det dukker nok opp noe etterhvert. Men avtalen dere har er greit å ha skriftlig (dere får hjelp fra familievernkontoret her om ønskelig) Barnet skal ikke være med på meklingen. Anonymous poster hash: 461ef...8f0
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2016 #5 Skrevet 5. desember 2016 Min var 1,5 når vi gikk fra hverandre. I begynnelsen var det samvær annenhver helg (fredag - mandag) og hver onsdag. Etter et år utvidet vi til annenhver helg (torsdag - mandag) og en dag i uken. Når barnet var 3 ga det tydelig beskjed på at h*n ville være mer sammen med pappa. Og når h*n var 3,5 gikk vi over til 50/50. Det gikk jeg bare med på fordi vi har et godt og tett samarbeid, og fordi jeg mener at man skal lytte til barnet i en sånn situasjon. Anonymous poster hash: 76c72...cd2
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2016 #6 Skrevet 5. desember 2016 Her er samvær fredag til søndag annenhver helg og annenhver jul har han de fra lille julaften til 1. juledag. Har de også en uke i sommerferien. Påske og høst/vinterferie har jeg de Anonymous poster hash: 449e0...64d
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2016 #7 Skrevet 5. desember 2016 Her er samvær fra onsdag til mandag annenhver uke. Pluss annenhver jul, påske, nyttår, vinterferie, høstferie og to ukers sammenhengende sommerferie. Dette barnet går nå på skolen. Anonymous poster hash: c6a80...a0c
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2016 #8 Skrevet 5. desember 2016 Dere må til mekling, ja Her har far torsdag-søndag annenhver uke, og torsdag de ukene han ikke har barnet i helgen. Fungerer bra fordi vi begge bor innenfor skolekretsen, så blir ikke lang reisevei. Far henter på SFO og leverer barnet her på søndager (eller skole på fredag om det er min helg). Anonymous poster hash: 84f7f...c17
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2016 #9 Skrevet 5. desember 2016 Hvilken fordeling. Eventuelt hvordan fordeler dere. Anonymous poster hash: 8a972...b00
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2016 #10 Skrevet 5. desember 2016 Dere må på mekling ja, og meklingsattesten dere får der må du sende med når du søker om utvidet barnetrygd (det har alle krav på) Overgangsstønad og støtte til barnetilsyn er behovsprøvd, så om du har krav på det kommer an på lønnen din. Men skal du søke om dette må også meklingsattesten sendes med. Barnebidrag fra far kan dere ta privat, men tar dere det gjennom nav må igjen meklingsattesten med. Det står vel egentlig skrevet at det er samværsforelder sitt ansvar å hente og levere, men at utgiften ved det skal deles mellom foreldrene etter inntekt. Men de aller fleste jeg kjenner gjør det sånn at de henter barna, far henter barnet til samvær og mor henter det hjem igjen. Er det lang reisevei kan dere møtes på halvveien. Anonymous poster hash: 9c3d1...0f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå