Gå til innhold

Mat uten hvete

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk brev i dag fra legen om at datteren min har allergi for hvete (ikke gluten).

Når jeg googler blir det glutenfri som kommer opp.

Noen tips til frokost, lunsj og kveldsmat? Har ikke med mat i bhg, så må være noe som funker isteden for brød.

Anonymous poster hash: 5dd7b...e1a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om hun har påvist hveteaallergi har hun krav på grunnstønad pga fordyrende kosthold. Du må søke selv og sende med legeattesten.

http://www.naaf.no/subsites/matallergi/kostrad-ved-allergi/coliaki-og-hveteallergi/

Jeg har ibs og hveteintoleranse, jeg spiser yoghurt med havregryn til frokost og knekkebrød av rug til lunsj. Når man har knekkebrød i mista må pålegget legges i en liten pose ved siden av så det ikke blir mykt

Anonymous poster hash: 5487c...8c5

Skrevet

I fri for hyllen på butikker selger det brød og glutenfri havregryn, det meste der er og hvetfritt!

Om bhg holder mat så må de kjøpe dette inn til din datter.

Du må og søke om stønad fra nav.

Skal se om jeg finner en super nett side til deg.

Skrevet

I brevet fra lege skal vi prøve uten hvete i 2-4 uker. Så må nok avvente søknad om bidrag.

Var på butikk nå, ble glutenfritt nå, men hun tåler jo bygg, rug, spelt og slikt så må vel undersøke mer 😄, og bake selv.

Anonymous poster hash: 5dd7b...e1a

Skrevet

Pass på at det ikke er hvertestivelse i det! De som har cøliaki tåler mindre en 20ppm med gluten, mens de som har hvetallergi ikke tåler det. Jeg bomma en dle på det i starten og skjønte ikke hvorfor jeg ble dårlig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...