Anonym bruker Skrevet 5. desember 2016 #1 Skrevet 5. desember 2016 2 årig jente,snill og grei bortsett fra at hun elsker å kaste ting!Hun synes det er så gøy når vi sitter ved middagsbordet å kaste gaffel/skje/kopp osv....hun gjør det ellers også,eks tar en leke og leker rolig med for å så helt ut av det blå duuundre avgårde😱🤔noen tips?nytter ikke å si nei og ta ifra henne...  Anonymous poster hash: 69e8c...57e
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2016 #2 Skrevet 5. desember 2016 La det ligge evt hun må plukke opp selv/ måltidet er over. Plastkopper osv. Har hatt en kaster selv, utrolig irriterende og potensielt livsfarlig  Anonymous poster hash: a539f...77b
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2016 #3 Skrevet 5. desember 2016 Nettopp blitt 2 eller nærmer seg 3?  Hva med å prøve å ikke plukke opp det hun kaster? Kaster hun gaffelen, spis med henda. Kaster hun koppen? Da blir det ikke mer drikke. Kaster hun maten, da får hun ikke mer. Snakker ikke om å sulte ungen altså, hun må jo selvsagt få mat, men jeg ville da heller lagt inn et "mellommåltid" litt senere. Gjerne noe som ikke er like godt som maten hun kastet. Anonymous poster hash: a53c3...665
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2016 #4 Skrevet 5. desember 2016 Nettopp blitt 2...har prøvd alt mulig.Jeg tar opp f.eks.bestikket EN gang,kaster hun det igjen får hun ikke det.Hun kan være farlig til tider🙈  Anonymous poster hash: 69e8c...57e
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2016 #5 Skrevet 5. desember 2016 Denne kunne jeg skrevet. Hun kaster og kaster. Vi tar opp, andre gang hun prøver å kaste tar vi det fra henne. Da blir det selvsagt hyling. Vi prater og forklarer at hun ikke får kaste og gir tilbake når hun har roet seg. 6 av 10 ganger kaster hun ikke igjen, det er en bedring men hun tøyer tålmodigheten til tider. 🙈  Anonymous poster hash: 5cd6b...1b1
Optatium Skrevet 5. desember 2016 #6 Skrevet 5. desember 2016 Min frøken ble akkurat to, hun må gå fra middagsbordet om hun kaster under måltidet. Har heldigvis nesten sluttet med det..
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2016 #7 Skrevet 5. desember 2016 Samme problem her.... men min er 16 mnd, så hun skjønner enda mindre av det... Anonymous poster hash: c8bbc...a2b
*Miss Marple* Skrevet 5. desember 2016 #8 Skrevet 5. desember 2016 Tingen er plastservise og bestikk. Gi minst mulig respons, ta gjerne opp et par ganger og så la det ligge.  For henne er det jo en kjempemorsom lek å få mamma og pappa til å plukke opp det hun kaster lite respons = kjedelig lek.  Og så går det snart over og neste utfordring avløser. Gleden med barn
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2016 #9 Skrevet 5. desember 2016 Vi har Stokke table top og en sånn sugekoppsak som holder bollen på plass, og har bare brukt tutekopp. Da er det bare skjea igjen, men den blir jo fjernet etterhvert som du sier.  https://www.google.no/search?q=lil+diner&client=ms-android-samsung&source=lnms&prmd=ivn&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwja2Lmijt3QAhXlKsAKHQXjCi0Q_AUIBygB&biw=360&bih=511#imgrc=76M8zuKzxkT2mM%3A  Anonymous poster hash: cf3cc...71c
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2016 #10 Skrevet 5. desember 2016 Dersom du ikke har ting i plast, så kjøp inn med en gang. Deretter ville jeg rett og slett oversett det fullstendig. Jeg regner med at hun kan komme seg opp og ned at stolen selv (?) og da får hun heller kravle ned og hente bestikket sitt selv dersom hun vil ha det tilbake. Jeg ville ignorert det helt, totalt og fullstendig i en periode. Fortsett å prate hyggelig, tenn lys på bordet og lat som om du ikke en gang merker at hun kaster tingene. Med null oppmerksomhet (over en tid på minst 1-2 uker), vil jeg tro at hun slutter helt av seg selv. Pass i tillegg på å rose henne de gangene hun ikke kaster noe. Har du andre barn der kan du også rose det barnet høylytt med "Se så flink xx er som sitter så fint og spiser med gaffelen sin!" osv. Anonymous poster hash: 80b3e...984
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2016 #11 Skrevet 5. desember 2016 Sånn er min to år gamle jente også. Nettopp fylt to. Å si nei og ta bort tingen fungerer ikke så bra nei. Det som faktisk fungerer litt er å forklare. Vi har et teppe på gulvet på en del av stua. "Du kan godt leke med duploklossene dine, men da må du bygge med dem og ikke kaste. Når du kaster ting kan de gå istykker". Alt knusbart og av tre er utenfor rekkevidde stort sett. Også fjernkontroll og telefoner er utenfor rekkevidden hennes.  Men hun hører på oss og kaster ting litt mindre nå. Man må være tålmodig. Sette seg ned på gulvet med barnet og forklare og avlede. Ikke kjefte på det som ikke er lov, men vise hvordan man kan leke med tingen uten å kaste den.  "Oi det der er jo ikke en ball men en bil. Den kan kjøre sånn, Brum Brum Brum!" Også gjøre noe morsomt med bilen. "Kan du gjøre sånn? :)"  Anonymous poster hash: 243d3...e38
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2016 #12 Skrevet 5. desember 2016 Sånn er min to år gamle jente også. Nettopp fylt to. Å si nei og ta bort tingen fungerer ikke så bra nei. Det som faktisk fungerer litt er å forklare. Vi har et teppe på gulvet på en del av stua. "Du kan godt leke med duploklossene dine, men da må du bygge med dem og ikke kaste. Når du kaster ting kan de gå istykker". Alt knusbart og av tre er utenfor rekkevidde stort sett. Også fjernkontroll og telefoner er utenfor rekkevidden hennes. Men hun hører på oss og kaster ting litt mindre nå. Man må være tålmodig. Sette seg ned på gulvet med barnet og forklare og avlede. Ikke kjefte på det som ikke er lov, men vise hvordan man kan leke med tingen uten å kaste den. "Oi det der er jo ikke en ball men en bil. Den kan kjøre sånn, Brum Brum Brum!" Også gjøre noe morsomt med bilen. "Kan du gjøre sånn? :)"Anonymous poster hash: 243d3...e38 Hehe, det hadde aldri i verden fungert med min. Han ser meg rett i øya, og kaster likevel. Gjerne rett på meg, midt i ansiktet. Ikke enkelt med; "Nei, det før du ikke lov til, søte vennen min," da. 19 mnd forresten. Anonymous poster hash: b49c4...8f1
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #13 Skrevet 6. desember 2016 Hehe, det hadde aldri i verden fungert med min. Han ser meg rett i øya, og kaster likevel. Gjerne rett på meg, midt i ansiktet. Ikke enkelt med; "Nei, det før du ikke lov til, søte vennen min," da. 19 mnd forresten.  Anonymous poster hash: b49c4...8f1 Det funka ikke da mi var 19 måneder heller. Dette har tatt tid altså. Hun er 25 mnd nå, da forstår de mye mer. Hører jo ikke alltid på meg likevel, men det går framover  Anonymous poster hash: 243d3...e38
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #14 Skrevet 6. desember 2016 Hos oss ble måltidet bedre når vi hadde et lite lager med bestikk lett tilgjengelig. Når en gaffel havnet på gulvet tok vi frem en ny fra lageret uten å se på barnet eller si noe, bare ga den til barnet. Til slutt var det ikke noe gøy å kaste bestikk på gulvet lenger.  Anonymous poster hash: fee89...498
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2016 #15 Skrevet 6. desember 2016 Har en "kaster" på halvannet år vi også, og vi plukker opp og plukker opp og plukker opp,puh Skal begynne å overse han slik som mange foreslår her inne, kanskje det blir kjedelig til slutt da  Anonymous poster hash: 143ee...474
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå