Anonym bruker Skrevet 5. desember 2016 #1 Skrevet 5. desember 2016 Jeg er med i en "gravidgruppe" på facebook og alle der, og da mener jeg virkelig ekstremt mange av medlemmene er kvinner som er ufaglærte eller jobber i såkalte lavstatusyrker slik som barnehage, matbutikk, SFO, hjemmeværende. Og hundreogørten er "utdannet ved livets harde skole". Tenkte å melde meg inn i en gruppe for å få kjenne litt på samhold og kvinner jeg kunne relatere med, uavhengig av alder. Men det er umulig da det virker som om at ingen har en utdanning, et aktivt yrkesliv de vil ta vare på. Alle er bare "mamma på heltid" eller jobber på prix.. Hvor finner man gravide kvinner/småbarnsmødre som faktisk har en utdanning, evt karriere som det går an å snakke med og få relevante tips? Tror jeg blir gal hvis jeg får enda et råd og spørsmål om hvorfor jeg ikke bare blir hjemme siden du allikevel får dagpenger.. Blæ Anonymous poster hash: bcb86...4eb
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2016 #2 Skrevet 5. desember 2016 *tar fram popkornet* Anonymous poster hash: 0bcd9...376
Hellejenta Skrevet 5. desember 2016 #3 Skrevet 5. desember 2016 Kjeder du deg på en mandagsformiddag ?
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2016 #4 Skrevet 5. desember 2016 Jeg er med i en "gravidgruppe" på facebook og alle der, og da mener jeg virkelig ekstremt mange av medlemmene er kvinner som er ufaglærte eller jobber i såkalte lavstatusyrker slik som barnehage, matbutikk, SFO, hjemmeværende. Og hundreogørten er "utdannet ved livets harde skole". Tenkte å melde meg inn i en gruppe for å få kjenne litt på samhold og kvinner jeg kunne relatere med, uavhengig av alder. Men det er umulig da det virker som om at ingen har en utdanning, et aktivt yrkesliv de vil ta vare på. Alle er bare "mamma på heltid" eller jobber på prix.. Hvor finner man gravide kvinner/småbarnsmødre som faktisk har en utdanning, evt karriere som det går an å snakke med og få relevante tips? Tror jeg blir gal hvis jeg får enda et råd og spørsmål om hvorfor jeg ikke bare blir hjemme siden du allikevel får dagpenger.. Blæ Anonymous poster hash: bcb86...4eb Hold ut, de trenger noen med høystatusyrke som kan fortelle dem hvordan verden fungerer. Eller så kan du ta patent på elitemoms ala elitesingels.no, så slipper du å sosialiseres med de kunnskapsløse barnehageansatte Anonymous poster hash: 5b22e...4a1
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2016 #5 Skrevet 5. desember 2016 Gravide kvinner er like ulike som alle andre kvinner. Heldigvis. Anonymous poster hash: 4c7ae...8c6
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2016 #6 Skrevet 5. desember 2016 Jeg sitter her 🙋🙋🙋 hjemme i permisjon og holder på å dø. Gleder meg til å begynne på jobb igjen og snakke med folk om noe annet enn baby. Dog skulle jeg veldig gjerne kjent noen med barn som man kunne tatt en kaffe på lekeplassen med og lignende Anonymous poster hash: 26fef...24c
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2016 #7 Skrevet 5. desember 2016 Du har vel råd til å ha "nanny" hjemme fra den dagen du må ut i jobb igjen? Så du slipper å levere barna dine til oss uintelligente lavstatus barnehageansatte......... Anonymous poster hash: e1252...b7d
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2016 #8 Skrevet 5. desember 2016 Forstår deg godt. Forhåpentligvis blir du kjent med noen som deg når du havner i barselgruppe etter fødselen. Du kan også prøve å bli med på gravidyoga eller lignende i nærheten Anonymous poster hash: ca737...1ad
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2016 #9 Skrevet 5. desember 2016 Er man lavt utdannet om man velger å være hjemme når barna er små? Noen liker å være sammen med barna sine selv om man er høyt utdannet. Anonymous poster hash: ca8df...48d
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2016 #10 Skrevet 5. desember 2016 På barseltreff kanskje, hvis du er heldig De fleste som er i full jobb store deler av svangerskapet er nok ikke så interessert i en slik side, så derfor møter du dem nok ikke der heller. Holdningen din er ikke helt grei synes, men jeg skjønner faktisk også hvordan du tenker. Jeg har mange gode venner av alle slag, både med høy utdannelse og de som ikke har fullført videregående, men jeg merker jo også at det er langt færre av de som ikke har utdanning jeg har samenfallende tankegang og verdier med enn de som har utdanning. Anonymous poster hash: 107f8...158
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2016 #11 Skrevet 5. desember 2016 Forstår deg godt. Forhåpentligvis blir du kjent med noen som deg når du havner i barselgruppe etter fødselen. Du kan også prøve å bli med på gravidyoga eller lignende i nærheten Anonymous poster hash: ca737...1ad Hun må bare huske å legge inn reservasjon mot mødre med lavstatusjobber, det er jo skikkelig ille hvis hun blir sett sammen med noen av de................. Anonymous poster hash: c0513...af8
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2016 #12 Skrevet 5. desember 2016 Trenger ikke utdannelse for å gå gravid. Det er rimelig selvgående... Jeg tror de fleste ikke ser behovet for gravidforum. Anonymous poster hash: fb46f...8a0
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2016 #13 Skrevet 5. desember 2016 Jeg er med i en "gravidgruppe" på facebook og alle der, og da mener jeg virkelig ekstremt mange av medlemmene er kvinner som er ufaglærte eller jobber i såkalte lavstatusyrker slik som barnehage, matbutikk, SFO, hjemmeværende. Og hundreogørten er "utdannet ved livets harde skole". Tenkte å melde meg inn i en gruppe for å få kjenne litt på samhold og kvinner jeg kunne relatere med, uavhengig av alder. Men det er umulig da det virker som om at ingen har en utdanning, et aktivt yrkesliv de vil ta vare på. Alle er bare "mamma på heltid" eller jobber på prix.. Hvor finner man gravide kvinner/småbarnsmødre som faktisk har en utdanning, evt karriere som det går an å snakke med og få relevante tips? Tror jeg blir gal hvis jeg får enda et råd og spørsmål om hvorfor jeg ikke bare blir hjemme siden du allikevel får dagpenger.. Blæ Anonymous poster hash: bcb86...4eb Du vet at det er mange høyskoleutdannede som jobber i barnehager eller? Anonymous poster hash: c0513...af8
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2016 #14 Skrevet 5. desember 2016 Hun må bare huske å legge inn reservasjon mot mødre med lavstatusjobber, det er jo skikkelig ille hvis hun blir sett sammen med noen av de................. Anonymous poster hash: c0513...af8 Min første barselgruppe ble satt sammen av helsesøster på bakgrunn av utdannelse og jobb... helt supert det! Anonymous poster hash: 80858...436
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2016 #15 Skrevet 5. desember 2016 Min første barselgruppe ble satt sammen av helsesøster på bakgrunn av utdannelse og jobb... helt supert det! Anonymous poster hash: 80858...436 Ja, det er jo kjempeflott det............... Anonymous poster hash: c0513...af8
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2016 #16 Skrevet 5. desember 2016 Var også med i en gravidgruppe på facebook. De fleste var 18-25 år og er enten hjemmeværende på heltid eller sykemeldt av alle mulige grunner. Meldte meg ut da jeg ikke orket å lese på "problemene" deres hver dag. Anonymous poster hash: e04c5...f52
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2016 #17 Skrevet 5. desember 2016 Så vi "utdannede" som jobber i kommunen i et "lavstatus yrke" som dere så fint kaller det med funksjonshemmede svangerskaps problemer som gjør at vi ikke kan jobbe har ikke lov til å klage litt engang?! Hva er forskjellen på en dataingeniør som ikke kan gjøre jobben sin pga bekkenløsning (sittestillende) og en barnehagepedagog som begge har en 3-årig bachelorgrad om jeg får si det? Eller er en bachelorgrad ikke "utdannet" nok for dere? Mange "butikkansatte" har også en bachelorgrad innenfor Økonomi og administrasjon eller Markedsføring og ledelse. Smakløst å trakke ned på folk på denne måten, må jeg få sagt. Anonymous poster hash: 06286...759
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2016 #18 Skrevet 5. desember 2016 Så vi "utdannede" som jobber i kommunen i et "lavstatus yrke" som dere så fint kaller det med funksjonshemmede svangerskaps problemer som gjør at vi ikke kan jobbe har ikke lov til å klage litt engang?! Hva er forskjellen på en dataingeniør som ikke kan gjøre jobben sin pga bekkenløsning (sittestillende) og en barnehagepedagog som begge har en 3-årig bachelorgrad om jeg får si det? Eller er en bachelorgrad ikke "utdannet" nok for dere? Mange "butikkansatte" har også en bachelorgrad innenfor Økonomi og administrasjon eller Markedsføring og ledelse. Smakløst å trakke ned på folk på denne måten, må jeg få sagt. Anonymous poster hash: 06286...759 Andre høyskoler snekrer ikke fuglebur heller da.. Anonymous poster hash: b1448...bb6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå