Gå til innhold

Toåringen har blitt et MONSTER.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært hjemme i ti dager fra barnehagen. Vært syk med øreverk og streptokokker.

Er ganske bra nå men hun ble bortskjemt med å få det hun ville spise samt endel saftis for halsen. Nå er vi hjemme for å fullføre medisinering (to dager igjen så vi valgte å holde hjemme fremfor å komme i barnehagen for å gi)

Men nå er hun altså blitt et bortskjemt hylende monster. Skal bare ha is og er generelt bare vrien.

Er det virkelig så fort å skjemme bort de små??

Sjokkert førstegangs ja!!!

Anonymous poster hash: 892b4...ced

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke snakk slik om et annet forsvarsløst menneske! Kjære vene. Jeg får vondt i både magen og hjertet.

Om hun har fått is hver dag, har du vent kroppen hennes til en viss mengde sukker som (alle vet) er avhengighetsdannende. Du må hjelpe henne til å bli kvitt avhengigheten på en human måte, ikke kalle henne et monster!

Faen ta uvitende mødre altså. Blir så irritert på folk som ikke burde ha ansvar for andre mennesker.

Anonymous poster hash: ffe9f...6f5

Skrevet

Hun er nok litt redusert enda pga antibiotika og sykdom, gi henne nå litt tid.

Når hverdagen er på plass igjen med barnehage og måltider og måltidsrytme hun er vant til går du tilbake til lørsdagsgodt og sunne hverdager. Det kommer til å gå helt fint.

Anonymous poster hash: 0c8e5...b71
Skrevet

Tipper at dere har ramlet rett inn i trassalderen, jeg.

Det handler ikke om at dere har skjemt bort, men at hun prøver å se hvor grensen deres går. Og at grensa for is har blitt brått og brutalt flyttet, faller nok ikke i god jord. Vær konsekvente, prøv å avlede med andre ting, prøv å være i forkant.

Skrevet

Ikke snakk slik om et annet forsvarsløst menneske! Kjære vene. Jeg får vondt i både magen og hjertet.

Om hun har fått is hver dag, har du vent kroppen hennes til en viss mengde sukker som (alle vet) er avhengighetsdannende. Du må hjelpe henne til å bli kvitt avhengigheten på en human måte, ikke kalle henne et monster!

Faen ta uvitende mødre altså. Blir så irritert på folk som ikke burde ha ansvar for andre mennesker.

La meg gjette.. Du er en av de ufrivillige barnløse?

Selvsagt kan man si at et barn oppfører seg styrt og er et lite monster. Man er ikke uegnet som foreldre av den grunn.. Noen folk altså.

Anonymous poster hash: 38aad...958

Skrevet

Det er klart du ikke kan bråslutte med godene uten protester. Hun skjønner jo ikke at isen var medisinsk begrunnet, men hun er smart nok til å huske at hun har fått is.

Hjelp henne å sette ord på følelsene. Si for eksempel at du skjønner hun er sint fordi hun ikke får is, men det blir ikke is i dag. Hun må jo bare rase fra seg, men skuffelsen hennes er reell og hun trenger din støtte.

Hvis hun har pakkekalender, bør du være forberedt på en reaksjon 1. juledag. Ingenting unormalt i det.

Skrevet

La meg gjette.. Du er en av de ufrivillige barnløse?

Selvsagt kan man si at et barn oppfører seg styrt og er et lite monster. Man er ikke uegnet som foreldre av den grunn.. Noen folk altså.

Anonymous poster hash: 38aad...958

Nei, ikke barnløs. Har to tenåringer og en 6 åring. Men lei av folk som ikke respekterer andre mennesker.

Og spesielt dem som ikke respekterer mennesker som er små, og er avhengig av dem.

Tenk å være så slem at de gir sitt eget barn sukker hver dag, gjøre barnet avhengig av sukker, og når barnet, som er underlagt sine egne behov, gjør krav på avhengigheten sin, så er det et monster!?

Det er i beste fall ignorant.

Skrevet

Nei, ikke barnløs. Har to tenåringer og en 6 åring. Men lei av folk som ikke respekterer andre mennesker.

Og spesielt dem som ikke respekterer mennesker som er små, og er avhengig av dem.

Tenk å være så slem at de gir sitt eget barn sukker hver dag, gjøre barnet avhengig av sukker, og når barnet, som er underlagt sine egne behov, gjør krav på avhengigheten sin, så er det et monster!?

Haha - du er morsom. Barnet har blitt avhengig av sukker etter noen dager med saftis - og må på rehab for å kommer seg igjen. Festlig.

Anonymous poster hash: 5c4b7...898

Skrevet

Hvor skriver jeg at jeg har gitt ungen min sukker og gjort henne avhengig av det?

Synes du koker sammen litt mye i ditt eget hode, er det flere enn deg i hodet også kanskje?

Faktum er at barnet har gått på sukkerfri diett i over én måned nå fordi hun har vært så mye syk. Hun har fått hjemmelage is UTEN sukker. Hun har spist hjemmelaget kjeks den har vært søtet men ikke med sukker.

Vanvittig så mye enkelte "damer" her inne klarer å konkludere med minimalt med informasjon.

Hvis det var så at du satt og tittet i krystallkula di når du svarte meg så burde du vaske den for som du skjønner tok du feil.

Og faktum er at barnet har vært et monster i går og i dag, for selvom isen er hjemmelaget så var den åpenbart god nok til å lage leven over.

Og til slutt, den sukkerfrie perioden så ikke ut til å hjelpe på alle sykdommene.

Skrevet

Hvor skriver jeg at jeg har gitt ungen min sukker og gjort henne avhengig av det?

Synes du koker sammen litt mye i ditt eget hode, er det flere enn deg i hodet også kanskje?

Faktum er at barnet har gått på sukkerfri diett i over én måned nå fordi hun har vært så mye syk. Hun har fått hjemmelage is UTEN sukker. Hun har spist hjemmelaget kjeks den har vært søtet men ikke med sukker.

Vanvittig så mye enkelte "damer" her inne klarer å konkludere med minimalt med informasjon.

Hvis det var så at du satt og tittet i krystallkula di når du svarte meg så burde du vaske den for som du skjønner tok du feil.

Og faktum er at barnet har vært et monster i går og i dag, for selvom isen er hjemmelaget så var den åpenbart god nok til å lage leven over.

Og til slutt, den sukkerfrie perioden så ikke ut til å hjelpe på alle sykdommene.

Tydelig at respektløsheten gjelder for alle mennesker du møter, ikke bare barnet ditt. Stakkars folk rundt deg.

Men mest stakkars barnet ditt som har en mamma som tolker frustrasjon, sykdom, slitenhet og sorg som plagsom monsteratferd.

Skrevet

Hun tester grensene dine, ikke la henne vippe deg av pinnen, da vinner hun, stå på ditt men på en vennlig måte, ikke kalle henne ett monster det er mulig trassalderen banker på😊

Skrevet

Du er jo helt vilt usaklig.

Det er ikke synd på en unge so. Har fått is pga halsbetennelse. Det er ikke synd på en unge som blir omtalt som et lite monster på et anonymt forum.

Du er jo spinnvill.

Anonymous poster hash: 30ebd...b18

Skrevet

Sånn er det å ha unger ;) 1-3-års alderen er morsom. Har en 1-åring og en 3-åring (3,5) og det har vært noen skikkelig vanskelige perioder! Derfor er jeg, med vilje, relativt tilbakeholden med godteri. Vet at da kommer det mas om det. Men om man må gi is pga hals etc, så må man bare ta skrikinga som kommer i etterkant og bare lukke øra.

Anonymous poster hash: 420c4...60a
Skrevet

Hun tester grensene dine, ikke la henne vippe deg av pinnen, da vinner hun, stå på ditt men på en vennlig måte, ikke kalle henne ett monster det er mulig trassalderen banker på😊

Kaller ikke henne et monster til henne.

Lufter mine tanker her på et anonymforum.

Hun vipper meg ikke av pinnen altså men det er slitsomme dager. 😊

Skrevet

Sånn er det å ha unger ;) 1-3-års alderen er morsom. Har en 1-åring og en 3-åring (3,5) og det har vært noen skikkelig vanskelige perioder! Derfor er jeg, med vilje, relativt tilbakeholden med godteri. Vet at da kommer det mas om det. Men om man må gi is pga hals etc, så må man bare ta skrikinga som kommer i etterkant og bare lukke øra.

Lite flyt av søtt her normalt. Men flere is om dagen gjør noe med forventningene.

Skal bli godt med faste rutiner igjen nå.

HI

Skrevet

Lite flyt av søtt her normalt. Men flere is om dagen gjør noe med forventningene.

Skal bli godt med faste rutiner igjen nå.

HI

Ja, det hjelper med andre rutiner og at barnet vet hva hn kan forvente. Men du vil oppleve mye av det fremover, mest sannsynlig, det er mye som skal skrikes om og mange grenser som skal testes! 

Skrevet

Herregud, for et hysterisk fjols du er.

HI, selvsagt går det fort å skjemme bort en toåring. Men det går like fort å plukke det av henne. Bare vær streng og trygg, trøst henne når hun hyler, men gjenta på nytt og på nytt at det ikke blir noen is.

Anonymous poster hash: 08c6d...873

Skrevet

Kaller ikke henne et monster til henne.

Lufter mine tanker her på et anonymforum.

Hun vipper meg ikke av pinnen altså men det er slitsomme dager. 😊

Skjønner det, du har en tøff tid forran deg og hvordan du takler den nå legger grunnlaget for de neste 2 årene 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...