Gå til innhold

Noen som bruker kalendermetoden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kartlegger eggløsning, og f.eks bruker en monitor for å se om dere har eggløsning eller ikke, som "prevensjon"? Her er det den muligheten jeg har, men føler meg usikker på det. Har ikke prøvd det skikkelig. Og hele syklusen må jo kartlegges først. Men hvis monitoren sier at jeg har eggløsning en dag, så bør det være trygt å ha sex 7 dager etterpå? 

Er det noen som bruker den metoden? Det er mitt spørsmål :)

Anonymous poster hash: 3e407...a95
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og det er ikke snakk om julekalendermetoden altså! 

Anonymous poster hash: 3e407...a95
Skrevet

Nei er du gal, kjenner to stykker som har blitt gravid med denne metoden.

Ene fikk en spontan eggløsning når hun ikke skulle ha det, og hadde hatt sex kvelden før. Så da lå det jammen en sædcelle og ventet på egget gitt. Hun brukte sånn ladycomp-greie som du måler tempen hver dag da.

Andre ble bare plutselig gravid uten å vite hva som skjedde, men en eggløsning må jo ha kommet på feil tidspunkt i måneden.

Jeg personlig har alltid hatt veldig regelmessig mens, den kommer hver fjerde torsdag kveld. Men da jeg fikk tredje barnet mitt var testen negativ den dagen jeg skulle hatt mens. Mensen kom ikke, men testene var fortsatt negative. Først 5 dager etter forventet mens ble testen svakt negativ. Den ene måneden må jeg jo ha hatt en senere eggløsning enn vanlig, selv om jeg hele mitt voksne liv har vært regelmessig som en klokke....

Når man atpåtil vet at en orgasme kan trigge kroppen til å slippe et egg utenom syklus å ville jeg aldri stolt på denne metoden gitt. Den har bare vært grei mellom barna vi har fått, ingen krise om de har kommet litt tettere enn planlagt liksom. Men nå som jeg absolutt ikke ønsker å bli gravid er den overhodet ikke sikker nok.

Anonymous poster hash: e144e...514

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...