Gå til innhold

Noen som er kjent på slependen her? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ta toget ditt, og ta en liten tur på IKEA. Er det langt fra stasjonen?

Anonymous poster hash: 32746...4ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I følge Google maps er det 22 minutter å gå, 1.7km.

Skrevet

det er et stykke ja...

men  det går busser dit, men jeg vet ikke om de går fra Slependen stasjon,  men om du hopper av i Sandvika og tar en buss retning Nesøya ville jeg tro du kan komme ganske nærme.

Skrevet

20 minutter å gå et stykke?! Jisses! Dere byfolk er virkelig late. Jeg har en halvtime + noen minutter, å gå til butikken. Jeg foretrekker å gå fremfor å bruke bil, for det er godt for både kropp og sjel. Jeg har med barna, hvor på eldste gutten på sju år, får bære litt innimellom. Det er bare sunt.

Tydeligvis skal du ikke kjøpe noe så stort at du trenger bil, for da hadde du kjørt, ikke tatt toget.

Aldri om jeg noensinne skal flytte til byen, hvis dette er en sykdom dere pådrar dere i byen.

Anonymous poster hash: 52bc4...505
Skrevet

Nærmeste togstasjon er for øvrig Billingstad

Anonymous poster hash: b473c...acf

Skrevet

Takk :) får se hva jeg gjør da.. Fra Asker stasjon da, går det buss derfra?

Skrevet

Buss 707 går fra Asker og til ikke så langt fra ikea. Prøv ruter.no og søk Asker-Ikea Slependen for tider 😊

Anonymous poster hash: 9a5bc...5d8

Skrevet

1,7 km er ikke langt å gå, men hvis HI handler masse kan det bli tungt å bære på tilbakeveien!😅

Anonymous poster hash: 46883...d13

Skrevet

Fra Billingstad (tog) går det direkte buss til IKEA. Tar bare 11 min.

Sjekk ellers andre muligheter på www.ruter.no

Anonymous poster hash: 2f30a...631

post-42-0-88447200-1480933426_thumb.png

Skrevet

1,7 km er ikke langt å gå, men hvis HI handler masse kan det bli tungt å bære på tilbakeveien!

Anonymous poster hash: 46883...d13

For byfolk er det tydeligvis langt å gå. De blir vel svett etter å ha gått 100 meter. Ikke rart overvekt er en epidemi her til lands.

Skrevet

For byfolk er det tydeligvis langt å gå. De blir vel svett etter å ha gått 100 meter. Ikke rart overvekt er en epidemi her til lands.

Herregud, for en moralisme. Hva er problemet ditt egentlig?

Anonymous poster hash: fc569...5d1

Skrevet

Jeg er faktisk undervektig i følge bmi, og i bedre form enn de fleste. Men synes likevel 1,7km er litt kjedelig å gå i kulden når jeg ikke engang kan veien, og tilbake med potensielt mye å bære på. Ingen av mine bekjente er overvektig heller, selv om vi er "byfolk". Du virker veldig fordomsfull..

Hi

Skrevet

Jeg er faktisk undervektig i følge bmi, og i bedre form enn de fleste. Men synes likevel 1,7km er litt kjedelig å gå i kulden når jeg ikke engang kan veien, og tilbake med potensielt mye å bære på. Ingen av mine bekjente er overvektig heller, selv om vi er "byfolk". Du virker veldig fordomsfull..

Hi

Vel, er det rart jeg blir fordomsfull når byfolk stønner og ujer seg over å gå en og en halv kilometer? Hvis du går blir du varm. <3 Få noen du kjenner til å kjøre deg så du kan få kjøpt det du må ha og trenger? Eller gå 200 meter, stopp, ta pause i fem minutter, gå 200 meter til, stopp, ta fem minutter pause, 200 meter til... så etter langt om lenge og lenger enn langt så er du endelig fremme ved stasjonen igjen.

IKEA finner du sikkert på google kart på mobilen. Så guider den deg.

Skrevet

Vel, er det rart jeg blir fordomsfull når byfolk stønner og ujer seg over å gå en og en halv kilometer? Hvis du går blir du varm. <3 Få noen du kjenner til å kjøre deg så du kan få kjøpt det du må ha og trenger? Eller gå 200 meter, stopp, ta pause i fem minutter, gå 200 meter til, stopp, ta fem minutter pause, 200 meter til... så etter langt om lenge og lenger enn langt så er du endelig fremme ved stasjonen igjen.

Er vel helt normalt å ønske og finne den enkleste måten, uansett om man bor på bygda eller i byen? Trener flere ganger i uken, løper gjerne en mil av gangen på joggetur, er aktiv ellers i hverdagen, så trenger ikke å bruke en tur på IKEA som en treningsøkt. Ingen jeg kjenner ser på et par km gåtur som altfor langt, men man velger likevel enkleste løsning for å spare tid i hverdagen. Ikke du da selvfølgelig, som har en tur på nærbutikken med ungene som dagens høydepunkt.

Skrevet

Den som virkelig har fordommer her er du. Du generaliserer så det blir flaut! At du nå prøver å forklare fordommene dine gjør det egentlig bare verre!

Jeg bor ikke langt unna det området som beskrives her, så iflg. din definisjon er jeg tydeligvis "byfolk". Jeg må likevel gå 25-30 minutter til nærmeste butikk ;)

Om du hadde litt mer kunnskaper om overvekt så ville du forresten også visst at flere er overvektig på bygda enn i byene.

Her er ang. barn:

http://fysioterapeuten.no/Aktuelt/Nyheter/Mer-overvekt-blant-barn-paa-bygda-enn-i-byene

Og her er generelt i befolkningen:

https://www.nrk.no/norge/mer-overvekt-pa-bygda-enn-i-byen-1.7998866

Du viser egentlig veldig godt det som er klassisk ved slike fordommer som det du har - kunnskapsløshet.

Hi - håper du kom deg greit til ikea og tilbake igjen ;)

Anonymous poster hash: 99fcc...d4b

Skrevet

Den som virkelig har fordommer her er du. Du generaliserer så det blir flaut! At du nå prøver å forklare fordommene dine gjør det egentlig bare verre!

Jeg bor ikke langt unna det området som beskrives her, så iflg. din definisjon er jeg tydeligvis "byfolk". Jeg må likevel gå 25-30 minutter til nærmeste butikk ;)

Om du hadde litt mer kunnskaper om overvekt så ville du forresten også visst at flere er overvektig på bygda enn i byene.

Her er ang. barn:

http://fysioterapeuten.no/Aktuelt/Nyheter/Mer-overvekt-blant-barn-paa-bygda-enn-i-byene

Og her er generelt i befolkningen:

https://www.nrk.no/norge/mer-overvekt-pa-bygda-enn-i-byen-1.7998866

Du viser egentlig veldig godt det som er klassisk ved slike fordommer som det du har - kunnskapsløshet.

Hi - håper du kom deg greit til ikea og tilbake igjen ;)

Anonymous poster hash: 99fcc...d4b

You go girl! 👏🏻😉

Skrevet

Under 10 min å gå fra Billingstad stasjon. Kun rett ned bakken og gå igjennom ved flisekompaniet.

Skrevet

Når ble Slependen byen? Og hvor langst opp i rassen din går den kjeppen egentlig?

Skrevet

Fra Billingstad (tog) går det direkte buss til IKEA. Tar bare 11 min.

Sjekk ellers andre muligheter på www.ruter.no

Anonymous poster hash: 2f30a...631

Du ser at av de 11 minuttene så er 9 gåturen fra Billingstad stasjon og til bussholdeplassen. Hadde ikke giddet å ta bussen de siste 2 minuttene. Da er det nok bedre å gå resten også.

Anonymous poster hash: f6cb7...ef9

Skrevet

Vet ikke hvilken tråd DU har lest, men jeg kan ikke finne noen i denne tråden som "stønner og ujer seg" over noe som helst her i denne tråden. En eneste person var så "uheldig" å si at "det er et stykke", en uttalelse som er ganske så åpen for tolkning og som ikke på noe slags vis sier noe som helst om folks vekt, helse, kondisjon eller holdning til å gå i 15-30 minutter.

Du fremstår særdeles lite sjarmerende og ikke minst dømmende og fordomsfull, bare sånn til opplysning.

Anonymous poster hash: fc569...5d1

Skrevet

20 minutter å gå et stykke?! Jisses! Dere byfolk er virkelig late. Jeg har en halvtime + noen minutter, å gå til butikken. Jeg foretrekker å gå fremfor å bruke bil, for det er godt for både kropp og sjel. Jeg har med barna, hvor på eldste gutten på sju år, får bære litt innimellom. Det er bare sunt.

Tydeligvis skal du ikke kjøpe noe så stort at du trenger bil, for da hadde du kjørt, ikke tatt toget.

Aldri om jeg noensinne skal flytte til byen, hvis dette er en sykdom dere pådrar dere i byen.

Helt utrolig at du ikke skjønner forskjellen på når 1,7 km er "et stykke" og når det er "borti gata". Har man tungt å bære, kanskje litt glatte sko, dårlig tid, ikke kjent osv er 1,7 km mer enn langt nok. Er man kledd for været og kan ha melk og brød i en ryggsekk er det selvsagt noe annet. Jeg vet ikke om jeg er by-eller bygdefolk (bondegård som nærmeste nabo her jeg bor, men føler meg mer som byjente), men synes du hadde et vel sneversyn 🙈

Anonymous poster hash: 89dec...769

Skrevet

Huff, glad jeg ikke er bygdefolk. De er så fordumsfull...

Anonymous poster hash: 7a39a...1bc
Skrevet

Når ble Slependen byen? Og hvor langst opp i rassen din går den kjeppen egentlig?

Ehh, er vel nettopp det som er poenget? Slependen er ikke byen og derfor klager by-folka som kommer dit at det er så langt å gå. Greit å skjønne innlegget før man kaster om seg med dritt.

Anonymous poster hash: 2d5c8...f75

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...