Gå til innhold

Når man har en avtale


Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer og jeg har en avtale om at han skal bestille time til psykolog når han kommer hjem fra jobb (vært vekke i 4 uker, kommer hjem i morgen) Og at dette skal være øverst på prioriteringslisten hans når han kommer hjem. Dette er siste sjanse (vært turbulent i 3 år, vi har vært i parterapi men blitt enige om at han har så store problemer med temperament og usikkerhet at han må få hjelp)

 

Hvor lang tid bør han få på å bestille time? Han sa på onsdag at han skulle kontakte terapauten på fredag. Så vidt jeg vet har han ikke gjort dette. Han har tidligere løyet ang det å være i kontakt med terapauten også.

Så, han kommer hjem i morgen tidlig. Hva er akseptabel tid når vi begge har en avtale om at han skal prioritere dette foran alt?

 

Anonymous poster hash: ae8e0...136

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Onsdsg må avtalen være i boks

 

Anonymous poster hash: 1c747...128

Skrevet

I løpet av dagen i morgen! Senest innen et par dager. Ingen unnskyldninger. Mener han alvor så må han vise det.

 

Gjør han det ikke så er det ingen vits å trekke det ut lenger. Dere har forsøkt i tre år, han må jobbe med seg selv. Vil han ikke det så har dere ingen fremtid.

 

Jeg ville minnet ham på i morgen tidlig at han må ringe i løpet av dagen. Protesterer han på det fordi han akkurat har kommet inn, da sier du "ok, da gjør du det innen morgendagen, i morgen ettermiddag vil jeg vite terapeut og tid for timen".

 



Anonymous poster hash: 7b0e3...007
Skrevet

Takk for svar. Jeg har ikke lyst til å minne ham på det da jeg tidligere har vært pådriver for at han skal få det gjort (hans eget initiativ å skaffe seg hjelp) og han har da løyet meg rett opp i trynet om at han hadde vært i kontakt på terapauten. Selv da jeg tok ham i å lyve fortsatte han å lyve og sa at det ikke var relevant om han hadde løy underveis, så lenge det ble gjort tilslutt.

 

Har også gitt beskjed skriftlig at jeg forventer at han kontakter terapauten med engang han kommer hjem og bestiller en time uten at jeg må mase om det i forkant, og at han må gi beskjed når han har gjort det, slik at jeg slipper å gå rundt å lure på om han gjort det eller ikke. Han svarte meg aldri på den meldingen, og har ikke tatt det opp i ettertid annet at han sa på onsdag at han skulle skrive mail på fredag og be om en time så fort som mulig etter morgendagen. Så med mindre han forteller meg i morgen at han nå har fått time, regner jeg med at han ikke sendte mail på fredag.

 

Håper så inderlig at han faktisk tar tak i det denne gangen, men jeg er veldig innstilt på å bli skuffet, da han har for vane å si at han skal gjøre ting, men så blir det aldri gjort....

 

Anonymous poster hash: ae8e0...136

Skrevet

Takk for svar. Jeg har ikke lyst til å minne ham på det da jeg tidligere har vært pådriver for at han skal få det gjort (hans eget initiativ å skaffe seg hjelp) og han har da løyet meg rett opp i trynet om at han hadde vært i kontakt på terapauten. Selv da jeg tok ham i å lyve fortsatte han å lyve og sa at det ikke var relevant om han hadde løy underveis, så lenge det ble gjort tilslutt.

 

Har også gitt beskjed skriftlig at jeg forventer at han kontakter terapauten med engang han kommer hjem og bestiller en time uten at jeg må mase om det i forkant, og at han må gi beskjed når han har gjort det, slik at jeg slipper å gå rundt å lure på om han gjort det eller ikke. Han svarte meg aldri på den meldingen, og har ikke tatt det opp i ettertid annet at han sa på onsdag at han skulle skrive mail på fredag og be om en time så fort som mulig etter morgendagen. Så med mindre han forteller meg i morgen at han nå har fått time, regner jeg med at han ikke sendte mail på fredag.

 

Håper så inderlig at han faktisk tar tak i det denne gangen, men jeg er veldig innstilt på å bli skuffet, da han har for vane å si at han skal gjøre ting, men så blir det aldri gjort....

 

Anonymous poster hash: ae8e0...136

 

Han bør gi deg beskjed når han får timen, og sendte han mail fredag så bør han ha fått et svar innen 2-3 dager, så da er det senest onsdag (såsant terapeuten ikke er bortreist eller syk). Om han ikke informerer deg om time innen denne ukens utgang er det vel på tide å sette en strek.

 

Bare det at han sier at det ikke spiller noen rolle at han lyver underveis bare han får det gjort til slutt.... bare det i seg selv ville vært en dealbreaker for meg. Når han så enkelt lyver til deg har han ingen respekt for deg. Han forstår heller ikke hva ansvar innebærer, tar ikke ansvar for seg selv, for forholdet eller familien. Når han lyver så lett for deg så har du ikke tillit til ham lenger. Da er det lite eller ingenting igjen av forholdet.

Har han ikke gjort noe innen denne uken så sett strek, ikke kast bort flere år på en mann som uansett ikke vil gjøre deg godt.

 

Anonymous poster hash: 7b0e3...007

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...