Gå til innhold

Litt bekymret. Oppdaget plutselig

Anbefalte innlegg

Skrevet

At det har dukket opp 7-8 nye føflekker på lårene mine i løpet av de siste par dagene maks. Kanskje på kortere tid enn det også. I varierende str og de er mørkegrå, nesten sorte. Hva i all verden kan det være?

Skal ringe legen imårra, har gått å hanglet hele høsten pga datteren min som begynte i bhg i år, men nå ble jeg litt stressa. Kan da umulig være normalt at det dukker opp så mange, så fort og så mørke?

Har lite føflekker fra før. 

Anonymous poster hash: b4944...748
Videoannonse
Annonse
Skrevet

At det har dukket opp 7-8 nye føflekker på lårene mine i løpet av de siste par dagene maks. Kanskje på kortere tid enn det også. I varierende str og de er mørkegrå, nesten sorte. Hva i all verden kan det være?

Skal ringe legen imårra, har gått å hanglet hele høsten pga datteren min som begynte i bhg i år, men nå ble jeg litt stressa. Kan da umulig være normalt at det dukker opp så mange, så fort og så mørke?

Har lite føflekker fra før.

Sikker på at de ikke har kommet gradvis ? Men at du bare har lagt merke til de nå? Hvor stor er de største ca? Og kan du kjenne de ?

Anonymous poster hash: 41395...6ea

Skrevet

Det er ikke normalt, så ring legen i morgen!

Det er ikke bare mørke blodutredelser som ser nesten svarte ut?

Anonymous poster hash: 8f017...2f2
Skrevet

Sikker på at de ikke har kommet gradvis ? Men at du bare har lagt merke til de nå? Hvor stor er de største ca? Og kan du kjenne de ?

Anonymous poster hash: 41395...6ea

Helt sikker, jeg ser lårene mine hver dag så jeg legger merke til forandringer. Har slitt mye med petekkier på beina så jeg bruker å se jevnlig om det blusser opp, spesielt nå som jeg har vært mye syk. De to største er ca 2 mm og kan kjenne at de stikker litt ut når jeg stryker fingeren over.

Skrevet

Har du vert under sol både ekte fake?

Ingen av delene på lange evigheter.

Skrevet

Det er ikke normalt, så ring legen i morgen!

Det er ikke bare mørke blodutredelser som ser nesten svarte ut?

Nei, det er overhodet ikke likt blåflekker. Str og utforming viser at det må være føflekker. Har sendt en e-konsultasjon til legen min nå når jeg så det, så hun ringer meg imorgen. Jeg er som regel svært avslappet med tanke på egen helse og tar det meste på strak arm, men fikk faktisk vondt inni meg når jeg så dette nå. 

Skrevet

Tok av meg buksa nå og tok en skikkelig kikk, det er 11 (!) nye. 3 av de er ikke symmetriske og ser ikke helt bra ut såvidt jeg kan bedømme. Men hva vet jeg. Jeg har bare en vond følelse, håper den blir tilbakevist kjapt. Er det overhodet mulig at nye føflekker bare dukker opp så kjapt? Det ligner ikke på noe annet en føflekker så det kan liksom ikke være noe annet føler jeg. HI

Skrevet

Tok av meg buksa nå og tok en skikkelig kikk, det er 11 (!) nye. 3 av de er ikke symmetriske og ser ikke helt bra ut såvidt jeg kan bedømme. Men hva vet jeg. Jeg har bare en vond følelse, håper den blir tilbakevist kjapt. Er det overhodet mulig at nye føflekker bare dukker opp så kjapt? Det ligner ikke på noe annet en føflekker så det kan liksom ikke være noe annet føler jeg. HI

Når du har hatt mye petekkier, vært dårlig form og nå får disse føflekkene så er det i hvert fall viktig at du får en time så fort som mulig. Ring legen med det samme kontoret åpner for å være sikker på at du får time i morgen.

Jeg har hatt noe petekkier, men mer cherry angioma og spindel angioma og har fått langt flere føflekker siste par årene. Jeg feiler noe som de ikke enda har funnet ut av, men de alvorligste tingene har blitt utelukket. De vet at min lever sliter i perioder, men de finner ikke noe galt der heller. Men visstnok kan leverproblemer gi noen av disse symptomene også.

Ikke ta noen sorger på forskudd, men det er lurt å ta det på alvor!

Håper du finner ut at det ikke er noe skummelt.

Skrevet

De kan dukke opp kjapt, ja. Jeg får alltid sånne bittesmå lyserøde prikker først, de er gjerne der en ukes tid før det plutselig er føflekk. De dukker også opp steder jeg ikke får sol, og også på vinterstid når jeg ikke er i sola i det hele tatt. Ingen av mine har noen gang vært farlige, selv ikke de jeg har syns at ser skumle ut :)

Jeg kan også få mange i slengen. Har ikke mange totalt, men virker som at de gjerne kommer samtidig når de først dukker opp.

Rimelig sikker på at dette ikke er noe å bekymre seg for, men en legetime er likevel på plass når du er så bekymret.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: adccb...edc

Skrevet

Når du har hatt mye petekkier, vært dårlig form og nå får disse føflekkene så er det i hvert fall viktig at du får en time så fort som mulig. Ring legen med det samme kontoret åpner for å være sikker på at du får time i morgen.

Jeg har hatt noe petekkier, men mer cherry angioma og spindel angioma og har fått langt flere føflekker siste par årene. Jeg feiler noe som de ikke enda har funnet ut av, men de alvorligste tingene har blitt utelukket. De vet at min lever sliter i perioder, men de finner ikke noe galt der heller. Men visstnok kan leverproblemer gi noen av disse symptomene også.

Ikke ta noen sorger på forskudd, men det er lurt å ta det på alvor!

Håper du finner ut at det ikke er noe skummelt.

Jeg sliter voldsomt med petekkier i perioder, men de sier det er vanlig vaskulitt. Er under utredning for auto-immun sykdom og skal inn på ultralyd av lever i januar pga stadig forhøyede verdier samt spyttkjertelbiopsi. Skal ringe legen når jeg står opp, er hjemme med sykt barn og mann i tillegg. Har en dårlig følelse så jeg håper de kan sjekke meg kjapt. Jeg har vært mye syk, men sjeldent følt meg så urolig som nå så dette vil jeg ha avklart. HI

Skrevet

Jeg sliter voldsomt med petekkier i perioder, men de sier det er vanlig vaskulitt. Er under utredning for auto-immun sykdom og skal inn på ultralyd av lever i januar pga stadig forhøyede verdier samt spyttkjertelbiopsi. Skal ringe legen når jeg står opp, er hjemme med sykt barn og mann i tillegg. Har en dårlig følelse så jeg håper de kan sjekke meg kjapt. Jeg har vært mye syk, men sjeldent følt meg så urolig som nå så dette vil jeg ha avklart. HI

Forstår godt at du er bekymret. Jeg har også vært gjennom ultralyd lever pga. leverbetennelser, også tatt leverbiopsi, men alt de sjekker er bra. Kanskje de fremskynder ultralydtimen din? Hør med legen om h*n kan snakke med sykehuset om det, og når nye symptomer eller forverringer oppstår må sykehuset revurdere å fremskynde timen din!

Lykke til - krysser fingrene for at det ikke er noe alvorlig likevel.

Klem i natten til deg <3

Skrevet

Forstår godt at du er bekymret. Jeg har også vært gjennom ultralyd lever pga. leverbetennelser, også tatt leverbiopsi, men alt de sjekker er bra. Kanskje de fremskynder ultralydtimen din? Hør med legen om h*n kan snakke med sykehuset om det, og når nye symptomer eller forverringer oppstår må sykehuset revurdere å fremskynde timen din!

Lykke til - krysser fingrene for at det ikke er noe alvorlig likevel.

Klem i natten til deg <3

Takk, skal høre med dem. Det har dukket opp mange nye symptomer de siste to mnd, men jeg har trodd det var pga ammeslutt og at hormonene justerer seg. Er faktisk litt redd nå, det er jeg aldri ellers. Man blir så mye mer sårbar etter å ha fått barn og jeg er livredd for å bli syk nå som jeg er mamma og hun trenger meg lenge enda. Vil ikke krisemaksimere, men jeg hadde kreft som 24-åring så jeg kjenner klumpen i magen vokse nå. Takk for klem :) Skal prøve å sove og så ta tak i dette imorgen. HI

Skrevet

Hvordan går det med deg HI?

Anonymous poster hash: 108d6...add

Skrevet

Jeg har også tenkt på deg i dag, Hi.

Skrevet

Hvordan går det med deg? Har du vært hos legen?

Anonymous poster hash: e28c7...a4b

Skrevet

Skrevet

Har fått akutt-time imorgen. Måtte være hjemme med sykt barn igår og idag. Hi

Skrevet

Lykke til i morgen. Håper virkelig du får gode nyheter. :)

Anonymous poster hash: 108d6...add

Skrevet

Lykke til i morgen, Hi :)

Skrevet

Tusen takk :) HI

Skrevet

Lykke til! :)

Skrevet

Hvordan gikk det HI?

Anonymous poster hash: 1b7a5...b4c

Skrevet

Tok to biopsier, en del blodprøver og fikk hastehenvisning til hudlege. Venter nå på time. Har ikke hørt noe enda, så må vel bare vente å se, blodprøvene håper jeg å få svar på på mandag. Ikke fått flere føflekker, men hatt andre litt merkelig hudsymptomer de siste dagene så jeg håper vi finner ut av det kjapt :) HI

Skrevet

Veldig merkelig. Hva slags "hudsymptomer"? Krysser fingrene for deg, og håper du får en levelig helg!

Anonymous poster hash: 1b7a5...b4c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...