Gå til innhold

Vi blir ikke enige om navn. Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen vil at han skal hete Aksel.

Jeg synes det er trøtt, kjedelig og for gamle menn.

Kunne tenkt meg noe mer moderne. Men han har gått i vranglås... :(

Anonymous poster hash: fa9c6...2ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min eksmann ønsket at barnet skulle hete Arnljott. 

Så Aksel høres plutselig ikke så verst ut, eller hva? 

Anonymous poster hash: eaae7...627
Skrevet

Hva med Axel? Fin mellom ting :) Navnet har blitt mer populært de siste årene :)

Anonymous poster hash: 677a8...c70
Skrevet

Kanskje bruke Aksel som del av dobbeltnavn?

Anonymous poster hash: 00181...557

Skrevet

Tenker overhodet ikke på gamle menn når jeg hører navnet Aksel. Det er jo ganske populært på små barn, jeg vet om fem stk som heter Aksel på 0-4 år. Liker ikke navnet selv da, og hadde valgt noe annet.

Anonymous poster hash: 1f327...f3e

Skrevet

Forkast alle forslag, og finn fem nye forslag hver.

Anonymous poster hash: f192c...fe2
Skrevet

Vi var enige om at begge hadde vetorett når det gjaldt navn. Ingen av oss kunne trumfe gjennom et navn den andre ikke likte. Da fikk vi heller velge et navn som kanskje ikke sto øverst på noens liste, men som begge likte.

Anonymous poster hash: 3ef61...552

Skrevet

Jeg kjenner ingen gamle menn som heter Aksel, bare et par unge gutter, to barnehage barn, Aksel Lund Svindal og en nyfødt baby. 

Men om du ikke liker det og mannen liker det, så må dere kanskje se om dere finner et annet navn. 

Jo, forresten, nå kom jeg på at jeg kjente en "gammel" Aksel, han må være bortimot 90 dersom han lever ennå. Og da er jo det typiske navn som kommer tilbake nå.

Skrevet

Irrelevant om vi synes navnet er fint eller ikke. Poenget her er at DU ikke liker det og da må faktisk mannen bli med på et alternativ begge liker. Er nok ikke den første som har måttet forkaste drømmenavnet siden en er 2 stk som får barn.

Eventuelt kan du si du insisterer på navnet Olaf Emmanuel og se hva som skjer om begge står på sitt

Anonymous poster hash: e74f6...d27

Skrevet

Jeg synes ikke Aksel er et kjedelig navn i det hele tatt. Forbinder det heller ikke med et navn til en gammel mann... kjenner en liten på 2 år som heter det, en superskjønn godgutt. Synes det er tøft, stødig og veldig vakkert. Men om du ikke klarer å like det skal du selvfølgelig ikke gå med på å ha det. Kjenner også en Askild. Kan det være noe?😊

Anonymous poster hash: b65ff...9bb

Skrevet

Andre forslag: Adam, Alexander, aidan, Isak, Oliver?

Anonymous poster hash: b65ff...9bb

Skrevet

Synes det er dårlig gjort av en av partene å sette seg i vranglås på et navn.

Eksen min gjorde det med ene ungen vår også. Greia var at det var faktisk jeg som slang ut navneforslaget (som ett av 100 navn). Og etter det så bare nektet han på alle andre navn jeg foreslo fordi han hadde bestemt seg for hva han ville hun skulle hete..

Vet det er helt teit, men kjenner at det sårer litt enda at jeg føler jeg ikke fikk helt vært med på å bestemme navnet på ungen min og at hyn egentlig skulle hatt eg annet navn..

Anonymous poster hash: 0c021...3f7

Skrevet

Jeg hadde heller ikke likt å kalle en liten gutt for Aksel. 

Si at dere begge må finne nye navn og velge blant dem. 

I siste instans - trekk lodd :) 

Skrevet

Jeg synes Aksel er fint, jeg. :) Tenker ikke på det som et "gammelmanns-navn". Men hvis du ikke liker det i det hele tatt, er det klart at dere må bli enige om et annet navn.

Anonymous poster hash: bc581...932
Skrevet

Aksel er jo ikke ett gammelmannsnavn.. men det er grusomt :-(

Anonymous poster hash: 76889...1f4

Skrevet

Ta for dere en navnebok. Begge skriver ned 5 navn (MÅ skrive ned 5), de dere liker best. Så bytter dere "liste" og får lov til å stryke ut 3 av hverandres navn. Da står dere igjen med 4 navn totalt. Dere stryker ut 2 navn sammen (om dere ikke blir enige, så stryker dere ett av deres egne hver). Så har dere igjen 2 navn. Derfra blir dere enige. 

Anonymous poster hash: 87948...9dd
Skrevet

Aksel er da fint!

Anonymous poster hash: 47567...92a

Skrevet

Aksel er jo veldig pent <3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...