Gå til innhold

Har ikke lyst til å feire jul med min søster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Iår skal jeg og min sønn feire jul med familie og vanligvis syns jeg det er helt fantastisk. Men har virkelig ikke lyst til å feire med min søster. Er utrolig glad i henne men er så lei av å bli hakket på nå.

Jeg vet ikke hvorfor heller. Jeg har alltid vært litt misunnelig på henne for hun har alltid hatt det så lett alt har falt i fanget på henne. Jeg har jobbet mye mer og er singel og alenemamma. For øyeblikket er jobb utrolig viktig for meg men det klarer ikke hun å skjønne.

Jeg har alltid drømt om karriere og nå får jeg det. Ja, av og til går det litt utover sønnen min men så går det lange perioder hvor det er masse tid med han. Så han har det fint.

For min del klarer ikke jeg å ofre karriere dor det er en så utrolig viktig del av meg.

Min søster skal konstant få meg til å få dårlig samvittighet (at jeg ser sønnen min for lite og hun ser sine barn halvparten av det jeg gjør), hvis jeg sier jeg har mye å gjøre så klarer hun å finne ting jeg ikke har gjort slik at hun trykker meg enda lenger ned. Alt skal skje på hennes premisser hvis ikke blir hun sur.

Hun trykker meg så ned for tida og kjenner jeg begynner å bli lei. Har mest lyst til å kun være hjemme i jula uten å feire med noen men det blir veldig feil for sønnen min

Måtte bare få ut litt frustrasjon.

Anonymous poster hash: a7b13...cc1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke du skal la henne ødelegge jula for deg ! Du burde heller møte henne før jul og når hun begynner å hakke på deg må du si klart i fra hva du mener om dette ! Da vet hun hva hun ikke skal i jula ihvertfall :)

Skrevet

Du må sette henne på plass! Sånn oppførsel er ikke OK! Man lærer folk hvordan de skal behandle en ved å sette grenser. Før du setter henne på plass kommer dette bare til å fortsette.

Anonymous poster hash: a722c...e24

Skrevet

Først og fremst ville jeg satt henne på plass.

Litt på siden, men er du sikker på at hun har fått alt i fanget, er ting så lett for henne som du skal ha det til? Min søster sier nemlig det samme om meg. Jeg har faktisk jobbet veldig hardt for både utdanning, jobb og bolig.

Anonymous poster hash: 33b07...4fc

Skrevet

Det høres jo ut som det er hun som har mindreverdighetskonflikter i deres forhold?

Hvor godt kjenner du henne egentlig? Vet du om hun i det hele tatt har det bra med mannen, jobben osv, eller om det bare er fasade? Har det egentlig kommet så lett til henne?

Sikker på at hun ikke er misunnelig på deg. Du lever tilsynelatende et godt liv med ditt barn, ingen mann med dårlig forhold til e.l i livet ditt. Du gjør karriere, tjener sikkert greit, jobber deg oppover og lykkes. Sikker på at hun ikke hakker på deg for selv å føle seg litt bedre, finner feil hos deg fordi hun føler seg mindreverdig og ikke så vellykket som deg?

Slutt å ta deg nær av hakkingen hennes, sett henne på plass. Svar kort og presist før du forandrer samtaleemne. Finn noen greie fraser på forhånd og gjenta dem hver gang hun hakker. F.eks Du velger for ditt liv og jeg velger for mitt. Det som er riktig for dere trenger ikke være riktig for oss. Ta deg sammen, det er patetisk hvordan du sitter der og kritiserer mitt liv. 

Anonymous poster hash: 0da9f...3b1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...