Gå til innhold

Så mange perfekte familier !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er ganske oppegående, nok penger og sånn passe flink med barna .

Men syns alle andre er mange hakk foran. Alltid ryddig og rent hus, masse tid overskudd til barna. Baker og ordner og alt er så flott. Huff blir stressa og tenker at jeg må bli bedre og flinkere og mindre stressa . Har alle alt på stell Alltid ??

Anonymous poster hash: d4701...f6f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oh no! Mer som deg😊

Anonymous poster hash: cb05a...e6e

Skrevet

Haha, er du gal! Bare på face at alt er fint ;-)

Anonymous poster hash: 594fc...491

Skrevet

Selvfølgelig ikke.

Perfekte øyeblikk legges ut på insta, face osv, resten av døgnet er det ingen som ser ;)

Anonymous poster hash: 266f2...02e
Skrevet

Det er ikke mange som er slik, men det er veldig mange som utad gir inntrykk av at de har det slik.

Jeg kjenner ingen. Jeg kjenner mange som har det veldig bra på mange områder, som har over gjennomsnittet energi, men perfekt? Nei, det kjenner jeg ingen som er - heldigvis :)

Anonymous poster hash: 614d4...6d6
Skrevet

Føler det samme som deg hi. Men har begynt å senke skuldrene litt. Jeg får tåle og ikke ha det perfekt. Forsøker å stresse mindre.

Anonymous poster hash: 90554...580

Skrevet

Jeg sammenligner meg ikke med parodiene på face eller med folk generelt. Jeg gjør det som jeg har lyst til, så får andre leve sitt liv.

Anonymous poster hash: cbff5...fd3

Skrevet

Her har vi ryddig og alt på stell fordi jeg tok 1 stor opprydding av hele huset for 6 år siden, da jeg hadde mammapermisjon. Etter det kjører vi minimalistisk stil og har minst mulig ting fremme. Og i tillegg anskaffet vi elektrisk støvsuger robot som gjør 99% av støvsuger arbeid. Deilig å frigjøre den tiden til noe annet. Ungene har eget lekerom som må ryddes hver kveld før kveldsmat inntas. De er forøvrig 6 og 3 år. Når begge ungene har lagt seg kl.19, bruker min kjære og jeg hver kveld å utføre husarbeid i 30 min . Resten av kvelden brukes til egen tid og slappe av.

Når det gjelder julebakst, kjøper vi mye inn fra dagligvare butikk. Det eneste vi baker i adventstida er pepperkake.

Her i huset utfører vi ikke julevask, men vanlig vask 1-2 dager før 22.desember. For da setter vi opp juletrær.

Uansett hvordan huset ser ut, hva man ikke rekker å gjøre ferdig, så blir det uansett jul :) Så senk skuldrene dine, og nyt adventstida.

Anonymous poster hash: 837f4...4c1

Skrevet

Vi er ganske oppegående, nok penger og sånn passe flink med barna .

Men syns alle andre er mange hakk foran. Alltid ryddig og rent hus, masse tid overskudd til barna. Baker og ordner og alt er så flott. Huff blir stressa og tenker at jeg må bli bedre og flinkere og mindre stressa . Har alle alt på stell Alltid ??

Les bøkene til Martina Haag og le deg ihjel. Hun har en genial beskrivelse av fredagshyggen i familien Haag, og hvordan den er tenkt å bestå av laksemiddag, godteri, familiefilm og lykke. I stedet er det hyling, potetmos i ansikter, klinete sukkerguff på DVD-en og totalt kaos.

Anonymous poster hash: 259b4...e3f

Skrevet

Hvorfor tror du det? Omgås du mange du med sikkerhet vet er helt perfekte? Bruker du Facebook som mal? Vi har vært på ett julemarked og ett teater i helgen, mulig perfekt, men jeg har ikke gjort noe husarbeid feks. Glad for at vaskedama kommer i dag! Jeg har heller ikke bakt ei kake foreløpig, men de fleste julegavene har jeg gudsjelov kontroll på

Anonymous poster hash: c31b5...829

Skrevet (endret)

Hva baserer du det på? Hvis informasjonen din kommer fra fb, insta etc, så jeg kan si deg at det er ekstremt lett å få alt til å se ut som perfekt idyll. Ut over det, kan det være at du plukker ting fra ulike folk og slår det sammen til én enhet? Du ser at én baker mye, én er mye ute på skogstur, én har det alltid strøkent hjemme. Og så tenker du på alle som én enhet og tenker du må være like god som alle til sammen. Det er i hvert fall noe å være bevisst på.

Endret av Mandala
Skrevet

Tenk på din egen oppvekst og hva som var "perfekt" hjemme hos dere. Det bruker jeg å gjøre :) Husker en enorm glede over å lage snømann med mamma, bake pepperkaker med familien min, lørdagspizza m/ gullrekka osv. Jeg kan aldri huske at jeg som barn følte at jeg hadde det perfekte liv fordi huset alltid var nyvasket og mamma stresset rundt som en hodeløs høne.

De færreste rekker alt og har alt strøkent til enhver tid. Vi må slutte å sammenligne oss med hverandre. De fleste av oss gjør så godt vi kan og så er det ofte de små tingene barna husker: nærhet, tid, latter og kos.

Stress ned og slapp av! God jul :)

Anonymous poster hash: 2c7b2...395
Skrevet

Godt å høre da. Er vel kanskje bare på utsida det ser så bra ut. Lørdagspizza og familiekos er det som jeg husker best her å. Så da må man vel bare roe seg litt :)

Skrevet

Tenk på din egen oppvekst og hva som var "perfekt" hjemme hos dere. Det bruker jeg å gjøre :) Husker en enorm glede over å lage snømann med mamma, bake pepperkaker med familien min, lørdagspizza m/ gullrekka osv. Jeg kan aldri huske at jeg som barn følte at jeg hadde det perfekte liv fordi huset alltid var nyvasket og mamma stresset rundt som en hodeløs høne.

De færreste rekker alt og har alt strøkent til enhver tid. Vi må slutte å sammenligne oss med hverandre. De fleste av oss gjør så godt vi kan og så er det ofte de små tingene barna husker: nærhet, tid, latter og kos.

Stress ned og slapp av! God jul :)

Anonymous poster hash: 2c7b2...395

Likte godt svaret ditt,det skal jeg ta med meg 😃 jeg husker ikke om mamma hadde nystøvsugde

Gulv og rene vinduer. Jeg husker at mamma og vi barna hadde juleverksted og at pappa var godt til å lage pepperkakehus 😊 kanskje jenta på 4 år tenker det samme.ja,det er rottene her pga operasjon og baby,men vi har røde gardiner og bakst på programmet😊takk😚

Skrevet

Og du har sett på face og insta, regner jeg med? 😂

Vi har hatt barna til svigerinna mi på besøk i helgen, mens hun var på (nok en) fest.

Ungene er annenhver helg hos faren sin, og de helgene det er mammahelg har hun i 3 av 4 tilfeller barnevakt.

Hun kom hit i går ettermiddag, lettere fyllesyk, og satte seg ned ved bordet sammen med oss.

Vi holdt på med juleverksted.

Hun deltok ikke på aktivitetene, og var tydelig irritert på ungene fordi de "aldri hører etter".

Var ingen (positiv) oppmerksomhet å få for to små som ikke har sett mor siden de dro i barnehagen på fredag.

Etterpå la hun seg på sofaen med mobilen, og takket nei til å bli med på loftstua og se Snøfall med oss.

Etter at hun hadde dratt kunne jeg finne ikke mindre enn 10 (!) bilder på snap, face og insta av ungene fra vi hadde juleverksted.

#førjulskos #glade barn #2.søndag i advent

Og hun deltok jo ikke en gang 🙈

Det viktigste er tydeligvis ikke å være tilstede med ungene, men at det skal se ut sånn på sosiale media 😳

Tror mange har det litt sånn.

Senk skuldrene, du er helt sikkert god nok, selv om du ikke er instaperfekt 😉

Anonymous poster hash: 9c1ef...542

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...