Gå til innhold

Hvorfor er DU en martyr i forholdet ditt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser så mange kvinner skrive her inne om at de gjør alt eller nesten alt av husarbeid, har nesten alt ansvaret for barna osv. Er det sant, eller er det noe dere skriver for å få sympati? Ønsker dere innerst inne at det skal være slik, fordi det er en rolle dere mestrer/liker? Er dere martyrer?

Jeg kjenner kun én slik kvinne i min omgangskrets, og hun er desidert martyr med vilje. Hun slipper ikke til mannen i det hele tatt, og så klager hun over at han ikke gjør noe.

Mange her inne virker som totale dørmatter, men det er jo ikke mulig å vite om det stemmer, for vi hører bare én side av saken. Men skjønner dere ikke at slik dere lever ikke er bra for dere? Jeg tenker på dem som skriver at de har sovet fem timer til sammen de siste tre nettene, at de har ansvaret for babyen alle netter, at mannen stikker seg bort for å "kosebæsje" en time hver gang, midt i den travleste tiden på døgnet. Om menn som aldri gjør husarbeid, ikke leker med barna, ikke kjøper gaver til sine egne søsken/foreldre (kona må gjøre det) osv. osv. i det uendelige.

Vil dere innerst inne egentlig at det skal være sånn? Det høres så vannvittig rart ut, både at man har latt det utarte seg sånn, og at man finner seg i det. Det meste som beskrives er så langt fra min hverdag i et relativt likestilt forhold at jeg har vanskelig for å forstå at det er sant.

Jeg snakker IKKE om forhold der kvinnen f.eks. er hjemmeværende, eller man har blitt enige om en slik fordeling. Jeg snakker om dem som er fra seg og fortvilet og åpenbart virker som de ønsker seg at ting skal være annerledes.

Anonymous poster hash: bbb63...c55
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må fanden vite😝 skjønner det ikke selv. Jeg er en slik som gjør alt,mannen blir små gretten vis ikke. Men om han gjør noe plutselig er jeg aldri og kommenterer,å slipper han gjerne til. Men han orker ikke,sitter og spiller på tlfon,ser i avis ol. Å om ikke jeg gjør noe,rammler huset ifra hverandre🙁 så da blir det bare slik!

Anonymous poster hash: 33d8d...d2d

Skrevet

Det må fanden vite😝 skjønner det ikke selv. Jeg er en slik som gjør alt,mannen blir små gretten vis ikke. Men om han gjør noe plutselig er jeg aldri og kommenterer,å slipper han gjerne til. Men han orker ikke,sitter og spiller på tlfon,ser i avis ol. Å om ikke jeg gjør noe,rammler huset ifra hverandre🙁 så da blir det bare slik!

Anonymous poster hash: 33d8d...d2d

Skrevet

Har du forsøkt å stå i og la ham være smågretten? Be ham legge telefon og avis fra seg og ta ansvaret for enkelte områder?

Anonymous poster hash: bbb63...c55
Skrevet

He he nå som jeg er gravid og veldig dårlig faller ting på mannen. Større martyr skulle du lett lenge etter han klager og uff er IG sukker seg for hver minste ting. Blir utslitt av å hente en kaffe 😂😂 vel fortjent sier jeg bare så ser han andre siden for en gangs skyld

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...