Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #1 Skrevet 4. desember 2016 Har en dønn som har ticks. Dette er når han er hos far og to dager etter samvær. Barnet er hos far anhver helg så vi merker dette tydelig. Er i dialog med skolen de og ser dette etter samvær. Skal til mer undersøkelser. Noen som har erfaring med slikt. Anonymous poster hash: d69e7...bc7
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #2 Skrevet 4. desember 2016 Å bo på to steder er stressende. Vanlig å få mer tics av stress Anonymous poster hash: b3811...39d
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #3 Skrevet 4. desember 2016 Jeg har et stebarn med tics. Ticsene hans kommer i situasjoner der han er oppspilt, glad osv. Hans tics er tydeligere her fordi aktivitetsnivået hans er høyere her, og fordi han gleder seg over å være med sine søsken her. Skolen merker nok også dette tydelig i dagene etter han har vært hos oss. Ticsene hans er altså situasjonsbetinget. Hos mor har han ingen søsken og ser mye på TV, iPad osv, dersom han gjør det hos oss også er han tilnærmet fri for tics. Ticsene er jo ikke farlige, det forstyrrer ikke utviklingen hans på skolen, så det er lite problemer med at han har mer tics her. Vi har selv tatt dette opp med bup og skole. Anonymous poster hash: b9360...9a4
meg-og-mine Skrevet 4. desember 2016 #4 Skrevet 4. desember 2016 Har ingen barn med tics men en samboer. Han får mer etter jobb, foreldremøter, sammenkomster ol. Grunnen til dette er at han prøver å holder de tilbake mest mulig i situasjoner det er ubehagelig for han å ha mye tics. Noe som utløser i at det blir mer etter at han har holdt tilbake. Tics utløses veldig ofte av stress også som vedkommende over sier.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #5 Skrevet 4. desember 2016 Hi. Barnet har søsken her. Vi opplever han som en glad gutt. Vi vet det er mye problemer hos far. Far er en sinna person. Dette har barna erfart. Eldste er i dialog med helsesøster som er i dialog med barnevernet nå Før det blir meldt. Helsesøster vil ha mer å gå på i melding. Hos oss har han to små søsken. Eget rom. Koser seg rett og slett. Vi ser dette kommer tydelig etter samvær. Han sier han ikke har det hos far. Anonymous poster hash: d69e7...bc7
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #6 Skrevet 4. desember 2016 Hi. Barnet har søsken her. Vi opplever han som en glad gutt. Vi vet det er mye problemer hos far. Far er en sinna person. Dette har barna erfart. Eldste er i dialog med helsesøster som er i dialog med barnevernet nå Før det blir meldt. Helsesøster vil ha mer å gå på i melding. Hos oss har han to små søsken. Eget rom. Koser seg rett og slett. Vi ser dette kommer tydelig etter samvær. Han sier han ikke har det hos far. Anonymous poster hash: d69e7...bc7 Da ville jeg satt det i sammenheng med når din sønn har mest tics. Selvom man kan ha tics "hele tiden" har de med motoriske tics ofte situasjonsbetingede tics, og de kan ofte være ulike. I hvilken situasjoner opplever du at han har mest tics? Når han er sint, lei seg, glad, konsentrert, fokusert, sulten, sliten osv? Mitt stebarn har mest tics når han er glad, entusiastisk, konsentrert og fokusert. Han er tilnærmet fri for tics når han er sint, frustrert, trøtt og sliten. Han har motoriske tics, og ikke tourette. Han har også ADHD. Tics er forskjellig fra person til person, både ticsene og i hvilkensituasjober de kommer. Jeg ville tatt utgangspunkt i hvordan du kjenner din sønn og han sine tics før jeg ville sett på sammenhengen mellom ticsene og samvær med far. Anonymous poster hash: b9360...9a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå