Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #1 Skrevet 4. desember 2016 Etter at jeg har lest artikkelen i Aftenposten har jeg bestemt meg for at jeg ikke skal lese dem mer. De lever av at de tar fra ungene privatlivet, og jeg synes det er en skikkelig uting at det er lov i Norge i det hele tatt! Tenk at noen har det som jobb! Aldri mer for meg, og mammabloggere burde skamme seg! Anonymous poster hash: 1c36b...5ff
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #2 Skrevet 4. desember 2016 Link til artikkelen, men kun for abonnenter http://www.aftenposten.no/kultur/Advarer-Norges-storste-mammabloggere-mot-a-brette-ut-barnas-liv-609931b.html Anonymous poster hash: 1c36b...5ff
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #3 Skrevet 4. desember 2016 Det er ille at dette er noe man kan leve av, og lt foreldrene la ut vil finnes på nettet for alltid! Her må det lover til for å forsvare de forsvarsløse! Anonymous poster hash: 083a3...40e
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #4 Skrevet 4. desember 2016 Enig!! Anonymous poster hash: 8280b...44d
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #5 Skrevet 4. desember 2016 Enig. Burde være en lov mot dette for å beskytte barnas personvern når foreldrene ikke klarer det selv. Anonymous poster hash: 0ebc2...5de
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #6 Skrevet 4. desember 2016 Om et par år så blir det vel sett ned på sånn som man gjør med foreldre som røyker med barna i bilen! Harry og utrolig egoistisk og korttenkt! Anonymous poster hash: d40bf...32c
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #7 Skrevet 4. desember 2016 En ting jeg lurer på er sånn som når bloggen hadde et innlegg merket som annonse for Lindex. Barnet var rundt en måned og var avbilder ikledt et alt for stort antrekk fra Lindex. Ivaretar da Lindex barnets rettigheter? Barnet har jo ikke valgt dette frivillig. Det gjør mor, og mor mottar betalingen. Jeg sendte dem en email, og fikk et klipp-og-lim svar tilbake. Nå må vi si ifra om at dette ikke er greit, og klage til firmaene som sponser dette! Anonymous poster hash: 083a3...40e
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #8 Skrevet 4. desember 2016 Helt enig med dere. Det er egoistisk, korttenkt og utrolig "se på meg, se på meg". Det er ikke en "jobb som alle andre". Som de skriver i artikkelen, så skriver mange bloggere alt om barna sine: om sykdommene deres, helseinformasjon, en utrolig mengde bilder, informasjon om såre brudd og nye pappaer. Selv om ikke hvert enkelt bilde er problematisk, er mengden bilder det. De bruker også barna sine til å legge ut reklame/sponsede innlegg. Flere jurister mener det bryter norsk lov, for foreldre skal handle i barnet beste interesse. Anonymous poster hash: 6d2be...516
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2016 #9 Skrevet 5. desember 2016 Det er bra at flere tar avstand fra dette! Nye, moderne lover som må til! Anonymous poster hash: d40bf...32c
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2016 #10 Skrevet 5. desember 2016 Mødre som selger barna sine ukritisk for noen kroner og klikk - jeg vet hva jeg har lyst til å kalle dem, mødrene altså. Anonymous poster hash: c38cf...87e
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2016 #11 Skrevet 5. desember 2016 Nå betegner jeg ikke ting som harry selv. Er det ikke egentlig vedtatt at å bruke ordet harry er "harry"? Bloggere som eksponerer barna sine slik enkelte gjør er i mine øyne ikke skikket til å ha barn. Bildene er nå én ting, noe som er langt verre er disse historiene de deler om de og deres liv. Her er det mye mat for eventuelt mobbere når barna blir større. Og tenk når disse barna blir voksne og skal søke jobb. Ett enkelt søk og arbeidsgiver kan finne hele livshistorien deres. Får håpe noen av disse mødrene tar til vettet og stenger bloggen sin. Anonymous poster hash: 26112...c80
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå