Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #1 Skrevet 4. desember 2016 Hvordan gjør dere det med leggetid og kvelder? Her legger 14-åringen seg kl. 22-22.30 både på hverdager og i helgene (han er veldig avhengig av jevn døgnrytme), selvsagt senere om det er noe spesielt. I ferier blir det senere. "Problemet" er at jeg selv av og til er helt knust og gjerne vil i seng til denne tiden, eller før, men liker ikke å legge meg før jeg vet at han er kommet seg i seng. Hva gjør dere andre tenåringsforeldre? Spesielt da i forbindelse med hverdager hvor de skal tidlig opp dagen etter. Går dere og legger dere uansett, eller sitter dere oppe? Jeg tenker at om et par år må han styre det selv, men enda er han såpass umoden at jeg ikke helt stoler på at han faktisk legger vekk mobilen osv. Anonymous poster hash: 62721...676
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #2 Skrevet 4. desember 2016 15-åringen min pusser tennene og legger seg samtidig som meg, klokken 22.30 på hverdager og rundt 23 i helgene. På hverdagen legger han seg faktisk til å sove, han legger igjen mobilen på lydløs utenfor soverommet (det gjør alle her i huset, ingen har mobiler/nettbrett i senga). I helgene legger jeg meg ikke opp i hvor sent han er våken, om han ser en film på nettbrettet eller spiller med noen kompiser på pc til klokka blir ett eller tre på natta er ikke så viktig for meg altså. Han er stor gutt nå så det får han styre selv I går hadde han spilt med noen kompiser til ca 2. Jeg har en gutt i 7.klasse også, blir 13 i januar. Han legger seg mellom 21.30 og 21.45 på hverdager og samtidig som meg i helgene. Han legger igjen telefon, nettbrett osv utenfor rommet sitt også i helgene, så han legger seg til å sove klokken 23. Anonymous poster hash: f3c20...956
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #3 Skrevet 4. desember 2016 15-åringen min pusser tennene og legger seg samtidig som meg, klokken 22.30 på hverdager og rundt 23 i helgene. På hverdagen legger han seg faktisk til å sove, han legger igjen mobilen på lydløs utenfor soverommet (det gjør alle her i huset, ingen har mobiler/nettbrett i senga). I helgene legger jeg meg ikke opp i hvor sent han er våken, om han ser en film på nettbrettet eller spiller med noen kompiser på pc til klokka blir ett eller tre på natta er ikke så viktig for meg altså. Han er stor gutt nå så det får han styre selv I går hadde han spilt med noen kompiser til ca 2. Jeg har en gutt i 7.klasse også, blir 13 i januar. Han legger seg mellom 21.30 og 21.45 på hverdager og samtidig som meg i helgene. Han legger igjen telefon, nettbrett osv utenfor rommet sitt også i helgene, så han legger seg til å sove klokken 23. Anonymous poster hash: f3c20...956 Takker for svar Ja, vi har også en som blir 13 neste år, men han må i seng litt tidligere. Vi har også regel om å legge mobil, nettbrett ol ut på kjøkkenet, men jeg har tatt 14-åringen i å snike seg ned og hente mobilen igjen et par ganger. Tenker å legge inn sperre på nettet, men han har jo mobildata da, så ... Med begrensinger riktig nok, men nok til surfe litt. Kanskje jeg skal ta den med inn på mitt soverom HI Anonymous poster hash: 62721...676
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #4 Skrevet 4. desember 2016 14 åringen her legger seg 21.30 og lyset må av 22, han trenger ikke så mye søvn derav litt sen legging. Jeg stoler på at han sover når han skal og om jeg sjekker og ser at han ikke gjør det så må han gi fra seg tlf/pc o.l 1 dag. I helgene styrer han selv. Jeg legger meg ofte 21-21.30. Anonymous poster hash: 00447...ed7
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #5 Skrevet 4. desember 2016 Min 15 åring går i dusjen 21.00 og i seng 21.30. Jeg går i seng 22.00 Anonymous poster hash: 89a60...44e
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #6 Skrevet 4. desember 2016 14 åringen her legger seg 21.30 og lyset må av 22, han trenger ikke så mye søvn derav litt sen legging. Jeg stoler på at han sover når han skal og om jeg sjekker og ser at han ikke gjør det så må han gi fra seg tlf/pc o.l 1 dag. I helgene styrer han selv. Jeg legger meg ofte 21-21.30. Anonymous poster hash: 00447...ed7 Er 22 sent ? Her legger min seg rundt 00-01, får da 7- 8 timers søvn, noe som funker bra Anonymous poster hash: fec3f...bfa
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #7 Skrevet 4. desember 2016 14 åringen her legger seg 21.30 og lyset må av 22, han trenger ikke så mye søvn derav litt sen legging. Jeg stoler på at han sover når han skal og om jeg sjekker og ser at han ikke gjør det så må han gi fra seg tlf/pc o.l 1 dag. I helgene styrer han selv. Jeg legger meg ofte 21-21.30. Anonymous poster hash: 00447...ed7 Dette er jo ikke så sent da, her legger han på 12,5 år seg 21.30. Jeg vil gjerne stole på sønnen min, men han er ikke helt der enda. Det har blitt mye bedre da, så vi er på rett vei. Han som blir 13 år derimot stoler jeg helt på, han er en skikkelig regelrytter, ikke så snikete som storebror. Det må nevnes at 14-åringen har masse andre gode kvaliteter da altså, men han liker ikke å legge seg ... HI Anonymous poster hash: 62721...676
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #8 Skrevet 4. desember 2016 Min på 13 legger seg vanligvis fordi hun er trøtt rundt 21.30. Men regelen er at skjermer legges bort 21.30 og lyset skal slukkes innen 22.00. Anonymous poster hash: 6d9ff...49b
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #9 Skrevet 4. desember 2016 Begynner med 12-åringen. Han er kveldstrøtt og er i seng til kl 21 oftest. 13-åringen trenger veldig mye søvn og bør være i seng til kl 21. Evnt lese til kl 21.15. Denne helgen var dem i seng til ca kl 22 begge to. 14-åringen derimot. Hun sliter veldig mye med søvn. Hun har det ikke godt inni seg og vi har vel kommet frem til at det pr idag er greit at hun sitter oppe med oss istedet for å ligge våken alene i sengen og tenke på alt for mye vondt. Så for henne har det de siste fem kveldene blitt fra kl 23-00.30. Anonymous poster hash: 7878c...496
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå