Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #1 Skrevet 4. desember 2016 Her for noen dager siden ble jeg plutselig svimmel under kveldsstellet til barna. Skikkelig svimmel, følte meg dårlig. Var like svimmel hele kvelden, følte et trykk bak øynene og litt tunge øyelokk. Kjentes som om hjernen ristet inni hodet også. Dagen etter, hadde det gitt seg litt, men var småsvimmel. Ble normal etter noen dager. Idag kjenner jeg at jeg begynner å bli svimmel igjen. I går før jeg la meg merket jeg "ristingen i hjernen", igjen. Aner ikke hva det er, men jeg har ikke smerter og sånn. Noe dårlig matlyst, men det er mye pga litt småkvalme som har vedvart et par uker. Bøyer jeg meg, blir jeg lett svimmel. Har påvist høyt blodtrykk, men har begynt å trene for å få det ned. Skal på kontroll igjen om en drøy uke (da har jeg trent i 1 måned). Har gått ned i vekt og fått litt sterkere kropp. Men hva kan svimmelheten komme av? Tenkte først et virus på balansenerven da jeg har vært forkjøla en stund, men det kommer jo og går.. Anonymous poster hash: 345f7...0ee
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #2 Skrevet 4. desember 2016 Krystallsyke? Anonymous poster hash: 14146...223
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #3 Skrevet 4. desember 2016 Krystallsyke? Anonymous poster hash: 14146...223 Står at "anfallene" varer i kortere tid, jeg har jo vært svimmel i 1 døgn osv, før det gradvis har gitt seg. Må jo nevne det for legen, men det er ikke fastlegen (vikar) så vet ikke hvor god han er Anonymous poster hash: 345f7...0ee
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #4 Skrevet 4. desember 2016 Står at "anfallene" varer i kortere tid, jeg har jo vært svimmel i 1 døgn osv, før det gradvis har gitt seg. Må jo nevne det for legen, men det er ikke fastlegen (vikar) så vet ikke hvor god han er Anonymous poster hash: 345f7...0ee Anfallene ved krystallsyke kan vare i flere dager. Mamma har hatt dette mange ganger. Anonymous poster hash: 14146...223
skinnfilla Skrevet 4. desember 2016 #5 Skrevet 4. desember 2016 Jeg har svimlet i over et år nå. Krystallene som kødder det til. Får behandling og er fin en uke el to ,så er det på an igjen.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #6 Skrevet 4. desember 2016 Finnes mange grunner, f.eks for lite jern eller mange forskjellige vestibulære diagnoser. Dra til legen om det fortsetter, ta blodprøver og er de fine så få henvisning til ØNH. Finner ikke ØNH noe så få henvisning til nevrolog som kan noe om vestibulær migrene ol. Jeg har slitt med svimmelhet i 5.5 år og det tok nesten 5 år å få en diagnose fordi leger og ønh er dårlig på vestibulære sykdommer. Jeg fikk diagnosen vestibulær migrene men skal be om mer utredning fordi jeg har symptomer på noe annet og. Ikke gi deg om du ikke får en diagnose med det først. Men som sagt bare dra til legen om dette fortsetter, er ikke noe poeng med utredning om det ikke kommer tilbake Anonymous poster hash: 69442...4fd
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #7 Skrevet 4. desember 2016 Anfallene ved krystallsyke kan vare i flere dager. Mamma har hatt dette mange ganger. Anonymous poster hash: 14146...223 ok! Da kan det jo kanskje være det da Anonymous poster hash: 345f7...0ee
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #8 Skrevet 4. desember 2016 Jeg har svimlet i over et år nå. Krystallene som kødder det til. Får behandling og er fin en uke el to ,så er det på an igjen. hva er behandlingen mot det? Anonymous poster hash: 345f7...0ee
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #9 Skrevet 4. desember 2016 Finnes mange grunner, f.eks for lite jern eller mange forskjellige vestibulære diagnoser. Dra til legen om det fortsetter, ta blodprøver og er de fine så få henvisning til ØNH. Finner ikke ØNH noe så få henvisning til nevrolog som kan noe om vestibulær migrene ol. Jeg har slitt med svimmelhet i 5.5 år og det tok nesten 5 år å få en diagnose fordi leger og ønh er dårlig på vestibulære sykdommer. Jeg fikk diagnosen vestibulær migrene men skal be om mer utredning fordi jeg har symptomer på noe annet og. Ikke gi deg om du ikke får en diagnose med det først. Men som sagt bare dra til legen om dette fortsetter, er ikke noe poeng med utredning om det ikke kommer tilbake Anonymous poster hash: 69442...4fd Jeg har litt lite jern. Har tatt blodprøver i november, ingenting galt bortsett fra litt lite jern og d-vitamin. Men det kan absolutt være migrene! Har slitt mye med det (omtrent hver måned, samtidig som mensen), sterk hodepine og skallebank.. i endel år nå.. ikke fått "påvist" migrene, men har hatt alle symptomer. Hjelper dog med ibux. Men tenkte ikke på at det kan være vestibulær migrene. Anonymous poster hash: 345f7...0ee
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #10 Skrevet 4. desember 2016 Jeg har litt lite jern. Har tatt blodprøver i november, ingenting galt bortsett fra litt lite jern og d-vitamin. Men det kan absolutt være migrene! Har slitt mye med det (omtrent hver måned, samtidig som mensen), sterk hodepine og skallebank.. i endel år nå.. ikke fått "påvist" migrene, men har hatt alle symptomer. Hjelper dog med ibux. Men tenkte ikke på at det kan være vestibulær migrene. Anonymous poster hash: 345f7...0ee Håper det ikke er det siden det ikke er lett å bli kvitt vestibulær migrene men er det det så er det viktig å få forebyggende medisiner så det ikke blir verre. Hvor bor du? Anonymous poster hash: 69442...4fd
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #11 Skrevet 4. desember 2016 Håper det ikke er det siden det ikke er lett å bli kvitt vestibulær migrene men er det det så er det viktig å få forebyggende medisiner så det ikke blir verre. Hvor bor du? Anonymous poster hash: 69442...4fd Akershus. Anonymous poster hash: 345f7...0ee
skinnfilla Skrevet 4. desember 2016 #12 Skrevet 4. desember 2016 hva er behandlingen mot det? Anonymous poster hash: 345f7...0ee Jeg får fysioterapi for rygg og bein , og da tar han samtidig og slenger litt på nakken min. Ligger på rygg på benk uten hodestøtte, han holder hodet mitt litt bakover og slenger det forsiktig opp og til hver side 2-3 ganger. Da detter de liksom på plass 😊
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #13 Skrevet 4. desember 2016 Jeg får fysioterapi for rygg og bein , og da tar han samtidig og slenger litt på nakken min. Ligger på rygg på benk uten hodestøtte, han holder hodet mitt litt bakover og slenger det forsiktig opp og til hver side 2-3 ganger. Da detter de liksom på plass Såpass.. kan du ikke få mannen din til å gjøre det ? Anonymous poster hash: 345f7...0ee
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #14 Skrevet 4. desember 2016 Krystallsyken eller virus på balansenerven? Kan også få det om du har låsninger i nakke/skuldre. Det skjedde med meg, og var sm i 5 mnd. Anonymous poster hash: 37a49...255
skinnfilla Skrevet 4. desember 2016 #15 Skrevet 4. desember 2016 Såpass.. kan du ikke få mannen din til å gjøre det ? Anonymous poster hash: 345f7...0ee Gud bedre😂 Det tør jeg ikke😳
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #16 Skrevet 4. desember 2016 Krystallsyken eller virus på balansenerven? Kan også få det om du har låsninger i nakke/skuldre. Det skjedde med meg, og var sm i 5 mnd. Anonymous poster hash: 37a49...255 Kan være låsninger, ja.. absolutt.. men en i fam. hadde virus på balansenerven. Ble mye sykere enn meg. Spydde osv! Kunne ikke gå.. trodde man ble skikkelig syk av det? Anonymous poster hash: 345f7...0ee
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #17 Skrevet 4. desember 2016 Det finnes bevegelser/øvelser du kan gjøre hjemme mot krystallsyken https://www.youtube.com/results?search_query=%C3%B8velser+krystallsyke Anonymous poster hash: 14146...223
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #18 Skrevet 4. desember 2016 Kan være låsninger, ja.. absolutt.. men en i fam. hadde virus på balansenerven. Ble mye sykere enn meg. Spydde osv! Kunne ikke gå.. trodde man ble skikkelig syk av det? Anonymous poster hash: 345f7...0ee Alle sykdommer kommer i flere grader. Mannen til en kollega ble så syk av krystallsyken, spydde bare han beveget på hodet. Lå musestille i over et døgn og var sykemeldt i over to uker. Anonymous poster hash: 14146...223
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #19 Skrevet 4. desember 2016 Akershus. Anonymous poster hash: 345f7...0ee Dra som sagt til legen og ta blodprøver, er de fine så dea til ØNH. Er viktig å få rett diagnose så ikke bare stol på at du har f.eks krystallsyken fordi mange her gjetter det og hvis fastlegen hevder det. Får du feil diagnose så er det deg det går ut over og ingen andre. Kan ikke ØNH hjelpe deg så kan jeg anbefale disse nevrologene i ditt område. Ta et skjermbilde så du har navnene - Nevrolog Geir Slapø hos Oslo Nervoklinikk - Nevrolog Carl-Johan Ramberg ho Sandvika Nervosenter ØNH som er flinke på vestibulære sykdommer: - Øre-nese-hals-spesialist Kirsten Hannisdal hos Klinikk Røa - Øre-nese-hals-spesialist Karl Fredrik Nordfalk hos Karl Nordfalk ØNH Anonymous poster hash: 69442...4fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå