Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #1 Skrevet 4. desember 2016 "Vi har alt vi trenger, vi Vet ikke hva vi skal ønske oss :D" Er det status å komme med dette svaret hvis noen spør hva du ønsker deg til jul? Spør utelukkende fordi en jeg kjenner, som er overdrevent opptatt av nettopp slikt (det er ganske ekstremt), svarer det til folk. Anonymous poster hash: bd282...3e0
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #2 Skrevet 4. desember 2016 Ikke i min omgangskrets. Her er det heller omvendt. Det viser at du har liten interesser og agurk du er mer opptatt av ting enn av mennesker. Anonymous poster hash: 251cc...52b
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #3 Skrevet 4. desember 2016 Jeg pleier å si det, ikke fordi det er "status" eller fordi jeg vil skryte av at vi lever i overflod. Nei, tvert i mot. Jeg er alenemor og student og det er masse vi ikke har. Men jeg får meg ikke til å si "jo, vet du, jeg ønsker meg nytt kjøleskap, og en bil hadde vært fint takk". Vi har det mest nødvendige og vi klarer oss fint. Syns derfor det er vanskelig å ønske seg noe, også er jeg litt av den typen som tenker at en gave ikke trenger å være noe man har hatt på handlelista, men heller noe giveren syns er fint og tenker jeg ville likt. Jeg blir glad for alle gaver, og har fortsatt til gode å være misfornøyd eller bytte inn en gave. Anonymous poster hash: f4524...eb7
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #4 Skrevet 4. desember 2016 Jeg pleier å si det, ikke fordi det er "status" eller fordi jeg vil skryte av at vi lever i overflod. Nei, tvert i mot. Jeg er alenemor og student og det er masse vi ikke har. Men jeg får meg ikke til å si "jo, vet du, jeg ønsker meg nytt kjøleskap, og en bil hadde vært fint takk". Vi har det mest nødvendige og vi klarer oss fint. Syns derfor det er vanskelig å ønske seg noe, også er jeg litt av den typen som tenker at en gave ikke trenger å være noe man har hatt på handlelista, men heller noe giveren syns er fint og tenker jeg ville likt. Jeg blir glad for alle gaver, og har fortsatt til gode å være misfornøyd eller bytte inn en gave. Anonymous poster hash: f4524...eb7 Kan jo også legge til at jeg pleier å få akkurat samme svar fra min gamle bestemor. Hun svarer ikke dette fordi det er status, hun svarer det fordi hun har et genuint ønske om at vi barnebarna ikke skal bruke penger på henne. Så nei, vil ikke si det alltid er for å skryte Anonymous poster hash: f4524...eb7
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #5 Skrevet 4. desember 2016 Det viser at du har liten interesser og agurk Anonymous poster hash: 251cc...52b Kjipt å ha liten agurk. Men da kan man jo ønske seg stor agurk til jul! Anonymous poster hash: c7456...327
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #6 Skrevet 4. desember 2016 Jeg ønsker meg faktisk ingenting. Ikke at jeg har så mye, men det er litt fordi jeg mister oversikten om jeg har for mange ting. Anonymous poster hash: 44b22...91e
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #7 Skrevet 4. desember 2016 Å, det er så frustrerende med folk som ikke ønsker seg noe for "det er ikke så viktig med meg". Ifølge sosial konvensjon kan man jo ikke la være å kjøpe noe heller, så da blir man bare plassert i en klein situasjon. Hvis de helt oppriktig, innerst inne, virkelig ikke vil ha noe, så kan de si det og så kan jeg respektere det og kjøpe en gave fra en veldedig organisasjon, men de aller fleste er bare påtatt høflige. Hva hadde jula vært uten gaver liksom... Sånn, det var dagens unyanserte utblåsning. Anonymous poster hash: 6f430...29a
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #8 Skrevet 4. desember 2016 Det er ikke status, det er sant. Vi, og øvrig familie, har alt vi trenger og mye, mye mer. Vi ønsker oss derfor ingenting. Dersom folk likevel ønsker å gi noe vil vi sette stor pris på donasjoner til utvalgte veldedige formål. Skulle det være slik at folk likevel insisterer på å gi oss noe personlig vil en god bok alltid slå an. Kjøp gjerne brukt! Men vi ønsker oss ingenting. Anonymous poster hash: 0c2ae...8e0
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #9 Skrevet 4. desember 2016 Har aldri sett på det som "status", det handler om å være voksen. Jeg har lønn og kjøper det jeg trenger året igjennom. Jeg behøver ikke gjenstander som andre har funnet i en butikk til meg. Mine juleønsker er at vi får være sammen, at vi får nyte fridager og glede, at alle er friske. Livet er kort. Det viktigste kan ikke kjøpes for penger. Og det er kun sånne ting som står på ønskelista mi. Anonymous poster hash: 8e91e...488
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #10 Skrevet 4. desember 2016 Å, det er så frustrerende med folk som ikke ønsker seg noe for "det er ikke så viktig med meg". Ifølge sosial konvensjon kan man jo ikke la være å kjøpe noe heller, så da blir man bare plassert i en klein situasjon. Hvis de helt oppriktig, innerst inne, virkelig ikke vil ha noe, så kan de si det og så kan jeg respektere det og kjøpe en gave fra en veldedig organisasjon, men de aller fleste er bare påtatt høflige. Hva hadde jula vært uten gaver liksom... Sånn, det var dagens unyanserte utblåsning. Anonymous poster hash: 6f430...29a Hva tar du i timen for tankeleserevnene dine? Siden du vet at dette bare er noe de sier av sosial konvensjon, mens de helt oppriktig, innerst inne, virkelig ikke mener det...? Don't quit your day job, sier nå jeg. For hvis dette er kvaliteten på tankelesingen din, får du ikke mange kunder. Anonymous poster hash: 8e91e...488
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #11 Skrevet 4. desember 2016 For min del er det sant. Derfor er det bare barna i vår storfamilie som får gaver til jul. Hatt det sånn i fem år og er veldig fornøyd med det. Savner ikke gavene. Anonymous poster hash: a8e71...a76
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #12 Skrevet 4. desember 2016 For min del er det sant. Derfor er det bare barna i vår storfamilie som får gaver til jul. Hatt det sånn i fem år og er veldig fornøyd med det. Savner ikke gavene. Anonymous poster hash: a8e71...a76 Samma her Savner heller ikke å få gaver. Anonymous poster hash: 4d079...cbc
sug lut Skrevet 4. desember 2016 #13 Skrevet 4. desember 2016 Det er de kjedeligste menneskene på jorda som ikke ønsker seg noe. Sånne holder man seg unna i desember.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #14 Skrevet 4. desember 2016 Det er de kjedeligste menneskene på jorda som ikke ønsker seg noe. Sånne holder man seg unna i desember. Teller det hvis man ønsker seg geit? Anonymous poster hash: 42bae...4ae
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #15 Skrevet 4. desember 2016 Er nok ikke status. Om man bare kunne vært ærlig og sagt at jeg ønsker meg IKKE håndkler med diverse motiv, ikke julepynt, ikke kopper, vaser, krukker eller boller, eller skjerf, eller FUKTIGHETSKREMER! Jeg ønsker meg alltid to ting.: vin og sjokolade. Får det kun av og til. Anonymous poster hash: 47d91...528
sug lut Skrevet 4. desember 2016 #16 Skrevet 4. desember 2016 Teller det hvis man ønsker seg geit? Anonymous poster hash: 42bae...4ae Geit er juleønske så godt som noe! Men jeg bruker egt geit mest som julestraff mot tørrpinner og antinisser.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #17 Skrevet 4. desember 2016 Geit er juleønske så godt som noe! Men jeg bruker egt geit mest som julestraff mot tørrpinner og antinisser. Så hvis jeg hadde vært i familien din og ønsket meg geit og fått det av deg, så kunne jeg bare prøvd å gjette om du ønsket å glede meg eller straffe meg. Anonymous poster hash: 42bae...4ae
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #18 Skrevet 4. desember 2016 Det er de kjedeligste menneskene på jorda som ikke ønsker seg noe. Sånne holder man seg unna i desember. Ja, bare hold deg unna meg du Det vi trenger kjøper vi når vi trenger det, venter altså ikke til desember med å ønske det. Dessuten har vi sluttet å kjøpe gaver til voksner for mange år siden. De eneste som får av oss er svigers, for mannen tørr ikke å 'gå imot' mora Alle unger får gaver fra oss, ellers gir vi en stor sum til diverse veldedighet. Anonymous poster hash: 4d079...cbc
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #19 Skrevet 4. desember 2016 Det er på ingen måte status, men vi har alt vi trenger og litt til. Nå har vi ikke plass til mer derfor sier jeg at jeg ikke vil ha noe, men at barna kan få litt ekstra. Anonymous poster hash: afb84...c18
sug lut Skrevet 4. desember 2016 #20 Skrevet 4. desember 2016 Så hvis jeg hadde vært i familien din og ønsket meg geit og fått det av deg, så kunne jeg bare prøvd å gjette om du ønsket å glede meg eller straffe meg. Anonymous poster hash: 42bae...4ae Det er helt korrekt.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #21 Skrevet 4. desember 2016 Det er de kjedeligste menneskene på jorda som ikke ønsker seg noe. Sånne holder man seg unna i desember. Lettelse Anonymous poster hash: e0b8c...ae4
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #22 Skrevet 4. desember 2016 Jeg ønsker meg ingen ting! Eller, jeg ønsker meg ting, men det er bare svindyre ting som ikke engang hadde blitt aktuelt om alle hadde gitt pengegaver.. (hadde nok tatt flere år) Så da sier jeg heller st jeg ikke ønsker meg noe, gi pengene til veldedighet i stedenfor. Anonymous poster hash: ffd88...74a
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #23 Skrevet 4. desember 2016 Jeg ønsker meg ingen ting! Eller, jeg ønsker meg ting, men det er bare svindyre ting som ikke engang hadde blitt aktuelt om alle hadde gitt pengegaver.. (hadde nok tatt flere år) Så da sier jeg heller st jeg ikke ønsker meg noe, gi pengene til veldedighet i stedenfor. Anonymous poster hash: ffd88...74a Nettopp. "Jeg ønsker meg ikke noe du har råd til" kan man i alle fall ikke svare. Jeg ønsker meg et nytt bad, et halvt år fri fra jobb og at mannen min blir frisk av en dødelig tilstand. Så når folk spør sier jeg selvsagt at jeg ikke ønsker meg noe. De kan jo likevel ikke gi meg det. Da har jeg mer glede av et hyggelig julekort. Anonymous poster hash: 8e91e...488
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #24 Skrevet 4. desember 2016 Jeg bor i en liten leilighet, og har akkurat det jeg trenger. Ser ikke vitsen med å ønske meg masse greier som jeg ikke har behov for eller plass til i leiligheten min. Gavekort på kino er heller ikke vits da jeg jobber der. Sa for noen år siden at de kunne gi penger til Kreftforeningen i mitt navn som gave, men det ble heller ikke godt mottatt. Anonymous poster hash: a8485...7c7
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #25 Skrevet 4. desember 2016 Jeg er skikkelig grinch og synes at voksne som gir julegaver til voksne er bare pes. Spesielt når jeg må tråle rundt på et kjøpesenter fordi noen har en spesifikk ønskeliste. Da kan personen heller kjøpe seg det selv, så kjøper jeg noe til meg selv. Masse tid spart. Jeg ønsker å bruke desember på å drikke julebrus og spise klementiner og høre på julesanger, ikke på kjøpesenter. For meg handler ikke julen om kjøpesenter, eller gaver til voksne. Skulle ønske jeg bare kunne gi gaver til barna og that's it. Anonymous poster hash: 0d904...491
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå