Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #1 Skrevet 3. desember 2016 Er det noen som vet ang hva som er lov her? Er det lov for en kar fra feks Tyrkia å ta med seg smykker for si 500.000 inn i Norge og selge varene her på "homeparty"? Anonymous poster hash: d42f5...5be
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #2 Skrevet 3. desember 2016 Hvis man fortoller. Anonymous poster hash: 3c8fe...783
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #3 Skrevet 4. desember 2016 Hvem skal fortolle? Selger eller kjøper? Anonymous poster hash: d42f5...5be
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #4 Skrevet 4. desember 2016 Hvem skal fortolle? Selger eller kjøper? Anonymous poster hash: d42f5...5be Den som innfører dem over grensa, vel! Anonymous poster hash: 7fc9f...d2f
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #5 Skrevet 4. desember 2016 Den som innfører dem over grensa, vel! Anonymous poster hash: 7fc9f...d2f Det ble for vanskelig å svare hyggelig...? Anonymous poster hash: d42f5...5be
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #6 Skrevet 4. desember 2016 Skal man ikke betale mva på ting man kjøper på sånt party? Anonymous poster hash: d42f5...5be
Gjest Skrevet 4. desember 2016 #7 Skrevet 4. desember 2016 http://www.toll.no/no/bedrift/import/importguide/ Du må også skatte av det du tjener på videresalg.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #8 Skrevet 4. desember 2016 Mannen min importerer (ikke smykker da), men alt registreres og fortolles når han tar det over grensen også må han betale moms når han selger. Fast regelverk man må følge på dette Anonymous poster hash: aa75d...f98
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #9 Skrevet 4. desember 2016 Dette dreier seg om en tyrker som kommer hit med varer fra sin butikk, og har homeparty i Norge hvor han selger smykker. Han har med seg varer for rundt en halv mill, selger her og tar med seg det han ikke får solgt tilbake. Jeg undrer på om dette er lovlig? Anonymous poster hash: d42f5...5be
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #10 Skrevet 4. desember 2016 Dette dreier seg om en tyrker som kommer hit med varer fra sin butikk, og har homeparty i Norge hvor han selger smykker. Han har med seg varer for rundt en halv mill, selger her og tar med seg det han ikke får solgt tilbake. Jeg undrer på om dette er lovlig? Anonymous poster hash: d42f5...5be Har vel liten tro at han gjør det på lovlig måte. Du kan tipse politiet og så sjekker de lovligheten. Anonymous poster hash: 4ac53...de0
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #11 Skrevet 4. desember 2016 Dette dreier seg om en tyrker som kommer hit med varer fra sin butikk, og har homeparty i Norge hvor han selger smykker. Han har med seg varer for rundt en halv mill, selger her og tar med seg det han ikke får solgt tilbake. Jeg undrer på om dette er lovlig? Anonymous poster hash: d42f5...5be Nei, det er ikke tillatt. Ta en anonym telefon til Tollvesenet. Anonymous poster hash: 0f4d6...066
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #12 Skrevet 4. desember 2016 Det ble for vanskelig å svare hyggelig...? Anonymous poster hash: d42f5...5be Har du mensen, eller? Hva var feil med det svaret? Anonymous poster hash: 7fc9f...d2f
Miss Chocolate Skrevet 4. desember 2016 #13 Skrevet 4. desember 2016 Tolletaten har facebookside der de svarer på slike spørsmål. 😊
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #14 Skrevet 4. desember 2016 Og de som kjøper noe på sånt party, gjør de noe ulovlig? (jeg skal ikke på dette partyet) Anonymous poster hash: d42f5...5be
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2016 #15 Skrevet 4. desember 2016 Og de som kjøper noe på sånt party, gjør de noe ulovlig? (jeg skal ikke på dette partyet) Anonymous poster hash: d42f5...5be Det han gjør er ulovlig om han ikke fortoller og driver et registrert firma på det og betaler skatter og avgifter som han skal. Om de som kjøper vet at han ikke driver et registrert firma så mener jeg det er ulovlig. Du bør melde fra, for dette kan også dreie seg om en form for "hvitvasking", det er garantert smugling om han ikke gjør det med et registrert firma og betaler skatter og avgifter. Han har heller ikke lov å ta med seg så mye penger ut av landet uten at det blir registrert. Meld dette til politiet og/eller tollvesenet! Du kan melde anonymt. Anonymous poster hash: b5bd9...5c3
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2016 #16 Skrevet 5. desember 2016 Ja jeg tror jeg skal det faktisk... Ville bare sjekke om jeg faktisk hadde noe å melde.. Og det kan jo se sånn ut.... Takk for svar alle. Anonymous poster hash: d42f5...5be
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå