Gå til innhold

Snøfall...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble litt imponert over 8-åringen i dag. Han sa plutselig. "Husker du at Ruth på 9 år ønsket seg alle historiene i verden? Nå tror jeg hun har fått det" Jeg tenkte ikke så langt 🙈

Anonymous poster hash: 688a1...c6f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig fin serie som både meg og sønnen min på 5 år liker :)

Men han var glad for at jeg ikke var dø så han måtte bo med Ruth,han syns hun var altfor streng :P

Anonymous poster hash: 41a07...e41

Skrevet

Veldig fin serie som både meg og sønnen min på 5 år liker :)

Men han var glad for at jeg ikke var dø så han måtte bo med Ruth,han syns hun var altfor streng :PAnonymous poster hash: 41a07...e41

Synes synd på Ruth, hun vil men får det ikke til. Men tipper Ruth og Winther gifter seg og bor i antikvariatet ;)

Anonymous poster hash: bfac4...b7a

Skrevet

Synes synd på Ruth, hun vil men får det ikke til. Men tipper Ruth og Winther gifter seg og bor i antikvariatet ;)

Kanskje det 😀

Ser Ruth varmer litt mere opp nå.

Liker serien kjempe godt

Anonymous poster hash: 0c79a...6dc

Skrevet

Kjempesøt serie, liker den veldig godt. Mer dybde enn vanlig :)

Skrevet

Kjempe korslig serie synes både liten og stor her i huset 😀

6 åringen kobla at julenissen er Selma sin bestefar etter 1 episode selv om ingen sa det rett ut 😀

Anonymous poster hash: 218af...615

Skrevet

Har nettopp sett episode 4 og vi gleder oss til resten😊

Skrevet

Tror jeg og!

Anonymous poster hash: b79f6...6bb

Skrevet

Kan ikke skjønne all kritikken mot fostermora, hun er jo ikke så ille. Tror de som kritiserte ikke har sett serien.

Kjempekoselig serie.

Skrevet

Kan ikke skjønne all kritikken mot fostermora, hun er jo ikke så ille. Tror de som kritiserte ikke har sett serien.

Kjempekoselig serie.

Syns også det er en bra serie, men seriøst: Ville du hatt denne fostermora til dine barn dersom du selv ikke kunne ivaretatt dem?

Anonymous poster hash: 9b084...f55

Skrevet

Syns også det er en bra serie, men seriøst: Ville du hatt denne fostermora til dine barn dersom du selv ikke kunne ivaretatt dem?

Ruth er bare missforstått hun vill men vet ikke hvordan.

Skrevet

Kjempekoselig serie.

Kritikken kom før serien ble sendt, av personer som hadde sett bare 1.episode

Jeg synes den er helt fantastisk. Etter å ha sett episode 3 i går sa min 7-åring: Noen ganger når jeg ser noen blir triste på tv så må jeg nesten gråte jeg også. Jeg tror Ruth er glad i Selma jeg, og at hun hadde lyst til å spørre om hun hadde lyst til å fortsette å bo der..

Mye læring i denne serien, og siden det er en adventskalender vet vi jo at det kommet til å ende godt. Veldig bra så langt.

Anonymous poster hash: ad2a8...859

Skrevet

Kjempekoselig serie.

Flott serie!

Lederen av fosterforeldreforeningen fikk se de første 5 episodene før hun uttalte seg. Jeg blir flau på hennes vegne når jeg tenker på det.

Minner litt om han presten i Telemark som lagde bål av Harry Potter-bøkene for noen år siden, da de var så blasfemiske.

Jeg blir så flau når mennesker er så bombastiske over noe som de har tolket selv, og som alle andre oppfatter som en total overreaksjon.

Anonymous poster hash: 5e0a3...ff4

Skrevet

Flott serie!

Lederen av fosterforeldreforeningen fikk se de første 5 episodene før hun uttalte seg. Jeg blir flau på hennes vegne når jeg tenker på det.

Minner litt om han presten i Telemark som lagde bål av Harry Potter-bøkene for noen år siden, da de var så blasfemiske.

Jeg blir så flau når mennesker er så bombastiske over noe som de har tolket selv, og som alle andre oppfatter som en total overreaksjon.

Anonymous poster hash: 5e0a3...ff4

Hun lederen var sikkert flau over at selma hadde bodd i midlertidig hjem i 6 år uten at noe hadde blitt gjort.

Skrevet

Men hun er jo helt tydelig på at hun ikke forstår barn og ikke kan ivareta dem. Det er ikke hun som svikter, det er det de som har dratt ut "noen uker" til årevis med midlertidighet som gjør.

Ruth er for det meste en stereptyp, som de fleste karakterer i barnetv, men det skunner gjennom at hun er et godt menneste innerst inne.

Anonymous poster hash: ade0f...710

Skrevet

Syns dette med den "onde" fostermora er dratt helt ut av proposjoner. Min åtteåring skjønte helt av seg selv at dama er streng fordi hun kanskje ikke vet så mye om barn, og at hun nok egentlig er ensom fordi hun heller ikke har noen familie. Om noe så er det jo en glimrende anledning til å forklare barn hvordan de som virker sure og slemme kanskje egentlig bare er ensomme og lei seg.

Dessuten poengteres det jo i det kjedsommelige at hun IKKE er Selmas fostermor, bare en "midlertidig løsning".

Skrevet

Enig i at det er en fin serie med dybde. Jeg kjenner faktisk en person som ligner på Ruth, og tror vi kan slå oss til ro med at i dagens samfunn er det komplett urealistisk at en person av den typen får tildelt ansvaret for et barn. Mye som er overdrevet i serien, for å få frem kontraster :)

Før i tiden kunne det nok skje, min mormor ble som barn satt bort til en "Ruth". Snill, men strengt religiøs og utrolig gammeldags. Ingen egne barn. Det ble noen gode historier utav det. Rømningsforsøk osv.

Vi får sikkert vite mer om hva som har formet Ruth etter hvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...