Gå til innhold

Dere som ikke er sammen med bf.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er bf sin helg og han trenger barnevakt 1 helg. Er det ikke da mest naturlig at mor har barnet er hos mor?

Jeg føler meg forbigått og føler meg som en dårlig mor når barnet heller vil være med andre enn meg i denne situasjonen..

Overdriver jeg? Hvorfor vil ikke barnet være hos meg? Hvorfor blir jeg ikke en gang spurt?

Barnet er 10 år

Anonymous poster hash: 1eae9...a45

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er overfølsom.

Jeg vet ikke hvem barnet skal være hos, men det har vel blitt forespeilet en morsom "ferie" hos farmor, tante e.l. og gleder seg til det. Det har ikke noe med at du er en dårlig mor å gjøre, det har med at du alltid er der, du er hverdag og trygghet, men nå har barnet som ikke er så lite lenger fått tilbud om noe morsomt og ønsker da det.

Anonymous poster hash: b5722...dbb
Skrevet

Hvordan vet du at hun ikke vil være hos deg? Hos oss ville det vært mer naturlig å spørre om å bytte helg, men det kan jo hende at han bare tenker at han ikke vil plage deg med det? Og bare ordne opp selv, liksom? Du bør fortelle ham hvordan du føler. 

Anonymous poster hash: 6d63d...129
Skrevet

Det er jo stas med andre voksne barna kjenner?

Skjønner ikke at dette er et problem, altså.

Skrevet

Jeg tror det er to forskjellige ting som kolliderer her.

Vi har alltid hatt avtale om at om en av oss trenger barnevakt har de andre ungene om det er mulig. Men nå er den eldste snart 10 år - og nå er det blitt stas med barnevakt. Det har de jo ikke ofte, og det er kult å få være med den store tenåringsjente.

Mitt gjett er at barnet velger å velge en spennende barnevakt til og ikke tenker på det som å velge deg fra.

Anonymous poster hash: 089a0...c44

Skrevet

Her har vi i samværsavtalen at om barnet ikke kan være hos far likevel skal jeg være den første som blir spurt om å ha barnet. 
Det ble sånn da bf alltid plasserte barnet hos moren sin, broren sin eller venner istedenfor å ha barnet annenhver helg. En veldig grei løsning at jeg alltid blir spurt først, og sier ja om det passer seg sånn og ikke har andre planer:-) 

Anonymous poster hash: b428a...b57
Skrevet

Barnevakten er en dame på 70 år.

Etter at det var avtalt spurte jeg barnet om det heller ville være hos meg. Men nei.

Barnet ønsker ALDRI å være hos meg uten at det omtrent må.

Vi har 50 - 50

Så kjipt. Og sårende

Hi

Skrevet

Barnevakten er en dame på 70 år.

Etter at det var avtalt spurte jeg barnet om det heller ville være hos meg. Men nei.

Barnet ønsker ALDRI å være hos meg uten at det omtrent må.

Vi har 50 - 50

Så kjipt. Og sårende

Hi

Oi ikke bra

Anonymous poster hash: 1d8d9...9bb

Skrevet

Tipper at du er den "strenge" forelderen, og pappa`n den "snille, morsomme" forelderen.

Har en datter som vil til pappa hver gang hun ikke er helt enig med meg... Jeg blir ikke lei meg for det.

Anonymous poster hash: 37b40...f82
Skrevet

At barnet ikke vil være hos deg, eller minst mulig er nok du den som beste vet årsakene til. Er det en fase, er det st fu ikke tar deg godt nok av han eller henne? Driver far å setter opp i mot deg? Prøver barnet å straffe deg?

At barnet heller vil til barnevakten er ikke det viktige. Det viktige er at du må til bunns i om det er noe du må fikse opp i. Det finner du best ut av med å snakke MEF barnet.

Har selv en 5. klassing. De er fremdeles små, fordi om de begynner å bli store.

Anonymous poster hash: da5a5...224

Skrevet

Barnet har slitt med at jeg har fått kjæreste.

Men det er nå 3 år siden og vi bor ikke en gang sammen. Så forstår liksom ikke.

Prøver å snakke med barnet. Finne på ting uten kjæresten min. Baker kaker og leser og leker osv.

Så det er vondt.

Hi

Skrevet

La meg gjette HI. 

Du er moren som sier når barnet skal legge seg

Når leksene skal gjøres

Når middagen skal spises

Når det er nok TV titting/spilling
Hvordan man skal oppføre seg

Hva som ikke er greit å si/gjøre
og generelt sett sette grenser

?

Skrevet

La meg gjette HI.

Du er moren som sier når barnet skal legge seg

Når leksene skal gjøres

Når middagen skal spises

Når det er nok TV titting/spilling

Hvordan man skal oppføre seg

Hva som ikke er greit å si/gjøre

og generelt sett sette grenser

?

Nei,egentlig ikke.

Barnet gjør lekser på egenhånd. De gjør hn på skolen.

Jeg baker kaker og finner på aktiviteter minst 2 ganger i uken. Tar imot vennene hns her hjemme og prøver å lage det koselig her hjemme.

Hi

Skrevet

Har dere spurt ungen om 50/50 er noe som ønskes av henne?

Min datter og holdt på sånn, ville være hos alle andre selvom det står i avtalen at vi spør hverandre først. Nå er hun litt eldre og det er meg som gjelder. Den gang var hun rett og slett bare lei av å flytte frem og tilbake hele tiden, og tok det ut på meg ved å straffe meg

Anonymous poster hash: 810c5...318

Skrevet

Nei,egentlig ikke.

Barnet gjør lekser på egenhånd. De gjør hn på skolen.

Jeg baker kaker og finner på aktiviteter minst 2 ganger i uken. Tar imot vennene hns her hjemme og prøver å lage det koselig her hjemme.

Hi

Men som mor setter du vel også grenser? Du er nødt til å ta noen upopulære valg, som ikke alltid barn syns er så kule. 

Poenget er vel at de fleste barn som er hos fedre (eller uansett) annenhver helg, vil se på det som en fest fordi vedkommende gjør det til en. Du kan jo tenke deg selv om du skulle hatt barnet kun annehver helg - Hvor mange krangler/uenigheter hadde oppstått på den lille tiden, og hvor mye hadde du ikke unngått større konflikter fordi du heller vil kose deg med barnet i den tiden det er hos deg kun fra fre-søn. 

Skrevet

Men som mor setter du vel også grenser? Du er nødt til å ta noen upopulære valg, som ikke alltid barn syns er så kule.

Poenget er vel at de fleste barn som er hos fedre (eller uansett) annenhver helg, vil se på det som en fest fordi vedkommende gjør det til en. Du kan jo tenke deg selv om du skulle hatt barnet kun annehver helg - Hvor mange krangler/uenigheter hadde oppstått på den lille tiden, og hvor mye hadde du ikke unngått større konflikter fordi du heller vil kose deg med barnet i den tiden det er hos deg kun fra fre-søn.

Vi har 50-50

Er barnet som ønsker dette selv.

Jeg setter selvsagt grenser også. Har nødt til det. Jeg har flere barn som bor 100% her.

jeg gjør ikke forskjell.

Men kjipt å føle at barnet ikke ønsker å være hos meg. Føler meg som en fæl mor

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...