Gå til innhold

4-åringen min har ikke spist mat på 9 dager

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og jeg blir så fortvila. Det eneste hun har spist disse dagene er smoothies, yoghurt og melk. Hun sier det er vondt inni munnen/framtenne, så hun nekter å spise noe som må tygges. Vi har vært hos legen og hun kunne ikke finne noe galt i munnen eller halsen. Kan heller ikke se noen tenner på vei. Legen mente at det var ingen fare så lenge hun får i seg væske, men jeg liker ikke dette. Er det noen andre som har vært borti noe sånt? Vi har selvfølgelig tilbudt alt hun noen gang har likt, men alt blir avslått.

Anonymous poster hash: eb9c8...4c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er barnet oppstipert? Ungen her spiser ikke hvis ho ikke har fått gått på do

Anonymous poster hash: 0a64d...0f2

Skrevet

Nei, hun går på do med normal avføring. Senest i dag.

Takk for godt forslag.

Skrevet

Da hadde jeg tatt turen til Volvat umiddelbart for en grundig sjekk.

Ja det er dyrt men absolutt verdt pengene om de kan finne ut hva som er galt med barnet ditt.

Hun kan jo ikke forsette sånn som dette stakkars!

Anonymous poster hash: 40324...a29
Skrevet

Ta henne til tannlege.

Anonymous poster hash: 04d55...ec8

Skrevet

Smoothies og yoghurt er jo mat, men hadde tatt en tur til volvat evt kontaktet tannlegen

Anonymous poster hash: 6cebd...44f

Skrevet

Ja, jeg skal kontakte tannlegen på mandag.

Hva er Volvat? Vi bor 50 mil unna nærmeste, så jeg vil sjekke om det finnes noe tilsvarende i nærheten. Vet bare ikke helt hva jeg skal søke etter.

Skrevet

Seksuelt misbrukt? Barn som har blitt tvunget til å suge pikk sliter gjerne med matinntak..

Anonymous poster hash: 981f1...fa4

Skrevet

Hadde nok kontaktet tannlege og deretter legen igjen om det ikke kom noe svar fra tannlegen. Stakkars, kan ikke ha det slik.

Prøv med suppe, potetmos osv for å få i litt næring. Fortsett med smoothie, yoghurt, biola. Kanskje havregrøt eller annen grøt hadde vært noe?

Skrevet

3-åringen min har perioder hvor han nekter å spise div, det går over etter 2-3 uker. Og da mener jeg ikke at han nekter å bare spise en ting som f.eks paprika. Men vil f.eks bare ha brød, eller bare grønnsaker.

Men om hun fortsetter å si at det er vondt så ring tannlegen på mandag.

Anonymous poster hash: e7519...8c0

Skrevet

Ser flere foreslår tannlegen. Jeg skal ringe dit mandag morgen!

Skrevet

Sopp i munnen? Opplevde nylig en gutt jeg kjenner som fikk sopp. Det ble ikke oppdaget før etter flere uker selv om han var til legen flere ganger. Han slet med å svelge. Ikke sikkert ditt barn har det samme, men følg med og se om han får et hvitt belegg i munnen.

Anonymous poster hash: bf6f4...552

Skrevet

Takk for tips. Skal holde utkikk etter sopp.

I dag har jeg faktisk fått i henne grøt to ganger og litt tomatsuppe. Men dette er jo ikke mat med næring i... Men hun får helt panikk hvis hun får noe i munnen som må tygge. Hun spytter det ut igjen med en gang. Men hun er så vag på hva som er vondt. Det virker ikke som det er tennene egentlig.

Skrevet

Munn og klovsyke?Det hadde vel kanskje legen sett inni munnen...

Anonymous poster hash: 7526e...b6d

Skrevet

Vi har en gutt som plages med polypper og mandler. I perioder hvor de er hovne, spiser han lite mat, fordi det gjør vondt å svelge. Det lille han da spiser er hovedsakelig yoghurt og lignende.

Lar han spise det han orker å spise og gir gjerne drikkeyoghurt for å få i han mer næring.

Anonymous poster hash: d61be...726

Skrevet

Legen kunne ikke se noe som helst i munnen.

Skal be han se etter sopp da. Det kan visst arte seg på forskjellige måter etter det jeg har lest.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...