Gå til innhold

Sønnen min er slem med dyr, med vilje

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og jeg begynner å bli redd for hva det kan bety. Han er bare 2.5, men har alltid vært sånn. Han vet at han ikke får lov.

Er det normalt?

Anonymous poster hash: 2b754...ea3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du må utdype hva han gjør før du får noen Ok svar her. 

De fleste barn har en eller annen gang nappet i halen til katta. Å bevisst prøve å kvele den er derimot noe annet.

Anonymous poster hash: 2eb07...dc5
Skrevet

Sikkert normalt når han er så liten.

Verre med min gutt som nettopp er blitt 5 år,han er så stygg mot katten at vi nå har gitt den bort.

Type ting som å ta en stor badebalje full av vann å ta den lille kattungen oppi,legge seg oppå katten osv.

Anonymous poster hash: 00603...9fc
Skrevet

Jeg våknet tidlig en morgen og fant en saks jeg satt i klippet i papir og litt forskjellig med. Så klippet jeg katten i halen, så den dryppet blod, husker jeg. :(

Hvorfor jeg gjorde det vet jeg ikke, jeg synes fortsatt synd på den stakkars katten. Jeg tror ikke en gang jeg skjønte at den ville blø. Sjokk må det i hvert fall ha vært, for jeg husker det fortsatt.

Anonymous poster hash: 3db54...4bb
Skrevet

Lillesøsteren min klippet av følehornene på pusen :o

Mens når hun ble større så hadde hun veldig omsorg for dyr å kom ofte hjem med hjemløse katter vi måtte ta oss av.

Hun hadde veldig omsorg for alle slags dyr etter hun ble litt eldre så med hun gikk det hvertfall bra selv om hun ikke var så snill mot dyr som liten :P

Anonymous poster hash: 00603...9fc
Skrevet

Empati for andre enn seg selv, er gjerne en læringsprosess.  Han har antageligvis ikke forståelse for at han faktisk skader dyret. Han er liten og dette må læres og terpes litt på ;) Har en selv på 2,5 som "klapper" hunden(slår), også må vi rettlede. Eller forsøker å dra hunden i halen for å se hvordan dyret reagerer. Barn tester grenser med både dyr og mennesker. Hu er ikke noe snillere med storesøster heller. 

Er en grunn til at de i flere barnehager har empatilæring ;) 

Hadde ungen vært 7-8 år, hadde jeg tenkt mer over det.

Anonymous poster hash: 910b3...a9f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...