Gå til innhold

Dere nordmenn er så spesielle

Anbefalte innlegg

Skrevet

...når det kommer til gaver!

Der jeg kommer fra kjøper vi det vi har lyst til å gi, uavhengig av pris. Et år har vi nesten ikke brukt noe penger på gaven, andre år blir det en relativt dyr gave. Får det samme tilbake. Like overraskende og hyggelig hver gang.

Dere derimot blir styrt av prisen. Må holde dere innenfor det som er bestemt. Alle må få likt. Passer ikke buksa barnet fikk, så må man for Guds skyld bruke det samme beløpet og kjøpe en ny gave. Tilgodelappen må ikke misbrukes av foreldrene. Får en niese gave til 500kr til konfirmasjon, må alle de andre også få gave til 500kr. Uavhengig av hvilket forhold man hat til de ulike og hvordan ens økonomiske situasjon er for øyeblikket..

Så slitsomt

Anonymous poster hash: 5f73f...312

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja ja... deg om det 😊

Anonymous poster hash: 54278...a97

Skrevet

Jaja, så fint for deg da, at du er så mye bedre enn alle de spesielle nordmennene............

Anonymous poster hash: 5eed1...018
Skrevet

Jeg tenker som deg. Jeg bruker også mye tid på å finne noe jeg tror mottakeren vil like, og snubler jeg over det på ferie i juli kjøper jeg det da. Mannens familie holder seg strengt til ønskelister (også for voksne/gamle), og gir ulike lister til forskjellige personer, alt etter hva de forventer vi skal kjøpe.

Anonymous poster hash: fc0f7...ef7

Skrevet

Så slitsomt

Jeg vet hvordan du kan bli kvitt alt slitet: flytt tilbake der du kommer fra. Du vil vel ikke utsette deg for alt dette slitet vel? Bye bye!

Anonymous poster hash: 2d59b...727

Skrevet

Jeg vet hvordan du kan bli kvitt alt slitet: flytt tilbake der du kommer fra. Du vil vel ikke utsette deg for alt dette slitet vel? Bye bye!

Slitsomt for dere. Jeg gir det jeg selv ønsker å gi, uavhengig av deres lister.

Og nei, jeg har kommet for å bli, så meg blir ingen kvitt 😇

Skrevet

Må le... Tydelig at du ikke kjenner mange nordmenn!

Anonymous poster hash: b4956...bcf
Skrevet

Jeg kjenner meg ikke det miste truffet, da vi stort sett kjøper det vi vil til hverandre, men det var da en merkelig ting å irritere seg over?

Skrevet

Enig med hi, men folk får gjøre som de vil.

Anonymous poster hash: b67cb...ba3

Skrevet

Hi her

Irriterer meg ikke over det, jeg synes bare det er utrolig spesielt

Skrevet

Hi her

Så flytt, så slipper du å irritere deg og vi slipper ditt mas. 

Skrevet

Har aldri tenkt sånn og kommer aldri til å gjøre det. Har inntrykk av at dette er en dib-greie.

Anonymous poster hash: a5fd7...c4c

Skrevet

Hi her

Det som er spesielt, er vel at du tror at alle nordmenn er like

Anonymous poster hash: 5eed1...018

Skrevet

Her har vi ingen sum å forholde oss til. Kjøper/lager det jeg vil..

Men gir mer i bursdagsgave til hver enkelt enn i julegave..

Anonymous poster hash: 3e912...fdb

Skrevet

Eneste stedet jeg har opplevd det du beskriver, HI, det er her på forumet.

I virkeligheten kjenner jeg ikke noen som er særlig opptatt av det.

Anonymous poster hash: 79d7a...e98
Skrevet

Hi her

Bare å ta en titt på de siste trådene her inne, så ser dere nok hva jeg mener

Skrevet

Haha ☺ Jeg er enig med deg. Mange er utrolig firkantet på det. Det handler nok om usikkerhet og dårlig samvittighet. Vi nordmenn får dårlig samvittiget for alt: gir vi for lite får vi dårlig samvittighet, gir vi mer enn den andre får vi dårlig samvittighet for at den andre har fått dårlig samvittighet for å ha gitt for lite osv. Så mange vil ha rammer for å beskytte seg mot dårlig samvittighet.

Jeg tror nordmenn generelt burde lære seg å kunne ta imot uten dårlig samvittighet og måtte yte noe tilbake. Vi er nok redd for å skylde noen noe, å stå i gjeld.

Jaja, vi er ikke alle slik 😁

Skrevet

Haha ☺ Jeg er enig med deg. Mange er utrolig firkantet på det. Det handler nok om usikkerhet og dårlig samvittighet. Vi nordmenn får dårlig samvittiget for alt: gir vi for lite får vi dårlig samvittighet, gir vi mer enn den andre får vi dårlig samvittighet for at den andre har fått dårlig samvittighet for å ha gitt for lite osv. Så mange vil ha rammer for å beskytte seg mot dårlig samvittighet.

Jeg tror nordmenn generelt burde lære seg å kunne ta imot uten dårlig samvittighet og måtte yte noe tilbake. Vi er nok redd for å skylde noen noe, å stå i gjeld.

Jaja, vi er ikke alle slik 😁

Hi her

Kanskje det er litt av grunnen...

Skrevet

Helt enig med deg HI :) Er nordmann

Anonymous poster hash: ab459...87e

Skrevet

så koselig tanke :D Eg for min del har eit budsjett å holde meg til. Nokon gonger over, nokon ganger under. Har eg lite penger, bruker eg mindre, ser eg noko eg føler personen mååå ha, så kjøper eg det, men stort sett holde eg med til budsjettet.

Skrevet

så koselig tanke :D Eg for min del har eit budsjett å holde meg til. Nokon gonger over, nokon ganger under. Har eg lite penger, bruker eg mindre, ser eg noko eg føler personen mååå ha, så kjøper eg det, men stort sett holde eg med til budsjettet.

Det har vi og, har ikke god økonomi. Men vi bryr oss ikke om "gavereglene" :)

Anonymous poster hash: ab459...87e

Skrevet

Hi her

Jeg syns det er utrolig spesielt at DU syns det er så spesielt

Anonymous poster hash: 4ccd2...1f2

Skrevet

Helt enig. Jeg gir dyre og billige gaver om hverandre etter hva jeg har mulighet og lyst til. Folk får tro hva de vil.

Anonymous poster hash: 21794...9d3

Skrevet

Jeg syns det er utrolig spesielt at DU syns det er så spesielt

Anonymous poster hash: 4ccd2...1f2

Hva mener du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...