Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #1 Skrevet 3. desember 2016 ...når det kommer til gaver! Der jeg kommer fra kjøper vi det vi har lyst til å gi, uavhengig av pris. Et år har vi nesten ikke brukt noe penger på gaven, andre år blir det en relativt dyr gave. Får det samme tilbake. Like overraskende og hyggelig hver gang. Dere derimot blir styrt av prisen. Må holde dere innenfor det som er bestemt. Alle må få likt. Passer ikke buksa barnet fikk, så må man for Guds skyld bruke det samme beløpet og kjøpe en ny gave. Tilgodelappen må ikke misbrukes av foreldrene. Får en niese gave til 500kr til konfirmasjon, må alle de andre også få gave til 500kr. Uavhengig av hvilket forhold man hat til de ulike og hvordan ens økonomiske situasjon er for øyeblikket.. Så slitsomt Anonymous poster hash: 5f73f...312
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #2 Skrevet 3. desember 2016 Ja ja... deg om det 😊 Anonymous poster hash: 54278...a97
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #3 Skrevet 3. desember 2016 Jaja, så fint for deg da, at du er så mye bedre enn alle de spesielle nordmennene............ Anonymous poster hash: 5eed1...018
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #4 Skrevet 3. desember 2016 Jeg tenker som deg. Jeg bruker også mye tid på å finne noe jeg tror mottakeren vil like, og snubler jeg over det på ferie i juli kjøper jeg det da. Mannens familie holder seg strengt til ønskelister (også for voksne/gamle), og gir ulike lister til forskjellige personer, alt etter hva de forventer vi skal kjøpe. Anonymous poster hash: fc0f7...ef7
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #5 Skrevet 3. desember 2016 Så slitsomt Anonymous poster hash: 5f73f...312 Jeg vet hvordan du kan bli kvitt alt slitet: flytt tilbake der du kommer fra. Du vil vel ikke utsette deg for alt dette slitet vel? Bye bye! Anonymous poster hash: 2d59b...727
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #6 Skrevet 3. desember 2016 Jeg vet hvordan du kan bli kvitt alt slitet: flytt tilbake der du kommer fra. Du vil vel ikke utsette deg for alt dette slitet vel? Bye bye! Anonymous poster hash: 2d59b...727 Slitsomt for dere. Jeg gir det jeg selv ønsker å gi, uavhengig av deres lister. Og nei, jeg har kommet for å bli, så meg blir ingen kvitt 😇 Anonymous poster hash: 5f73f...312
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #7 Skrevet 3. desember 2016 Må le... Tydelig at du ikke kjenner mange nordmenn! Anonymous poster hash: b4956...bcf
*Miss Marple* Skrevet 3. desember 2016 #8 Skrevet 3. desember 2016 Jeg kjenner meg ikke det miste truffet, da vi stort sett kjøper det vi vil til hverandre, men det var da en merkelig ting å irritere seg over?
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #9 Skrevet 3. desember 2016 Enig med hi, men folk får gjøre som de vil. Anonymous poster hash: b67cb...ba3
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #10 Skrevet 3. desember 2016 Hi her Irriterer meg ikke over det, jeg synes bare det er utrolig spesielt Anonymous poster hash: 5f73f...312
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #11 Skrevet 3. desember 2016 Hi her Irriterer meg ikke over det, jeg synes bare det er utrolig spesielt Anonymous poster hash: 5f73f...312 Så flytt, så slipper du å irritere deg og vi slipper ditt mas. Anonymous poster hash: 2d59b...727
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #12 Skrevet 3. desember 2016 Har aldri tenkt sånn og kommer aldri til å gjøre det. Har inntrykk av at dette er en dib-greie. Anonymous poster hash: a5fd7...c4c
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #13 Skrevet 3. desember 2016 Hi her Irriterer meg ikke over det, jeg synes bare det er utrolig spesielt Anonymous poster hash: 5f73f...312 Det som er spesielt, er vel at du tror at alle nordmenn er like Anonymous poster hash: 5eed1...018
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #14 Skrevet 3. desember 2016 Her har vi ingen sum å forholde oss til. Kjøper/lager det jeg vil.. Men gir mer i bursdagsgave til hver enkelt enn i julegave.. Anonymous poster hash: 3e912...fdb
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #15 Skrevet 3. desember 2016 Eneste stedet jeg har opplevd det du beskriver, HI, det er her på forumet. I virkeligheten kjenner jeg ikke noen som er særlig opptatt av det. Anonymous poster hash: 79d7a...e98
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #16 Skrevet 3. desember 2016 Hi her Bare å ta en titt på de siste trådene her inne, så ser dere nok hva jeg mener Anonymous poster hash: 5f73f...312
geitemarken Skrevet 3. desember 2016 #17 Skrevet 3. desember 2016 Haha ☺ Jeg er enig med deg. Mange er utrolig firkantet på det. Det handler nok om usikkerhet og dårlig samvittighet. Vi nordmenn får dårlig samvittiget for alt: gir vi for lite får vi dårlig samvittighet, gir vi mer enn den andre får vi dårlig samvittighet for at den andre har fått dårlig samvittighet for å ha gitt for lite osv. Så mange vil ha rammer for å beskytte seg mot dårlig samvittighet. Jeg tror nordmenn generelt burde lære seg å kunne ta imot uten dårlig samvittighet og måtte yte noe tilbake. Vi er nok redd for å skylde noen noe, å stå i gjeld. Jaja, vi er ikke alle slik 😁
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #18 Skrevet 3. desember 2016 Haha ☺ Jeg er enig med deg. Mange er utrolig firkantet på det. Det handler nok om usikkerhet og dårlig samvittighet. Vi nordmenn får dårlig samvittiget for alt: gir vi for lite får vi dårlig samvittighet, gir vi mer enn den andre får vi dårlig samvittighet for at den andre har fått dårlig samvittighet for å ha gitt for lite osv. Så mange vil ha rammer for å beskytte seg mot dårlig samvittighet. Jeg tror nordmenn generelt burde lære seg å kunne ta imot uten dårlig samvittighet og måtte yte noe tilbake. Vi er nok redd for å skylde noen noe, å stå i gjeld. Jaja, vi er ikke alle slik 😁 Hi her Kanskje det er litt av grunnen... Anonymous poster hash: 5f73f...312
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #19 Skrevet 3. desember 2016 Helt enig med deg HI Er nordmann Anonymous poster hash: ab459...87e
BareEnTil Skrevet 3. desember 2016 #20 Skrevet 3. desember 2016 så koselig tanke Eg for min del har eit budsjett å holde meg til. Nokon gonger over, nokon ganger under. Har eg lite penger, bruker eg mindre, ser eg noko eg føler personen mååå ha, så kjøper eg det, men stort sett holde eg med til budsjettet.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #21 Skrevet 3. desember 2016 så koselig tanke Eg for min del har eit budsjett å holde meg til. Nokon gonger over, nokon ganger under. Har eg lite penger, bruker eg mindre, ser eg noko eg føler personen mååå ha, så kjøper eg det, men stort sett holde eg med til budsjettet. Det har vi og, har ikke god økonomi. Men vi bryr oss ikke om "gavereglene" Anonymous poster hash: ab459...87e
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #22 Skrevet 3. desember 2016 Hi her Irriterer meg ikke over det, jeg synes bare det er utrolig spesielt Anonymous poster hash: 5f73f...312 Jeg syns det er utrolig spesielt at DU syns det er så spesielt Anonymous poster hash: 4ccd2...1f2
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #23 Skrevet 3. desember 2016 Helt enig. Jeg gir dyre og billige gaver om hverandre etter hva jeg har mulighet og lyst til. Folk får tro hva de vil. Anonymous poster hash: 21794...9d3
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #24 Skrevet 3. desember 2016 Jeg syns det er utrolig spesielt at DU syns det er så spesielt Anonymous poster hash: 4ccd2...1f2 Hva mener du? Anonymous poster hash: 5f73f...312
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå