Gå til innhold

Skam....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil ha en oppdatering!! hvordan ender dette? Hvordan kan det ende?

Anonymous poster hash: 94cb7...d0e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som voksen kunne jeg ikke brydd meg mindre med hvordan et barneprogram ender.

Anonymous poster hash: 0e3bb...254
Skrevet

Jeg vil ha en oppdatering!! hvordan ender dette? Hvordan kan det ende?

Det er bare trist..

Men..

Julie Andem la for noen timer siden ut bilde på Instagram av lappen på rommet til Even med "Alt er love" Jeg tror det er en beskjed til oss 😊

Også er det meldingen fra mammaen hvor hun nevner at Isak er født klokka 21.21 - samme tid som tittelen på klippet fra bassengscenen. Hvis ikke det hadde betydd noe så hadde det vel ikke blitt nevnt?

Jeg tror Isak bestemmer seg for å gjøre motsatt av faren sin - og stå ved Evens side.Og at han motbeviser det Noora sa om at ingen kjemper for kjærligheten i 2016.

Det er ingen tvil om at Even er forelska...

Det som er så sykt imponerende er hvordan Henrik Holm gradvis har forandret karakteren u derved. Umerkelig. Litt mer edgy og intens for hvert klipp etter klippet Pause. Jeg så nå klippet Mekke øl, når de laget ostesmørbrød.Og deretter klippet fra frokosten han laget til Isak i kollektivet. Det er to helt forskjellige personligheter. Også bare eksploderte det i går når han snakket om "Prinsesse Vivian" Herregud for en jævlig scene.

Lykke til til oss alle

Anonymous poster hash: eeec8...6a1

Skrevet

Du virker uopplyst.

Skrevet

Hvis du ikke bryr deg hvorfor svarer du i tråd etter tråd??
Skrevet

Ja, det er helt merkelig! Med de samme to linjene hver eneste gang. Godt inntrykk.

Skrevet

Det er bare trist..

Men..

Julie Andem la for noen timer siden ut bilde på Instagram av lappen på rommet til Even med "Alt er love" Jeg tror det er en beskjed til oss

Også er det meldingen fra mammaen hvor hun nevner at Isak er født klokka 21.21 - samme tid som tittelen på klippet fra bassengscenen. Hvis ikke det hadde betydd noe så hadde det vel ikke blitt nevnt?

Jeg tror Isak bestemmer seg for å gjøre motsatt av faren sin - og stå ved Evens side.Og at han motbeviser det Noora sa om at ingen kjemper for kjærligheten i 2016.

Det er ingen tvil om at Even er forelska...

Det som er så sykt imponerende er hvordan Henrik Holm gradvis har forandret karakteren u derved. Umerkelig. Litt mer edgy og intens for hvert klipp etter klippet Pause. Jeg så nå klippet Mekke øl, når de laget ostesmørbrød.Og deretter klippet fra frokosten han laget til Isak i kollektivet. Det er to helt forskjellige personligheter. Også bare eksploderte det i går når han snakket om "Prinsesse Vivian" Herregud for en jævlig scene.

Lykke til til oss alle

så enig med deg, selvom det knuste hjerte mitt i filler i går, både for Isak og for Even, vet hvordan isak har det dessverre,da jeg har opplevd dette ganske nært selv.. Henrik og Tarjei er helt utrolig flinke til og spille isak og even, blir ufattelig imponert, og den sexen på hotellet, var det sikkelig mye kjærlighet i <3 nei dette order seg nok til slutt, kanskje ikke neste episode,men den siste :) 

Skrevet

Hun bryr seg som bare juling. Følger like mye med som alle oss andre. Får masse notifications på sitat, vet du. Sikkert morsomt ;)

Skrevet

Jaha ja.

Som voksen burde du vel ha bedre ting å gjøre enn å stikke hodet ditt inn i enhver tråd om Skam, for å si det.

Anonymous poster hash: 6f500...cd8

Skrevet

Jeg tror at Sonja er preget av bruddet, og at hun tar svært feil i at Even ikke er oppriktig forelsket i Isak.

Skrevet

Jeg tror at Sonja er preget av bruddet, og at hun tar svært feil i at Even ikke er oppriktig forelsket i Isak.

Tror jeg også. Fikk ikke akkurat noe god følelse av henne. Kontrollerende over Even og frekk mot Isak

Anonymous poster hash: 95de1...51d

Skrevet

Tror jeg også. Fikk ikke akkurat noe god følelse av henne. Kontrollerende over Even og frekk mot Isak

Hun har vært igjennom dette før. Stått ved Evens side i tykt og tynt. Hun kjenner han. Og hun har forsøkt å opplyse Isak. Hun var livredd for at han som hun elsker skulle komme til å skade seg. Jeg skjønner veldig godt oppførselen hennes.

Skrevet

Hun har vært igjennom dette før. Stått ved Evens side i tykt og tynt. Hun kjenner han. Og hun har forsøkt å opplyse Isak. Hun var livredd for at han som hun elsker skulle komme til å skade seg. Jeg skjønner veldig godt oppførselen hennes.

Det kan være at hun gjør det av godhet. Men hun reduserer Evens følelser til et sykdomstegn.. og det er ikke ok.

Hvis hun ikke kan akseptere at han har ekte følelser for gutter, så bør han skjermes fra henne, og heller finne hjelp hos noen andre.

Det ligger så mange hint til at dette er greia.. at Evens følelser er ekte, og Sonja manipulerer ham (kanskje i god tro) til å tro at hun kjenner kjenner ham bedre enn han gjør selv.

Vi kommer nok til å få en happy ending.. men jeg tror det tar tid.

Hvis moralen er at Even kun har "elsket" Isak på grunn av sykdommen, så er det en helt elendig avgjørelse fra skaperne av SKAM. Hvilken melding sender det da til ungdom? Møter du noen med en bipolar lidelse, løp så fort du kan andre veien.. du kan aldri stole på hva de føler. Hvis dette er det man skal sitte igjen med, mister jeg all respekt.

Skrevet

Vi bør ikke glemme at hun kysset ham på festen etter at det hadde blitt slutt første gang.

Jeg tror nok hun oppriktig er glad i Even, men hun tror nok at hun kjenner Even bedre enn det hun egentlig gjør (han har endret seg med årene), og hun har nok gjennom årene tatt på seg en slags pleier- og kontrollrolle i forholdet der hun ser det som sin oppgave å holde styr på Even.

Skrevet

Ungdoms personlighet er i utvikling og de aller fleste ungdomskjærester vokser langt fra hverandre innen noen år. Slik tror jeg det også er her. Den hun en gang kjente, er ikke den han føler han er i dag.

Skrevet

Det kan være at hun gjør det av godhet. Men hun reduserer Evens følelser til et sykdomstegn.. og det er ikke ok.

Hvis hun ikke kan akseptere at han har ekte følelser for gutter, så bør han skjermes fra henne, og heller finne hjelp hos noen andre.

Det ligger så mange hint til at dette er greia.. at Evens følelser er ekte, og Sonja manipulerer ham (kanskje i god tro) til å tro at hun kjenner kjenner ham bedre enn han gjør selv.

Hvis moralen er at Even kun har "elsket" Isak på grunn av sykdommen, så er det en helt elendig avgjørelse fra skaperne av SKAM. Hvilken melding sender det da til ungdom? Møter du noen med en bipolar lidelse, løp så fort du kan andre veien.. du kan aldri stole på hva de føler. Hvis dette er det man skal sitte igjen med, mister jeg all respekt.

Jeg er enig med deg.

Samtidig er det forståelig at det er lettere for hennes stolthet å tro at følelsene hans for Isak er et sykdomstegn, enn å måtte akseptere dem.

Skrevet

Jeg er enig med deg.

Samtidig er det forståelig at det er lettere for hennes stolthet å tro at følelsene hans for Isak er et sykdomstegn, enn å måtte akseptere dem.

Har full forståelse for karakteren Sonja..

Jeg tror bare at Even har det best uten henne..

Skrevet

dere som er så harde mot Sonja, hun var LIVREDD for eksen sin, hun hadde det sikkert helt for jævelig,men selvsagt gikk ut altfor langt med og si at Even ikke elsker Isak, for det er helt tydelig han gjør, men for meg virket det egentlig mer som hun prøvde og overbevise seg selv at even ikke er forelsket i isak

Skrevet

Det siste du skrivermener jeg jo ikke. Inger er perfekt, ei heller Sonja. Jeg sier bare at jeg forstår henne og synes på ingen måte hun er slem. Hun gjør bare det som har funket før. Hun har jo DEFINITIVT ikke løpt den andre veien. At hun har sett små drypp av den forestående manien lenge før Even merker det selv, gjør henne da ikke til et dårlig menneske. Det var bare det... Jeg heier på team Evak! Synes bare ikke vi skal gjøre Sonja til syndebukk.

Skrevet

Det siste du skrivermener jeg jo ikke. Inger er perfekt, ei heller Sonja. Jeg sier bare at jeg forstår henne og synes på ingen måte hun er slem. Hun gjør bare det som har funket før. Hun har jo DEFINITIVT ikke løpt den andre veien. At hun har sett små drypp av den forestående manien lenge før Even merker det selv, gjør henne da ikke til et dårlig menneske. Det var bare det... Jeg heier på team Evak! Synes bare ikke vi skal gjøre Sonja til syndebukk.

Jeg mente ikke å si at det var din mening.

Det jeg prøvde å si var at hvis Andem har laget en slutt hvor de ikke får hverandre pga Evens psykiske helse så sender de en helt elendig melding til ungdom, og er med på å bygge opp fordommer mot psykisk syke.

Skrevet

Takk for info!

Mammaen min sier at du er ei surmaga drittkjerring som trenger pølse.

Anonymous poster hash: e0982...845

Skrevet

Jeg tror hun ikke klarer å skjelne helt hva som er symptomer og hva som er Evens personlighet, men at hun tror hun gjør det.

Skrevet

Jeg elsker skam.

Men det jeg elsker enda mer er hvordan dere i denne tråden virkelig lever dere inn i SKAM universet 😂💗👏

Anonymous poster hash: 07f5e...526

Skrevet

Jeg elsker skam.

Men det jeg elsker enda mer er hvordan dere i denne tråden virkelig lever dere inn i SKAM universet

Anonymous poster hash: 07f5e...526

Lite interesserer oss damer mer enn mellommenneskelige relasjoner vet du :)

Skrevet

Satt og tenkte litt, for jeg håper faktisk ikke at de romantiserer forhold med en psykisk syk person. I alle fall ikke uten at Even skal følges ordentlig opp videre. Så den er litt vanskelig den. Håper selvsagt på at alt blir bra og at de lever lykkelig alle sine dager 🙈 Men det er ikke bare enkelt å skulle stå i det med en ev. kjæreste/livspartner, så jeg håper de kan vise det tydelig (uten å kaste mer fordommer på psykisk syke)

Anonymous poster hash: c6b4b...042

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...