Gå til innhold

Hvem skal man kontakte i helgen og på kveldstid?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid i uke 15+3 og lurer på en ting. Jeg sliter med angst og depresjoner. Dermed får jeg ofte tanker som om at ting ikke er bra med den lille og klarer derfor ikke slappe av. Dette veit jeg ikke er bra...

Men hvem skal jeg kontakte? Jeg har blitt anbefalt av en ansatt på helsestasjonen å kontakte føden, men jeg er usikker...

Hvem ville dere kontaktet når man ikke klarer å vente til legesenteret åpner?

 

Anonymous poster hash: 97168...efe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøvde å ringe legevakta, men dem ville ikke at jeg skulle komme inn. De mente det ikke var nødvendig med tanke på at jeg ikke har noen spymtomer som blødninger eller magesmerter.

Sliter som sagt med angst... Føler at noe er galt. Selv om at jeg veit at det bare er i hodet mitt, klarer jeg ikke slappe av...

 

Anonymous poster hash: 97168...efe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje d kan hjelpe å kjøpe seg en doppler? Ikke at det hjelper akkurat nå, siden det sikkert tar tid å få tak i. Men om du hører hjertelyden når du er stressa, så vil vel d kunne berolige deg??

Masse medfølelse til deg. Håper det kan hjelpe at sannsynligheten for at det er noe galt er fryktelig, fryktelig liten når du er kommer så langt og du ikke har hatt sterke smerter eller blødninger. Sannsynligheten er vel nesten lik null når du ikke har tegn til abort når du er i uke 16 vil jeg tro.

 

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noen trøst så er det vanlig å bekymre seg. Kan du ta dette opp med lege/ jordmor. Jeg tror kanskje jeg ville ringt føden hvis du virkelig føler at noe er gale/ vanskelig... Kanskje du kunne fått lagt på føden noen dager for å få slappet litt av? Jeg er sikker på jordmoren din har oversikt over evt ordninger hvis man sliter litt med angst. Lykke til med svangerskapet! :) det går nok helt fint med den lille, snart har du jo ultralyd og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar og tips:)

Tror det kan være en god idé å kjøpe en doppler, og snakke med jordmor!

Jeg tar kontakt med jordmor på mandag:D

 

 

Anonymous poster hash: 97168...efe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...