Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #1 Skrevet 3. desember 2016 Mannen min bruker 20-30 minutter på do. JEG SYNES DET ER FOR LENGE. Greia er at vi har to barn under fire år, der begge to er midt i trass- og sutreperioder. Så jeg vil ha hjelp til å underholde dem. Tar meg selv i å kjefte på mannen hvis han skal drite, fordi han bruker en HALVTIME på det. Jeg bruker, personlig, 1/10 av den tiden på dobesøk, med mindre jeg er matforgiftet eller svært forstoppet. Seriøst!? Er det noe galt med meg? Jeg vet at jeg er utslitt (sover ikke godt nok om natta, pga nattevåk), men bør han ikke ha rett til å sitte en halvtime på do? Anonymous poster hash: f8a82...1e7
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #2 Skrevet 3. desember 2016 Seriøst, klarer du deg ikke alene med ungene i 30 minutter. Jeg skjønner heller ikke at man trenger 30 minutter på do, men la han nå gjøre det uten å kjefte. Så kan du ta deg 30 min pusterom med god samvittighet og Anonymous poster hash: f47f5...be1
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #3 Skrevet 3. desember 2016 Han har med tlf sant? Sitter på nett eller fb? Pustepause og latskap er vel dette. Anonymous poster hash: 77e73...d89
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #4 Skrevet 3. desember 2016 Seriøst, klarer du deg ikke alene med ungene i 30 minutter. Jeg skjønner heller ikke at man trenger 30 minutter på do, men la han nå gjøre det uten å kjefte. Så kan du ta deg 30 min pusterom med god samvittighet og Anonymous poster hash: f47f5...be1 Eh, jo. Jeg leverer alene hver eneste dag (noe som tar 1,5 timer med skikeklig stress). Hvis ungene er syke må JEG ta dem, alltid. Jeg henter som oftest i barnehagen. Men han tisser hver time, omtrent, og så kommer den halvtimen med det andre.. Anonymous poster hash: f8a82...1e7
Pobie Skrevet 3. desember 2016 #5 Skrevet 3. desember 2016 La han sitte de 30 minuttene, så kan du ta deg 30 minutter selv når du trenger det. Han TRENGER helt sikkert ikke så lang tid, men han tar seg en pause fra ungene. Det er sunt å ta seg en pause. Unn deg selv det samme, istedenfor å kreve at han ikke skal få ta pause heller. Men synes heller ikke det er deres jobb å underholde ungene deres. Lær dem å underholde seg selv. Det er sunt for barn å kjede seg innimellom, da lærer de å bli kreative og finne på ting selv. Barn som underholdes hele tiden blir late og klarer ikke å leke selvstendig.
TPK Skrevet 3. desember 2016 #6 Skrevet 3. desember 2016 Hvis han virkelig sitter og presser i 30 min er det kanskje på tide med en tur til legen! Men ellers tar han seg vel god tid og gjør litt andre ting også...
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #7 Skrevet 3. desember 2016 Han har med tlf sant? Sitter på nett eller fb? Pustepause og latskap er vel dette. Anonymous poster hash: 77e73...d89 Ja.. Jeg prøver å snike til meg 10 minutter nå og da (på vaskerommet.. setter på klesvask og sorterer.. yay) Men av en eller annen grunn må han alltid på do når yngstemann våkner fra luren sin og klager på alt (den alderen der alt er galt ) Anonymous poster hash: f8a82...1e7
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #8 Skrevet 3. desember 2016 Ja.. Jeg prøver å snike til meg 10 minutter nå og da (på vaskerommet.. setter på klesvask og sorterer.. yay)Men av en eller annen grunn må han alltid på do når yngstemann våkner fra luren sin og klager på alt (den alderen der alt er galt ) Anonymous poster hash: f8a82...1e7 Kan du ikke si han kan ta med ungen på do da? Så kan de underholde hverandre der? Anonymous poster hash: 77e73...d89
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #9 Skrevet 3. desember 2016 Mannen her gjør det samme. Irritasjonsmoment ja, har baby og aktiv toåring. Hvis baby skal ammes og eldste løper rundt for oppmerksomhet klarer jeg ikke skjønne at det må gjøres akkurat nå, og ikke kan vente en halvtimes tid til eldste sover f.eks. Bruker selv max 5 min og da ofte med toåringen på badet i tillegg. Ikke noe jeg gidder bruke energi på å krangle om da. Men ja, det er irriterende. Anonymous poster hash: 1c6f3...4aa
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #10 Skrevet 3. desember 2016 La han sitte de 30 minuttene, så kan du ta deg 30 minutter selv når du trenger det. Han TRENGER helt sikkert ikke så lang tid, men han tar seg en pause fra ungene. Det er sunt å ta seg en pause. Unn deg selv det samme, istedenfor å kreve at han ikke skal få ta pause heller. Men synes heller ikke det er deres jobb å underholde ungene deres. Lær dem å underholde seg selv. Det er sunt for barn å kjede seg innimellom, da lærer de å bli kreative og finne på ting selv. Barn som underholdes hele tiden blir late og klarer ikke å leke selvstendig. Ja, sant det.. særlig eldste (på 3,5) maser veldig mye om ting. Og klarer ikke å finne på ting selv. Og hvis hun finner på noe, er det rampestreker (som å plage minstemann ) Prøver å sette igang lek f.eks med dukker, bamser, lego eller annet. Eller bøker. Noen ganger går det, som oftest vil hun ha oss med, så får jeg dårlig samvittighet og vil ikke avslå. Yngste er så liten at hn kommer til meg, hele tiden. Den alderen der det er mamma, mamma, mamma Koselig nok det, men føler meg kanskje litt kvalt da. Og så stikker gubben på do, er nok derfor jeg reagerer på det fordi jeg har dem hver dag, ordner alt med klær og styrer alt, mater, skifter bleie, tørker på do, dusjer.. Jaja.. dagens lille klage fra meg. Går nok bra til slutt Anonymous poster hash: f8a82...1e7
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #11 Skrevet 3. desember 2016 Kan du ikke si han kan ta med ungen på do da? Så kan de underholde hverandre der? Anonymous poster hash: 77e73...d89 Ånei, det nekter han. Ikke sjans i havet ! Anonymous poster hash: f8a82...1e7
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #12 Skrevet 3. desember 2016 Er det rart det er krig i verden :0 Anonymous poster hash: e3841...751
Mostly Harmless Skrevet 3. desember 2016 #13 Skrevet 3. desember 2016 Ånei, det nekter han. Ikke sjans i havet ! Anonymous poster hash: f8a82...1e7 Privilegiet å gå på do alene til enhver tid opphører for de fleste mødre årene med små barn, men likevel tror mennene av en eller annen grunn at deres dorettigheter utvides i samme periode. Ikke skal de ha med barn på do, og ikke skal de legge dobesøkene til fredelige øyeblikk. Du får legge frem at enten avlaster han mer generelt, ellers blir det barn med på do om han trenger å gå i kaossituasjoner. Jeg er helt for pustepauser, jeg altså, men det kan ikke bare være den ene parten som får dem.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #14 Skrevet 3. desember 2016 Mye rart man skal krangle om. 😊 Har en mann som er lik, irriterer meg litt også faktisk men har ikke sagt noe. Han sitter til avisen er ferdiglest. Det har skjedd at jeg har sagt at han må skynte seg og da gjør han seg ferdig. Tror det er en manneting å gjøre slikt. Vet at mannfolka til venninner også koser seg med avisa på do. Eneste regelen jeg har er at den avisa ALDRI kommer inn på stuebordet igjen. Mannen synes jeg er vel streng på det området men sånn er det bare. 😊 Anonymous poster hash: 92b3a...95f
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #15 Skrevet 3. desember 2016 Det gjør min mann og, så gjør jeg det samme å bruker lang tid i dusjen, verken meg eller mannen klager på hverandre. Klarer oss alene litt 😉 Anonymous poster hash: 2e2a3...699
Mamma_til_2 Skrevet 3. desember 2016 #16 Skrevet 3. desember 2016 Det er ikke tiden han bruker på do som er det virkelige problemet, men det er det som fikk dere til og starte krangelen! Dere må sette dere ned og snakke sammen om hverdagen og hvordan dere begge kan få det bra samtidig som barna får det de trenger.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #17 Skrevet 3. desember 2016 Mannen min bruker også lang tid, men det har han alltid gjort. Før vi fikk barn, da de var små og nå som de er store, men stort sett på velden før vi legger oss, så det er nok ikke for å være i fred. Normalen er 20 minutter, så litt kortere tid enn din, men dog. Han sier at det faktisk tar så lang tid. Jeg synes det er rart, men vi er jo ulike. For min del tar det som regel 1 minutt, kanskje 2 på en dårlig dag. Anonymous poster hash: bc033...7e6
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #18 Skrevet 3. desember 2016 Mye rart man skal krangle om. Har en mann som er lik, irriterer meg litt også faktisk men har ikke sagt noe. Han sitter til avisen er ferdiglest. Det har skjedd at jeg har sagt at han må skynte seg og da gjør han seg ferdig. Tror det er en manneting å gjøre slikt. Vet at mannfolka til venninner også koser seg med avisa på do. Eneste regelen jeg har er at den avisa ALDRI kommer inn på stuebordet igjen. Mannen synes jeg er vel streng på det området men sånn er det bare. Anonymous poster hash: 92b3a...95f Hvorfor gjør du ikke bare det samme som han? Anonymous poster hash: f47f5...be1
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #19 Skrevet 3. desember 2016 Ta med mobilen og ta en 20 min pause du også! Å sitte å trykke lenge er ikke bra for prostata. Mange menn som får beskjed av legen til å slutte med unødig lange dobesøk. Anonymous poster hash: 1874e...8bc
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #20 Skrevet 3. desember 2016 Oi! Hvis du hadde vært min samboer hadde dette vært too much for me og du hadde vært alenemor før jul! Ok, det var satt litt på spissen, men likevel ikke. For meg virker du veldig hjelpeløs. Jeg kan godt forstå at du er sliten, men 30 min seriøst? Jeg bruker nok det når jeg er på do på tlf eller ikke. Kontrollbehovet ditt blir litt vel stort når du vil bestemme hvor lang tid de bruker på do. Jeg velger å tro at dette er en krangel med glimt i øyet. Anonymous poster hash: 4ddf2...886
Superdolly Skrevet 3. desember 2016 #21 Skrevet 3. desember 2016 Det er ikke tiden han bruker på do som er det virkelige problemet, men det er det som fikk dere til og starte krangelen! Dere må sette dere ned og snakke sammen om hverdagen og hvordan dere begge kan få det bra samtidig som barna får det de trenger. Enig i dette. jeg får inntrykk av at dobesøk bare var det som utløste kranglene og at problemet er noe annet. Nemlig det at han bidrar for lite og ikke tar sin del med ungene i hverdagen. Så jeg ville nok startet der.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #22 Skrevet 3. desember 2016 Eh, jo. Jeg leverer alene hver eneste dag (noe som tar 1,5 timer med skikeklig stress). Hvis ungene er syke må JEG ta dem, alltid. Jeg henter som oftest i barnehagen. Men han tisser hver time, omtrent, og så kommer den halvtimen med det andre.. Anonymous poster hash: f8a82...1e7 Så la han levere og/eller hente. Dere må sette dere ned å fordele oppgaver og tiden det tar. Da kan han velge 30 min på do, men må kutte ut noe annet. Anonymous poster hash: fc3ca...a40
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #23 Skrevet 3. desember 2016 Hehe..dette var jo nesten litt morsomt innlegg! Jeg ser heller ikke problemet. Selv er jeg gress-enke og har en mann hjemme 3 dager i uken. Vi har 4 barn sammen. Om han må på do en halvtime,så værsågod. Det er vel mannens vei til litt frihet i hjemmet deres. Anonymous poster hash: 5c664...f8b
Admin Skrevet 3. desember 2016 #24 Skrevet 3. desember 2016 Du kan vel opplyse han om at å sitte på do i 30 min faktisk er skadelig Ellers hadde jeg selv funnet på med å ta med mobilen, sitte på facebook eller lese nyheter en halvtime selv jeg
the amazing spidermamma Skrevet 3. desember 2016 #25 Skrevet 3. desember 2016 Akkurat det å unne noen en halvtime, det kan man ta seg råd til. Men det må jo gå begge veier. Gjør det selv, da, vel? Høres ut som om det er på høy tid at du også får noen pauser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå