GÃ¥ til innhold

Jeg har en tilgodelapp.......🤔

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta på 2 år fikk en kjole som ikke passet til bursdagen sin hos oldemoren.Jeg fant ikke noe på butikken da å bytte den mot så jeg fikk en tilgodelapp på 300,-.Nå kommer et skikkelig teit spm; 2 åringen skjønner jo ikke noe av dette, men er det ok å kjøpe noe å pakke inn som julegave til henne?har funnet noe til 600 så da blir det eventuelt fra oss??.....

Anonymous poster hash: 852f9...3ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er helt ok!!

Anonymous poster hash: de9f5...621

Skrevet

Toåringen skjønner ikke noe av dette, det har du rett i, men for meg ville det blitt helt feil. Du konfiskerer oldemors gave og bruker den til å gi mer fra dere i stedet.

Hvis oldemor hadde gitt henne penger, ville du ha syntes det var ok å bruke de pengene til å kjøpe gave fra dere? Det er jo det du nå gjør...

Skrevet

Enig med superdolly

Anonymous poster hash: 9bc18...7b3

Skrevet

Ja sant,derfor jeg spør....får vente til det dukker opp noe annet da....

Skrevet

Du kan jo kjøpe tilgodelappen av henne hvis noe av problemet er p finne noe å bruke den på.

Anonymous poster hash: 3b4f2...2d9

Skrevet

Spleise med oldemor da? 300 fra oldemor og 300 fra dere.

Anonymous poster hash: 9fd6a...c8a

Skrevet

Nei, det synes jeg ikke er ok

Anonymous poster hash: ab9f0...952
Skrevet

Hadde jeg fint gjort ja, kan jo være gave fra dere og oldemor sammen da. 

Anonymous poster hash: fe4a5...24e
Skrevet

Jeg ville ikke hatt kvaler med det. Ungen her får hele barnetrygden på konto, pluss alt han trenger. Om noen av "hans" penger skulle havne i felles potten er det uproblematisk.

Hans bestemødre ville heller ikke følt seg snytt

Anonymous poster hash: b7414...a19

Skrevet

Du kan jo bruke tilgodelappen og legge i penger selv for å kjøpe noe fra dere. Og du kjøper du noe annet til samme pris som tilgodelappen fra oldemor?

2-åringen skjønner ingenting, men jeg hadde nok følt på at det var feil å "ta" tilgodelappen..

Anonymous poster hash: 79222...0fa

Skrevet

Du kan jo kjøpe gaven til dattera di, og få brukt opp tilgodelappen. Så kan du sette inn 300 kr på kontoen.

Eller du kan kjøpe gaven og si det er fra oss og oldemor.

Eller du kan kjøpe gaven og ikke si noe. En 3 åring holder ikke regnskap. Hun vil uannsett få tilbake fra dere i 1000 gangen..

Anonymous poster hash: a1705...20b

Skrevet

Spør oldemor da vel. For ungen betyr det ingenting, hun har ikke greie på eller tanker om sånn når hun er to år. Men hva om oldemor kommer og spør hva dere har byttet kjolen i? Om det da føles greitt å si at dere fant en kjempefin ting så dere la til 300 kr selv og kjøpte den, så gå for det. Jeg hadde gjort det med verdens beste samvittighet, men ikke uten å snakke med oldemor. Hvilket navn som står på lappen spiller ingen rolle, for det skjønner ikke 2-åringen likevel.

Skrevet

Jeg hadde satt 300kr inn på jentas bankkonto (bursdagsgave fra oldemor), og så brukt tilgodelappen på julegaven til 600kr. Hvis du/dere har dårlig råd etc, så synes jeg godt du kan gjøre det på den måten du skriver i HI. Da blir på en måte halvparten av julegaven bursdagsgave fra oldemor og halvparten julegave fra deg/dere:-)

Anonymous poster hash: 969ce...fde

Skrevet

Jenta på 2 år fikk en kjole som ikke passet til bursdagen sin hos oldemoren.Jeg fant ikke noe på butikken da å bytte den mot så jeg fikk en tilgodelapp på 300,-.Nå kommer et skikkelig teit spm; 2 åringen skjønner jo ikke noe av dette, men er det ok å kjøpe noe å pakke inn som julegave til henne?har funnet noe til 600 så da blir det eventuelt fra oss??.....

Siden problemet er at dere ikke finner noe annet i den butikken til 300kr, så synes jeg det er helt greit å bruke tilgodelappen for å kjøpe en dyrere gave fra dere, så lenge dere finner et annet plagg for 300kr fra oldemor fra en annen butikk.

Anonymous poster hash: 9093d...e0d

Skrevet

Hadde fint gjort det og satt inn 300 på barnets konto. Eller kjøpt gave for 300 i tillegg

Skrevet

Men herregud da folkens er det virkelig så nøye at dette må foregå "riktig"? For tre hundee kroner?

Ingen vil bry seg hi, jeg ville også bare brukt tilgodelappen på denne måten. Det ER ikke noe å gruble på. Hadde det vært noe til flere tusen kunne man kanskje tenkt seg om, men i dette tilfellet gjør det ingenting å bruke den.

Skrevet

Da bruker du tilgodelappen, og kjøper varen til 600 kr. Dette er gave fra dere.

Bruk 300 kr i en annen butikk, og si at det er bursdagsgaven fra oldemor.

Anonymous poster hash: 5afa5...9d2

Skrevet

Det eneste jeg tenker på er om jenta vet at det ikke ble noe gave fra oldemor alikevel. Hvis ho savner en gave fra oldemor,hadde jeg kjøpt noe billig frost greier og sagt at det var for den kjolen.også brukt den tilgodelappen til jul. 2 åringer skjønner mye mer en vi tror. Ikke undervurder dem

Anonymous poster hash: 6d411...300

Skrevet

Men herregud da folkens er det virkelig så nøye at dette må foregå "riktig"? For tre hundee kroner?

Ingen vil bry seg hi, jeg ville også bare brukt tilgodelappen på denne måten. Det ER ikke noe å gruble på. Hadde det vært noe til flere tusen kunne man kanskje tenkt seg om, men i dette tilfellet gjør det ingenting å bruke den.

Så når du kjøper en gave til et barn, er det greit for deg at barnets foreldre leverer inn gaven og bruker pengene til å kjøpe en annen gave til barnet, en gave som er fra dem, slik at barnet ikke får gave fra deg i det hele tatt?

Når jeg gir gaver til noen, gjør jeg det for at de skal få en gave fra meg. Jeg vil at de skal vite at jeg har tenkt på dem og prøvd å finne noe de vil like. Jeg kjøper ikke gaver til barn for å finansiere gaver fra foreldrene altså.

Jeg tenker mest på oldemors følelser oppi dette her. Hun har prøvd å kjøpe gave til oldebarnet sitt, og nå sitter hun igjen og må se at oldebarnet ikke får noen gave fra henne. I stedet har hennes gave finansiert en dyrere gave fra foreldrene. I min verden gir det en liten bismak altså, og det er ikke pengeverdien som avgjør at dette er galt. Hvis mine barn får en femtilapp eller en hundrings i gave, så tar ikke jeg de pengene og legger dem i en gave fra meg selv.

Skrevet

Det har noe med respekt for giver å gjøre

Anonymous poster hash: ab9f0...952

Skrevet

Hadde lagt i penger selv og kjøpt noe annet. Hadde ikke lagt det under treet.

Hun skjønner jo som du sa ikke noe av det men å legge det under treet som en gave fra deg synes jeg er teit.

Anonymous poster hash: e3b5e...b3c

Skrevet

Jeg hadde lagt i summen, og gitt det som gave fra oss. Og så hadde jeg brukt summen fra oldemor på en gave i en annen butikk.

Kan ikke se problemet med det.

Anonymous poster hash: 46758...963

Skrevet

Skriv fra dere og oldemor på pakke..

Anonymous poster hash: af100...555

Skrevet

Men tilgodelappen var jo fra en bursdagsgave. Det er jo ikke slik at hun har returnert en julegave og at oldemor sitter igjen uten gave. Barnet er to år! Jeg ser ikke problemet.

Anonymous poster hash: de9f5...621

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...