Gå til innhold

Bør jeg dra til lege?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vondt i halsen på 4.dagen nå og det er ikke tegn til bedring. Hovne lymfeknuter på halsen, nedsatt almenntilstand, fryser og svetter om hverandre så jeg har nok feber også. Samt hodepine. Klassiske symptomer på halsbetennelse, men blir usikker om jeg skal dra til lege? På nhi.no står det at halsbetennelse forårsaket av virus vater 3-7 dager.

Hvor lenge hadde du vondt i halsen da du hadde virus?

Jeg måtte opp kl 0345 i natt for å ta Paracet og Ibux for å få sove og det må jeg ta for å klare jobb også.

Evt råd for å lindre? Jeg drikker varmt vann med peppermynteolje. Blir gal av vond hals

Anonymous poster hash: ccf1a...69e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal du på jobb nå i helgen?

Hvis ikke hadde jeg brukt helgen på å slappe av og heller ringt legekontoret på mandag.

Anonymous poster hash: a4857...53e

Skrevet

Jeg presser meg selv på jobb i dag pga de får et helvete hvis det er underbemannet. Blir det dumt å ikke komme i morgen på jobb? Føler allerede at jeg har ofret meg nok.

Skrevet

Ja, hadde aftenvakt i går, har dagvakt i dag og dagvakt på søndag. Mao lite mulighet for å hente seg inn. Jeg sov dårlig i natt pga den vonde halsen. Hi

Skrevet

Hadde ihvertfall brukt egenmelding i helga.

Anonymous poster hash: 9999a...0bc

Skrevet

Jeg ville brukt egenmelding, spesielt hvis du jobber med mennesker.

Anonymous poster hash: f7efd...7de

Skrevet

Da stemmer jeg i med de andre om å bruke egenmelding i helgen, og ringe fastlegen på mandag. Vet ikke om alle gjør det, men fastlegen min tilbakefører sykemelding noen dager ved behov.

Anonymous poster hash: a4857...53e

Skrevet

Da bruker jeg egenmelding i morgen. Synes det holder å "presse" seg på jobb to dager. Har fri noen dager til uka. HI

Skrevet

De gangene jeg hadde halsbetennelse pga bakterier hadde jeg så vondt i halsen at jeg ikke greide å svelge. Spyttet i bøtte og klarte ikkke spise. Men dette kan kanskje være individuelt. Kan du se noe belegg på mandlene når du gaper?

Skrevet

Ingen belegg på mandlene. Klarer å spise, men det er ikke særlig behagelig. Er avhengig av Ibux og Paracet for å komme meg gjennom dagen. HI

Skrevet

Kjøp Zyx på apoteket. 

Anonymous poster hash: 45412...2ad
Skrevet

Kjøp Zyx på apoteket.

Anonymous poster hash: 45412...2ad

Hva er Zyx? 😊 HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...