Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #1 Skrevet 3. desember 2016 Umulig? Får minstesats og det går nesten ikke rundt. Vil jobbe, men er midt i en helingsprossess (ptsd, psykolog), og har ingen utdanning. Hadde trengt noen ekstra tusen hver måned, 2000 hadde holdt. Men vet ikke hvor det skulle skjedd? Anonymous poster hash: bf893...8b2
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #2 Skrevet 3. desember 2016 Umulig? Får minstesats og det går nesten ikke rundt. Vil jobbe, men er midt i en helingsprossess (ptsd, psykolog), og har ingen utdanning. Hadde trengt noen ekstra tusen hver måned, 2000 hadde holdt. Men vet ikke hvor det skulle skjedd? Anonymous poster hash: bf893...8b2 Bli innvandrer. Anonymous poster hash: a64a2...ea3
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #3 Skrevet 3. desember 2016 Bli innvandrer. Anonymous poster hash: a64a2...ea3 Ja, for de får en sånn derre gullpensjon som ikke nordmenn får! Nei, vent litt. Det er akkurat det samme ja. Stemmer det. Bare nordmenn må bo i Norge i 40 år først. Men innvandrere de bare sitter på ræva og mottar penger. Ja, bortsett fra de som kommer hit og tar jobbene våre. Jeg er rimelig sikker på at jeg vil velge ptsd 100 ganger, fremfor å først oppleve ekstremt store traumer, deretter måtte flykte en farlig rute, deretter komme til et land med heeeelt annerledes språk og kultur (de færreste ønsker dette), deretter er menneskene i dette landet noen forbanna rasister i tillegg og synes jeg ikke skal få noe å leve for og uansett hva jeg gjør eller får eller tjener så mener noen at det er feil. Hi, du har ikke jobbet noe først? Jeg vet dessverre ikke hvordan inntekten din skal øke. Selv får jeg et tillegg fra klp, men det er jo takket være at jeg jobbet i kommunen før jeg måtte på aap. Anonymous poster hash: 3bdd1...2ac
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #4 Skrevet 3. desember 2016 Ja, for de får en sånn derre gullpensjon som ikke nordmenn får! Nei, vent litt. Det er akkurat det samme ja. Stemmer det. Bare nordmenn må bo i Norge i 40 år først. Men innvandrere de bare sitter på ræva og mottar penger. Ja, bortsett fra de som kommer hit og tar jobbene våre. Jeg er rimelig sikker på at jeg vil velge ptsd 100 ganger, fremfor å først oppleve ekstremt store traumer, deretter måtte flykte en farlig rute, deretter komme til et land med heeeelt annerledes språk og kultur (de færreste ønsker dette), deretter er menneskene i dette landet noen forbanna rasister i tillegg og synes jeg ikke skal få noe å leve for og uansett hva jeg gjør eller får eller tjener så mener noen at det er feil. Hi, du har ikke jobbet noe først? Jeg vet dessverre ikke hvordan inntekten din skal øke. Selv får jeg et tillegg fra klp, men det er jo takket være at jeg jobbet i kommunen før jeg måtte på aap. Anonymous poster hash: 3bdd1...2ac Det er en realitet at de som har status som flyktning umiddelbart har rett til pensjon basert på 40 års bosetting i Norge uansett om vedkommende har bodd her ett år eller 40 år, så å dra inn dette i argumentasjonen din gjør bare at du slår beina unna poenget ditt. Anonymous poster hash: 64c60...151
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #5 Skrevet 3. desember 2016 Det er en realitet at de som har status som flyktning umiddelbart har rett til pensjon basert på 40 års bosetting i Norge uansett om vedkommende har bodd her ett år eller 40 år, så å dra inn dette i argumentasjonen din gjør bare at du slår beina unna poenget ditt. Anonymous poster hash: 64c60...151 Men, hva skal de leve av da? Luft og vann? Tenk å misunne noen noen skarve tusenlapper i alderspensjon! Anonymous poster hash: 90474...36e
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #6 Skrevet 3. desember 2016 Men, hva skal de leve av da? Luft og vann? Tenk å misunne noen noen skarve tusenlapper i alderspensjon! Anonymous poster hash: 90474...36e Nå har jeg ikke sagt at de ikke burde få pensjon eller at jeg missunner dem pensjonen. Jeg påpekte kun at skal man lage et innlegg som vedkommende gjorde så bør hun vite hva hun snakker om for å ikke fremstå uvitende og slå beina under sin egen argumentasjosrekke. Anonymous poster hash: 64c60...151
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #7 Skrevet 3. desember 2016 Det er en realitet at de som har status som flyktning umiddelbart har rett til pensjon basert på 40 års bosetting i Norge uansett om vedkommende har bodd her ett år eller 40 år, så å dra inn dette i argumentasjonen din gjør bare at du slår beina unna poenget ditt. Anonymous poster hash: 64c60...151 Skrev jeg så utydelig? Jeg vet at det er en realitet. Og dette jo selvsagt være greit at de får. Som en annen sa,hva skal de leve av ellers? Er det noe bedre at de må søke om sosialhjelp? Anonymous poster hash: 3bdd1...2ac
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #8 Skrevet 3. desember 2016 Hvorfor ødelegger dere tråden min Anonymous poster hash: bf893...8b2
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #9 Skrevet 3. desember 2016 Nå har jeg ikke sagt at de ikke burde få pensjon eller at jeg missunner dem pensjonen. Jeg påpekte kun at skal man lage et innlegg som vedkommende gjorde så bør hun vite hva hun snakker om for å ikke fremstå uvitende og slå beina under sin egen argumentasjosrekke. Anonymous poster hash: 64c60...151 Jeg trodde ironien/ min egentlige mening slo igjennom ganske tydelig når man så resten av innlegget mitt. Poenget var at folk som klager på at innvandrere får så mye, ikke aner hva de snakker om. Anonymous poster hash: 3bdd1...2ac
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #10 Skrevet 3. desember 2016 Jeg trodde ironien/ min egentlige mening slo igjennom ganske tydelig når man så resten av innlegget mitt. Poenget var at folk som klager på at innvandrere får så mye, ikke aner hva de snakker om. Anonymous poster hash: 3bdd1...2ac Da beklager jeg min feiloppfattning. Anonymous poster hash: 64c60...151
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #11 Skrevet 3. desember 2016 Hvorfor ødelegger dere tråden min Anonymous poster hash: bf893...8b2 Har du barn i barnehage / SFO ? Da har du krav på støtte tii barnehage / SFO . Er behandlingssted ett stykke unna ? Tror over 3 km har du krav på reise penger . I mnd utgjør dette 3200-3350 ekstra utbetalt i mnd Anonymous poster hash: 35d25...eb9
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2016 #12 Skrevet 3. desember 2016 Har du sjekket om du har krav på bostøtte og redusert barnehageregning? Anonymous poster hash: da1e9...9b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå