Gå til innhold

Julegaver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barn i skolealder: 700 på en stor gave og 200 på en liten gave

Baby: Par hundre kroner, akkurat nå husker jeg faktisk ikke hva vi har kjøpt.

Mine foreldre: ca 500

Mine søsken: maks 200 pr stk. 

Oldeforeldre: ca 200 kr

Mannen min: Tror det ender opp på kanskje 2000 fra meg og barna

Fra barna til hverandre: ca 200

Vennepar: 100-lapp. 

Kjøper ikke flere gaver enn dette. Kjøper gaver ut over hele året. Prøver å gjøre det rimelig, men samtidig finne noe vi syns passer. Så gavene vi gir er noe vi har kommet over som vi har råd til, men som samtidig får oss til å tenke på personen som får det/noe personen ønsker seg. Vi har ikke god økonomi for tiden, men kanskje med stunder kan vi strekke oss til å gi litt dyrere gaver. 

Pris er ikke nøye for meg. Så lenge det er noe mannen min ønsker seg så bryr jeg ikke meg om det koster 200 eller 20 000. Jeg kjøper ikke gaver til over 1000 kroner pr barn bare fordi det MÅ koste 1000 kr. Vi finner noe de bli glad for og/eller har bruk for. Noen juler har vi brukt kanskje 200 kr mens andre juler har barnet fått noe til flere tusenlapper. Det varierer. 

Anonymous poster hash: b7e91...094
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte bort gave fra/ til mannen og megVi pleier å kjøpe for ca 5-10.000 til hverandre, men noen ganger kjøper mannen min for myyyyye mer til meg..

Glemte også vaskehjelpen, hun får gave til 3-500,-.

Barna gir også gaver til noen av sine nærmeste venner (3-4hver). De ligger på 150-200,- pr stk.

Hunden og katten får også litt godis pakket inn, ofte kommer det på rundt 200,- pr dyr:-). -Jeg gir også til to venninners hunder og det blir omtrent det samme

Går litt penger i desemberAnonymous poster hash: 1171c...705

Ja, det høres ikke verre ut;)

Bruker vel rett i underkant av 7000,- Og da holder jeg utenom blomster, som vi bruker å gi til eldre slekt og venner.

Bruker Ca 1000 på hvert av barna. Og til hverandre. Tantebarna får gave til 400 Ca, foreldrene en felles gave for samme sum.

Besteforeldre felles gave til 500 Ca.

I tillegg har vi et vennepar somfår en liten ting til et par hundrelapper, mens barna deres får gave i 200-kronersklassen.

Barna må selv ordne gave til venner, bruker hovedsakelig ukelønna på dette. Da blir det rimelige ting som neglelakker rundt femtilappen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...