Anonym bruker Skrevet 2. desember 2016 #1 Skrevet 2. desember 2016 Vil så gjerne ha barn men har mistet tre ganger dette året. Synes det er så utrolig urettferdig at vi som ønsker barn mister dem, mens andre blir gravide og ikke ønsker barnet og tar abort. Burde ikke vært sånn! Skjønner at det ikke er noe å gjøre med det, men det føles så urettferdig! Anonymous poster hash: 3775b...22b
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2016 #2 Skrevet 2. desember 2016 Helt enig med deg jeg har aldri mistet, ei heller blitt uønsket gravid. Men har ofte tenkt at det er urettferdig at noen som ønsker seg barn ikke skal få oppfylt drømmen sin Håper det ordner seg for dere <3 Anonymous poster hash: c9536...b01
meg-og-mine Skrevet 2. desember 2016 #3 Skrevet 2. desember 2016 Føler med deg. Jeg er den som ikke ønsket men ble gravid med en tilfeldighet mellom prevensjon bytte. Brukte 4-5 uker på å tenke over det, har litt problemer med barn nr 1 fra før av og utredning med nr 2. Jeg derimot hadde ikke klart å tatt abort, har aldri gjort det tidligere heller. Av å til spiller livet oss et puss, av å til må vi være sterkere enn vi trodde vi hadde krefter for, men det er et ordtak som sier: du vet ikke hvor mye styrke du har før det eneste valget du har er å være sterk. Har desverre ikke noen spesielle gode råd annet enn at spira vil sitte omsider 🌸 masse lykke til
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2016 #4 Skrevet 2. desember 2016 Vet hvordan du har det! Har alltid ønsket meg barn, passet mange nabobarn som ung, trente lag og utdannet meg som pedagog. Møtte mannen min som 30+ og endelig lå forholdene tilrette for baby. Mistet 4 ganger i MA i løpet av 18 mnder og var helt knust... Ble utredet for habituell abort og fulgt opp i neste svangerskap m hyppige UL og medikamenter. Er nå lykkelig mamma til 2, så ikke gi opp, de aller fleste kvinner som blir gravide på egenhånd får barn tilslutt! Anonymous poster hash: 276b8...616
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2016 #5 Skrevet 2. desember 2016 Takk for svar og støtte alle som har svart! :-) Vet hvordan du har det! Har alltid ønsket meg barn, passet mange nabobarn som ung, trente lag og utdannet meg som pedagog. Møtte mannen min som 30+ og endelig lå forholdene tilrette for baby. Mistet 4 ganger i MA i løpet av 18 mnder og var helt knust...Ble utredet for habituell abort og fulgt opp i neste svangerskap m hyppige UL og medikamenter. Er nå lykkelig mamma til 2, så ikke gi opp, de aller fleste kvinner som blir gravide på egenhånd får barn tilslutt!Anonymous poster hash: 276b8...616 Fant de noen årsak til habituell abort hos deg eller bare prøvde de seg fram med medikamenter? Jeg har fått tilbud om Lutinus og Albyl E når jeg blir gravid neste gang, men det er bare som et forsøk siden det hittil ikke er funnet noe galt. Har ikke tatt alle prøver enda for jeg har fortsatt svangerskapshormoner i kroppen etter siste MA. Hvilke medisiner fikk du? Tror du at det var medisinene som hjalp deg? HI Anonymous poster hash: 3775b...22b
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2016 #6 Skrevet 2. desember 2016 Takk for svar og støtte alle som har svart! :-) Fant de noen årsak til habituell abort hos deg eller bare prøvde de seg fram med medikamenter? Jeg har fått tilbud om Lutinus og Albyl E når jeg blir gravid neste gang, men det er bare som et forsøk siden det hittil ikke er funnet noe galt. Har ikke tatt alle prøver enda for jeg har fortsatt svangerskapshormoner i kroppen etter siste MA. Hvilke medisiner fikk du? Tror du at det var medisinene som hjalp deg? HI Anonymous poster hash: 3775b...22b Nei, testene på Kvinneklinikken på Ullevål ga ingen svar på noe galt, men i det fjerde svangerskapet etter/ underveis i utredningen fikk jeg crinone og albyl-e frem til uke 12 (de tre første hadde sluttet vokse rundt uke 6-10) og alt så fint ut på UL i uke 12 og hørte hjertelyd hos akupunktør i uke 14. Fikk beskjed om å slutte med albyl-e etter uke 13 da før det gikk galt og gynekolog fant dødt foster i uke 15. I mine neste to svangerskap, nr 5 og 6 som ga meg friske, etterlengtede barn gikk jeg på albyl-e frem til uke 33. Da jeg sliter litt m åreknuter etc er jeg selv overbevist om at det var albyl-e som var utslagsgivende for meg selv om ingen tester viste noen feil. Var også 40% sykemldt i femte svangerskap, men jobbet fullt i det siste, så det hjalp nok mest for det psykiske for min del. Finnes eget forum for Habituell abort her inne som jeg anbefaler for info og trøst, var en stor hjelp for meg! Anonymous poster hash: 276b8...616
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2016 #7 Skrevet 2. desember 2016 Nei, testene på Kvinneklinikken på Ullevål ga ingen svar på noe galt, men i det fjerde svangerskapet etter/ underveis i utredningen fikk jeg crinone og albyl-e frem til uke 12 (de tre første hadde sluttet vokse rundt uke 6-10) og alt så fint ut på UL i uke 12 og hørte hjertelyd hos akupunktør i uke 14. Fikk beskjed om å slutte med albyl-e etter uke 13 da før det gikk galt og gynekolog fant dødt foster i uke 15. I mine neste to svangerskap, nr 5 og 6 som ga meg friske, etterlengtede barn gikk jeg på albyl-e frem til uke 33. Da jeg sliter litt m åreknuter etc er jeg selv overbevist om at det var albyl-e som var utslagsgivende for meg selv om ingen tester viste noen feil. Var også 40% sykemldt i femte svangerskap, men jobbet fullt i det siste, så det hjalp nok mest for det psykiske for min del. Finnes eget forum for Habituell abort her inne som jeg anbefaler for info og trøst, var en stor hjelp for meg! Anonymous poster hash: 276b8...616 Takk for svar og for tips om forum, men jeg finner ikke forumet. Hva heter det? Gikk du på Crinone til uke 12 og så Albyl E til uke 33 i de svangerskapene som gikk bra? Startet du med begge deler da du fikk positiv test? Fikk du noen bivirkninger? Anonymous poster hash: 3775b...22b
Hannepålandet Skrevet 2. desember 2016 #8 Skrevet 2. desember 2016 Jeg er gravid for 4 gang Iår. Uke 19 nå. Året før var jeg gravid 5 ganger. Så all medfølelse fra meg. Men ikke gi opp. Motgang er bare midlertidig. Alle følelser er lov i en sånn situasjon. Og det er ikke langt mellom glede, sorg og ny glede. Orntlig karusell for oss som sliter med dette. Jeg har overlevd på noe min mor sa da vi var små " den som er med på leiken må tåle steiken". Så når man treffer bunn og alt er rævva, er det bare en vei å gå. Fremover.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2016 #9 Skrevet 2. desember 2016 Takk for svar og for tips om forum, men jeg finner ikke forumet. Hva heter det? Gikk du på Crinone til uke 12 og så Albyl E til uke 33 i de svangerskapene som gikk bra? Startet du med begge deler da du fikk positiv test? Fikk du noen bivirkninger? Anonymous poster hash: 3775b...22b Forumet heter Habituell abort og finnes under Gravid når du går til Hjem-siden på Barn i magen. Jeg hadde resepter på crinone og albyl-e og startet med begge ved positiv test ja. Tre (?) runder med crinone tok meg til uke 11+2 om jeg ikke husker feil. Ble litt uvel og utafor av den tror jeg, er jo xtra hormoner men gikk greit. Ingen bivirkninger av albyl-e, men må slutte minst 4 uker før fødsel grunnet blødningsfare. Dette var i 2008-2010 så noen år siden nå, bærer det med meg fortsatt men to tette bhg-barn holder meg i ånde nå. Lillesøster kom 18 mnder etter når kroppen endelig forstod opplegget! Håper du finner trøst her på forumet og de rundt deg, for meg hjalp det å prate og være åpen uten å la det ta helt overhånd - lettere sagt enn gjort, men... Anonymous poster hash: 276b8...616
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2016 #10 Skrevet 2. desember 2016 Jeg mistet en gang, fant ut jeg hadde leiden mutasjon, fikk klexane de to neste svangerskapene ( helt frem til dagen før fødsel) Fikk 2 friske barn. Hadde deretter 3 aborter til tross for medisiner (siste gang mistet jeg tvillinger). Fant ut etter utredning at jeg testet positivt for lupus og antifosfolipidsyndrom antistoffer. Ble frarådet å bli gravid igjen. Jeg brukte også lutinus grunnet at mine barn er laget ved hjelp av IVF. 3 mann kom til oss som fosterbarn og skal snart adopteres:) Jeg vet at blodforynnende og progresterontilskudd hjelper mange å holde på fosteret:) Ønsker deg masse til! Anonymous poster hash: 826dc...5f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå