Anonym bruker Skrevet 2. desember 2016 #1 Skrevet 2. desember 2016 Spør her, for jeg har ikke peiling på det. Vi tjener til sammen godt under 489 000 kr, som på kommunens hjemmeside er øverste tall for hva man kan tjene før man ikke lenger får innvilget redusert foreldrebetaling. Det står "ingen skal betale mer enn 6 prosent av inntekten sin for opphold i barnehage". 6% av inntekten vår er 2400 kroner. Jeg har fått innvilget redusert foreldrebetaling, men får regninger på 4500 kroner. Forklar? Anonymous poster hash: b505e...ae7
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2016 #2 Skrevet 2. desember 2016 Spør her, for jeg har ikke peiling på det. Vi tjener til sammen godt under 489 000 kr, som på kommunens hjemmeside er øverste tall for hva man kan tjene før man ikke lenger får innvilget redusert foreldrebetaling. Det står "ingen skal betale mer enn 6 prosent av inntekten sin for opphold i barnehage". 6% av inntekten vår er 2400 kroner. Jeg har fått innvilget redusert foreldrebetaling, men får regninger på 4500 kroner. Forklar? Anonymous poster hash: b505e...ae7 *6% av inntekten vår er 2400 kroner i måneden. Hvis jeg deler det på 12 måneder (glemte at juli er betalingsfri.. ). Så delt på 11 mnd blir det 2500 kroner Anonymous poster hash: b505e...ae7
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2016 #3 Skrevet 2. desember 2016 Gjelder det kanskje PER barn? Eller er det totalt? Anonymous poster hash: b505e...ae7
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2016 #4 Skrevet 2. desember 2016 *6% av inntekten vår er 2400 kroner i måneden. Hvis jeg deler det på 12 måneder (glemte at juli er betalingsfri.. ). Så delt på 11 mnd blir det 2500 kroner Anonymous poster hash: b505e...ae7 Skulle tro at det gjelder alle kommuner. Er det du nevner hva man tjener før eller etter skatt? Anonymous poster hash: f052d...745
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2016 #5 Skrevet 2. desember 2016 Skulle tro at det gjelder alle kommuner. Er det du nevner hva man tjener før eller etter skatt? Anonymous poster hash: f052d...745 Før, vel.. men det står: Kommunen skal ha ordning som kan tilby fritak for eller reduksjon i foreldrebetaling. Foreldrebetalingen skal for første barn i barnehage utgjøre maksimalt seks prosent av husholdningens samlede personinntekt etter skatteloven kapittel 12 og skattepliktig kapitalinntekt, og være begrenset oppad til maksimalgrensen for foreldrebetaling etter § 1. For andre, tredje og flere barn settes foreldrebetalingen i tråd med bestemmelser om søskenmoderasjon, til henholdsvis 70 prosent og 50 prosent av foreldrebetalingen for første barn. Jeg forstår ikke helt. Anonymous poster hash: b505e...ae7
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2016 #6 Skrevet 2. desember 2016 Redusert foreldrebetaling gjelder kun for ett barn. Eventuelt flere barn betales det som vanlig, med vanlig søkenmoderasjon. Anonymous poster hash: 6b140...99d
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2016 #7 Skrevet 2. desember 2016 Jeg regner med dere da har flere enn ett barn? Anonymous poster hash: 4527b...a86
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå