Gå til innhold

Dere som har mistet ca uke 15...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Måtte dere føde barnet på sykehuset? Var det smertefullt? Hvor stort var fosteret? 😞

Anonymous poster hash: 1d9f0...f2c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke selv gjort det, men svigerinnen min.

De oppdaget i uke 16 at fosteret hadde vært dødt i minst to uker. Hun fikk tabletter hun skulle ta for å blø ut fosteret og det gjorde hun hjemme.

Hun sa det ikke var veldig smertefullt, litt selvfølgelig fordi man får litt kramper i livmora, men ikke veldig mye verre enn menssmerter. Men det vil jeg tro er veldig individuelt, for jeg har hørt noen si det er veldig vondt også....

Hos svigerinnen min endte det med utskrapning da, for alt kom ikke ut av seg selv og hun fikk en infeksjon i livmora. Det ble ikke noen hyggelig opplevelse, hun ble veldig syk og måtte ligge på sykehuset noen dager med intravenøs antibiotika. Men det var jo en komplikasjon, hun skulle jo strengt tatt bare blødd det ut og vært ferdig. Hun sier likevel etter sin opplevelse at om hun kunne velge ville hun nok valgt utskrapning med en gang (men jeg vet ikke om det er mulig å velge kirurgisk fjerning når man er såpass langt?)

Anonymous poster hash: 0ba8f...62c
Skrevet

Jeg tok abort.tok piller på kvelden, skulle på sykehuset for utskrapning dagen etter.jeg fikk løpt inn på en do på sykehuset,og i trusa lå det. Jeg så mer enn jeg burde ha sett. Jeg må å ha vært lenger på vei enn 12 uker. Det var ganske ferdig. Traumatisk

Anonymous poster hash: dce1d...dc1

Skrevet

Ja, jeg gjorde det på sykehuset. Fosteret var 15 uker. Valgte å ikke se det. Sykepleierene var raske å ta det vekk. Fødte det ut i bekken.

Var vondt, men fikk godt med smertestillende. Fikk først mange tabletter, som ikke fungerte. Ble så satt over på drypp. Da hjalp det. Tok 10 timer fra første tablett. Morkaka kom ikke, så måtte inn til utskrapning til slutt.

Anonymous poster hash: c7ed3...ebb

Skrevet

Du får så mye smertestillende du vil ha/trenger. Jeg synes ikke det var spesielt vondt. Men jeg fikk styrtblødning og måtte ha utskrapning likevel, etter selve fosteret var kommet ut.

Lykke til. Sender deg en god klem! Jeg vet hvordan du har det nå... Det blir bedre!

Anonymous poster hash: f1395...16e

Skrevet

Jeg fødte på sykehus ja, fikk piller for å sette igang fødsel, men tok laang tid, lengre enn vi ble fortalt. Fikk så mye smertestillende som jeg ville/ trengte og i do på badet stod et bekken for å ta imot... Fødte på natta, var et merkelig døgn og en "ut-a-meg selv opplevelse". Å komme hjem var vondest og tomt. Sykemeldt i to uker i etterkant både jeg og mannen.

Varm klem og masse lykke til!

Anonymous poster hash: 2e43e...d4f

Skrevet

Jeg gjorde det. "Selvvalgt" pga sykt foster.

Måtte føde på sykehuset. Fikk så mye morfin jeg trengte. Vi valgte å se fosteret og synes det hjalp godt på sorgen

Anonymous poster hash: 971c5...730

Skrevet

Jeg viste ikke jeg var gravid, men skjønte fort hva som lå i do. Regelmessig mens har jeg aldri hatt, sex en gang der mannen trakk seg ut før han fikk orgasme så var det ikke i mine tanker å tenke at jeg var gravid. Ble skikkelig dårlig to dage etter en stygg ulykke, og det eneste jeg tenkte var å sette meg på do. En halvtimestid etter føltes det ut som magen løsnet og det sa skikkelig plopp i doen. Jeg så hva som var i do, men reagerte bare med å dra ned. Angrer litt i ettertid at jeg gjorde det, men samtidig ikke. Hadde jeg vist at jeg var gravid så hadde jeg nok tenkt helt anderledes, og muligens slitt i ettertid. Kjæresten min tenkte heldigvis helt likt som meg om dette.

Anonymous poster hash: 878dc...704

Skrevet

Ja, utrolig vondt. Ingen smertelindring

Fosteret kom ut. Velskapt liten.

Så utrolig trist

Anonymous poster hash: 7d54a...c97

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...