Gå til innhold

Skikkelig tabbe! :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt en missed abortion med utskrapning og skulle vente til etter første mens med å prøve igjen. Svangerskapet som endte i MA kom rett etter et svangerskap som endte med spontanabort (uten mens mellom).

Nå har jeg spottet/hatt litt farget utflod i sju dager og snakket med sykepleier på gyn i forigårs som sa at det kunne jeg regne som mensen og at det ikke trengte å være mye blod etter utskrapning. Vel, vi droppet kondom igår, greit nok. Tok en planlagt hcg-etterkontroll igår og fikk svaret idag. Hcg på 23 og sykepleieren sa at den ikke kommer til å synke før første mensen kommer og at dette jeg opplever nå ikke er mensen.

Har da begynt å tenke at det som har kommet ut sikkert er eggløsningsslim med litt blod i, så da traff vi sikkert eggløsningen godt uten kondom igår. Huff! Redd for at jeg har blitt gravid nå siden jeg har blitt gravid alle tidligere sykluser uten prevensjon.

Hvis noen har blitt gravide rett etter MA/Sa uten mens først, vil jeg gjerne høre positive historier! Var så fast bestemt på å vente til etter første mens, så er ganske frustrert over at sykepleieren sa at dette var mensen. :-(

Anonymous poster hash: e4bd4...d1e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når hadde du utskrapning da?

Det skal godt gjøres å bli gravid når kroppen fremdeles tror den er det. 

Anonymous poster hash: 34924...5f7
Skrevet

Jeg ble gravid før første menstrasjon .

Jeg mistet rundt 20 nov og hadde positiv test 23.des.

Hun er nå blitt 6 år.

Skrevet (endret)

Jeg fikk ikke mensen etter jeg hadde sv.skap utenfor livmor( som endte i SA ) og ny positiv test. Hun er 4 nå:)

Endret av *Smiley*
Skrevet

Selv om mange opplever å bli gravid før mens etter abort, tror jeg ikke kroppen setter i gang el med såpass mye hcg i kroppen.

Anonymous poster hash: 799af...635

Skrevet

Jeg tok medisinsk abort for nesten fem uker siden og så utskrapning for fire uker siden idag. Jeg spottet/hadde farget utflod fra fredag (tre uker etter utskrapning) til onsdag. Jeg har normalt korte sykluser (24 dager, ofte med spotting noen dager før), så denne spottingen/fargede utfloden kom når jeg ville ha fått mensen hvis utskrapningen kan regnes som en mens. Ville da ha fått mensen på mandag, som også var den eneste dagen da jeg så litt friskt blod (brunt og brungult de andre dagene). Stolte derfor på det sykepleieren først sa om at dette var mensen. Når hun senere sa at det ikke var mensen, så begynte jeg å tenke at da måtte det være eggløsning, for det er jo kun ved eggløsning og mens det er åpent inn til livmoren, og den brunlige utfloden/blodet må jo komme fra et eller annet sted. :-(

Jeg får håpe at dere har rett i at kroppen ikke blir gravid mens jeg fortsatt har så høy hcg. Det jeg ikke skjønner da isåfall, er at sykepleieren mente at hcg ikke ville synke mer før jeg fikk mensen, men eggløsning kommer jo nødvendigvis før mensen, så noen må jo ta feil?

HI

Anonymous poster hash: e4bd4...d1e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...