Gå til innhold

Om mannen din hadde gitt ultimatum monogami eller skilles

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva hadde du valgt ?

Om han hadde sagt at han klarer ikke resten av livet med kun en partner og ønsket ikke å være utro bak ryggen din men å kunne få ha 2-3 flere.

Hadde du gått med på det eller gått fra han ? Tenk på nåværende partner.

Anonymous poster hash: dc6aa...2a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du formulerer spørsmålet helt feil. Monogami er å ha en partner. Polygami er fler-koneri.

Nå er det å ha flere koner ulovlig, så det ville jo ikke være aktuelt.

Men hvis min mann sa at han ville ha flere sexpartnere, eller en skilsmisse, så hadde jeg selvfølgelig valgt skilsmisse.

Ingen mann skal putte et fint ord på utroskap, og tro at jeg synes det er ok.

Anonymous poster hash: 913ad...c3d
Skrevet

Goodbye

Anonymous poster hash: 3ac90...b6c

Skrevet

Byebyenow...

Anonymous poster hash: 3b1fc...42e

Skrevet

Tror du mener åpent forhold eller skilles?

Om en mann ønsker et åpent forhold så får han finne seg en annen enn meg. For meg er det monogami som gjelder, dvs. bare ha en partner. Ønsker en mann seg flere partnere på samme tid så får han finne en som har samme ønsker som seg selv. Er ikke verre enn det.

Om dette er en reell problemstilling for deg, HI, så hold deg til det som føles riktig for deg. Kan du leve med at mannen har sex med andre, da gjør du det. Da bør du kanskje også få med i den nye avtalen at du kan ha sex med de du vil også, ikke bare mannen.

Om det føles feil for deg at mannen vil ha sex med andre, da synes jeg du skal følge det og at dere da heller går fra hverandre fordi dere har for ulike preferanser til at det kan forenes i et forhold som fungerer for begge.

Anonymous poster hash: 6f350...767
Skrevet

Om mannen min ville være fri til å pule rundt, ja da fikk han gå fra meg.

Fri til å pule rundt og samtidig være i et forhold med meg er ikke greit.

Anonymous poster hash: 325c3...801
Skrevet

Det hadde jeg ikke gått med på.

Skrevet

Om det bare var for sex ville jeg vurdert det, men jeg er usikker på om vi hadde klart å få til et godt samliv over tid hvis vi skulle ha flere partnere.

Anonymous poster hash: 9ea17...216

Skrevet

Jeg ville ikke vært i forhold basert på ultimatum av noe slag.

Skrevet

Så det går dere ikke med på , men over 50% hadde tilgitt et tilfeldig utroskap.

Så at han går bak ryggen deres det er tilgivende men ikke å stille ultimatum før han gjør det.

Jeg for min del hadde hverken godtatt utroskap eller planlagt utroskap.

Etter man har tilgitt utroskap tidligere så legger man terskelen lavere fremtidig,hadde ikke tilgitt samboer selv om det ikke er han som bedro meg første gang.

HI

Skrevet

Opplevde dette med en kjæreste engang, sa det var greit han var med andre. Han ble forelska i første dama han hadde sex med så ble slutt mellom oss😂 Hahah. Hadde nok blitt det uansett. Men hadde aldri godtatt noe sånt igjen. Dessuten syns jeg det er ekkelt å f.eks skulle gi mannen en blowjob når jeg visste han hadde vært med andre uansett hvor mange dusjer og såper han hadde brukt, så det hadde begrensa sexlivet noe voldsomt på flere måter, og dermed hadde det nok endt i skilsmisse til slutt allikevel.

Anonymous poster hash: 3cb3e...aac

Skrevet

Så at han går bak ryggen deres det er tilgivende men ikke å stille ultimatum før han gjør det.

Etter man har tilgitt utroskap tidligere så legger man terskelen lavere fremtidig,hadde ikke tilgitt samboer selv om det ikke er han som bedro meg første gang.

HI

Ser du ikke forskjellen på å godkjenne et åpent forhold eller ikke - og å ev. prøve å reparere et forhold etter utroskap?

I utgangspunktet er utroskap en dealbreaker for meg. Men jeg har levd lenge nok til å innse at verden ikke er så svart-hvitt som jeg gjerne trodde da jeg var yngre. Omstendighetene rundt utroskapen og ikke minst mannens reaksjon i etterkant ville avgjort om jeg hadde vært villig til å jobbe med forholdet hvis vi hadde barn sammen. Å jobbe for å få tilbake et forhold er den vanskeligste veien å gå, langt tyngre enn å skilles umiddelbart. De som greier det har jeg respekt for. Kjenner to par som har endt med bedre forhold etter utroskap enn det de hadde før (ene paret var mannen utro, det andre var det kona som var utro).

Men det krevde mye og oppriktig jobbing for begge parene og det tok tid.

Om jeg ville greid det, det aner jeg ikke. Men jeg ser at det er visse omstendigheter som kan gjøre at jeg i hvert fall ville vurdert om jeg var villig til å jobbe for forholdet videre.

Men å si det er på ingen måte det samme som å godta utroskap.

Anonymous poster hash: 6f350...767

Skrevet

Mannen vil ha pose og sekk. Det får han ikke hos meg. Så jeg ville gått.

Skrevet

Innafor. Men da skulle jaggu jeg forlangt det samme også

Anonymous poster hash: 965ba...fb0

Skrevet

HI

Tror du at det er 30 brukere her inne, at alle er pålogget 24/7 og at de alltid svarer?

Anonymous poster hash: 8f8b8...4fe

Skrevet

Det var akkurat det ultimatumet jeg stilte mannen. Etter noen dagers betenkningstid gikk han med på åpent forhold. Vi hadde da ikke hatt sex med hverandre på fire år.

Anonymous poster hash: 67093...73c

Skrevet

Det var akkurat det ultimatumet jeg stilte mannen. Etter noen dagers betenkningstid gikk han med på åpent forhold. Vi hadde da ikke hatt sex med hverandre på fire år.

Anonymous poster hash: 67093...73c

Hvordan fungerer det til nå? Har noen av dere benyttet muligheten?

Anonymous poster hash: 338e5...c1a

Skrevet

Hvis han vil ha andre skal han få det, men ikke som kjæresten min.

Anonymous poster hash: 6967c...734

Skrevet

HI

Det finnes ikke et "man" i hele universet som omfatter både deg og meg.

Skrevet

HI

Du tror det er de samme som svarer i alle trådene?

Skrevet

"Hadet på badet" hadde vært min reaksjon!

Skrevet

Takk for meg,hadde jeg sagt da:-)

Skrevet

Ha et fortreffelig liv uten meg :)

Anonymous poster hash: 02345...7ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...