Anonym bruker Skrevet 1. desember 2016 #1 Skrevet 1. desember 2016 - Hvordan komme seg best mulig ut av det? Fikk en hybel igår, vi skal over 6 md bytte på å bo i den (ut skoleåret). Takler så jævlig dårlig å gå oppå han. Det skulle ikke bli slik.... To barn og et splittet hjem. Den eldste er knust. Min mor er skuffet over meg og spør hva JEG kunne gjrt annerledes. Ingen vold, utroskap ++ i bildet, men manglende kommunikasjon, hans mor vet.. Og hun begynte å gråte. Prøvde parterapi 2x, men da hadde han alt bestemt seg. Han vil ikke mere og selvtillitten min er på bunn... Føles det bedre ut når man ikke er samme hus? Jeg greier ikke engang spise, og har spist minimalt de 3 siste dagene. Har vondt i magen og er kvalm. - Hvordan gjøre det når et barn er felles og den andre ikke? Jeg har en fra før, men vil ikke splitte dem. Største vil ikke bytte skole, og her vi bor er det lite hus til leie. Bil har jeg ikke råd til per dd, er student og jobber. Han har sagt han vil gjøre alt for at jeg skal fullføre utdannelse. Studiet er på deltid, med samlinger. Er det da på sikt bedre om barna bor fast hos meg, og at han får ha så mye samvær med den ene (eller begge om han ønsker?). Vi tenker frem til sommeren at vi skal bytte på å være her hvor vi bor, og at han har begge barna annenhver uke (dersom far til jenta går med på dette..) Vet det er riv ruskende galt at mitt barn vil være hos han, sammen med søstern. Men han har vært som en ekstra far for henne og han sier jo "Hun er jo min hun også". Så det er raust av han trossalt. Huff, NÅR blir dette bra?! Gruer meg så jævlig å gå på jobb. Har eksamen om under 14 dager, og snart kommer jula. Anonymous poster hash: cfb40...414
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2016 #2 Skrevet 1. desember 2016 Om det er ok for alle parter er det vel ikke noe galt i at eldste er hos stefar annenhver uke... jeg tenker at det er mest logisk at ihvertfall ditt minste barn er hos sin far annenhver uke hele veien... hvorfor skal du ha barnet mer enn far? Ingen automatikk i det. Om du da lar eldste følge, så blir det vel lite tid for deg? Regner med at hun har samvær med sin far også... så om hun skal deles på 3 blir det litt mye surr tenker jeg. trist at det blir slik, men sånn er livet dessverre... de kan nok ikke følge hverandre hele veien, for de har ulike fedre. Du må bare tilrettelegge så godt som mulig, slik at du har dem samtidig i ferier, helger osv. kjenner ei som har 4 barn med 3 fedre.... to eldste har ikke samvær med sin far, bare besøk noen timer nå og da etter avtale på sms. Barn nr 3 har 50/50 ordning, minste bor hjemme hele tiden (hun er gift med far til denne). I tillegg har han en fra før som er hos dem annenhver helg, noen ferier og en dag i uken. De får det til å fungere Anonymous poster hash: 2c534...5ef
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2016 #3 Skrevet 1. desember 2016 Først pust med magen og la deg selv få lov å sørge over tapet av familien din en tid fremover. Så må du brette opp ermene og se hvordan vil du ha det nå, ikke hvordan tvinges du til å ha det fordi du er blitt forlatt. Hverdagen blir annerledes, men tross alt, ingen er døde eller syke, familien har inntatt en annen form. Det er ingen automatikk i forhold til barnefordeling..dere må bli enige i hvordan fordele tiden med barna, og blir dere ikke det må det mekles opp mot en eventuell rettsak. Det som kan være lurt er å prøve å se hvem som har ressurser til å følge opp barna best av dere. Det vet ingen her inne på et forum! Og den der "far har like mye rett" praten er TULL. Barna har rett til et godt bomiljø, barna har rett til et stabilt hjem og barna har rett til å se sine foreldre! Du må se deg om etter et bosted og tenke at dette er for en periode. Finn et sted med to soverom. Du og minste barn kan dele eller du kan sove i stuen frem til du er ferdig å studere. Og la eldste slippe og bytte skole. Eier du og mannen huset sammen per nå? Da iverksetter dere salget slik at du ser hvor mye egenkapital som ligger i huset. Dere kan sette overtagelse av huset til sommeren. Uansett skal dere vel bytte på å bo i huset med ungene og på hhbelen i et halvt års tid. Bruk tiden godt til å bli kjent med markedet. Spør far til eldste hva han tenker, og hvor mye svær han ser for seg å ha. Det er ikke rett at din eldste skal miste tid med sin mor eller far til fordel for stefar (med mindre barnets far ikke er skikket). Det er raust av mannen å ville ha din eldste også. Men pass deg litt nå. Barnefordelingssaker tar ofte utgangspunkt i status qvo. Det betyr at dersom barnas far har hatt dem permanent i felles hjem er det regnes som barnas faste miljø. Da skal det mye til for en rett å gjøre om på samværsform, og du blir samværsmamma om ikke far selv gir deg 50% eller mer. Derfor ville jeg hatt en avtale som KUN gjelder frem til sommeren hvor dere har barna like mye. Så får dere gjøre opp status. Og ja...det blir lettere. Det som virkelig gjør det lettere er å ha et så godt forhold til exmannen at man kan gjøre ting sammen som familie som bursdagsfeiringer, julefeiringer o.l. Da blir ikke tapet så stort. Det greier du nok ikke nå i starten fordi det er så sårt, men etterhvert...ta tiden til hjelp. Om noen år er dette kanskje det beste som kunne skjedd de <3 Anonymous poster hash: bde7e...06d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå