Anonym bruker Skrevet 1. desember 2016 #1 Skrevet 1. desember 2016 Hvor tykke bør flatene være før de settes i ovnen? Stekes ekstra? Knekk? Smeltet smørbukk til montering? Trenger masse tips. 2 spente barn som skal være med Anonymous poster hash: d4fe1...5da
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2016 #2 Skrevet 1. desember 2016 Litt tykkere enn vanlige pepperkaker, men ikke for tykke, for da blir de bare myke. Bunnen må være tykk, da. Det er viktig at de stekes lenge nok til at de ikke blir myke. Stek veggene først, og la dem avkjøles før du tar bunnen. Med en gang du har tatt ut bunnen, setter du veggene nedi så det blir avtrykk der veggene skal settes når de skal monteres, da blir det lettere å få dem til å stå ordentlig. (Veggene skal fjernes igjen mens bunnen avkjøles). Vi har pleid å bruke smeltet sukker til montering (veldig varmt!). Jeg har aldri hørt om noen som bruker smørbukk, men hvis det fungerer, smaker det sikkert mye bedre enn brent sukker. Når du pynter, tenk på at vegger og tak skal monteres sammen, så ikke fest pynt veldig nærme monteringspunktene. Det er ikke verre enn å ta det av igjen ved montering, men penere hvis man slipper. Anonymous poster hash: 403e3...bb3
TinaK 1990 Skrevet 1. desember 2016 #3 Skrevet 1. desember 2016 Litt tykkere enn vanlige pepperkaker, men ikke for tykke, for da blir de bare myke. Bunnen må være tykk, da. Det er viktig at de stekes lenge nok til at de ikke blir myke. Stek veggene først, og la dem avkjøles før du tar bunnen. Med en gang du har tatt ut bunnen, setter du veggene nedi så det blir avtrykk der veggene skal settes når de skal monteres, da blir det lettere å få dem til å stå ordentlig. (Veggene skal fjernes igjen mens bunnen avkjøles). Vi har pleid å bruke smeltet sukker til montering (veldig varmt!). Jeg har aldri hørt om noen som bruker smørbukk, men hvis det fungerer, smaker det sikkert mye bedre enn brent sukker. Når du pynter, tenk på at vegger og tak skal monteres sammen, så ikke fest pynt veldig nærme monteringspunktene. Det er ikke verre enn å ta det av igjen ved montering, men penere hvis man slipper. Anonymous poster hash: 403e3...bb3 Bunn?? det har aldri jeg laget. Alltid montert rett på brett. Vi bruker smørbukk. Smaker mye bedre også når det skal knuses og ikke minst, blir ikke så varmt som knekk - lettere å montere med smørbukk
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2016 #4 Skrevet 1. desember 2016 Gelstinplater til vinduer er lekkert. Lag frosting og ikke vanlig melisglasur. Anonymous poster hash: 11d6d...781
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2016 #5 Skrevet 1. desember 2016 Jeg skal også lage med ungene for første gang i år. Tenkte bare å montere med limpistol, etter råd fra andre her inne Anonymous poster hash: ee7c9...0c5
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2016 #6 Skrevet 1. desember 2016 Pynt veggene før du monterer huset - mye enlere å få pent da Jeg har pleid å bruke smeltet smørbukk til montering, men vi spiser jo ikke huset likevel, så mulig jeg går for limpistol i år altså Anonymous poster hash: 54d45...fbf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå