Gå til innhold

Kan man være resistent mot lus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at jeg hadde lus en gang da jeg var liten (ca 4-5 år), mannen har aldri hatt. Sammen har vi fire barn i alderen 7-14 år ingen av dem har noen gang hatt lus. Da da gikk i barnehagen fikk vi lusevarsel med hjem minst en gang i måneden i vinterhalvåret, altså at det gikk lus, nå på skolen litt mer sjeldent. Likevel, ungene våre må totalt ha forbigått sikkert 50-60 luseperioder, men likevel ikke fått det. Selv ikke når bestevennene har hatt lus (og de har gjerne byttet lue osv). Går det faktisk an å være resistent på et eller annet vis, eller har vi bare hatt helt utrolig flaks?

Anonymous poster hash: ae891...829
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nja, ingen er resistent, men det finnes blodtyper som lusen ikke tåler.

Anonymous poster hash: 33b1f...213
Skrevet

Vet ikke om jeg faktsik har hatt lus, men vet jeg fikk lusebehandling en gang når jeg var liten. Dette var da tidlig på 80-tallet og den gang behandlet man vel forebyggende hvis noen i omgangskretsen hadde fått det påvist.

Har ikke hatt lus i hus etter at jeg fikk barn heller, eldste er 8 år. Melding om lus i bhg/skole kommer flere ganger i året og jeg vet at ved den største skolen i kommunen her har de hatt store problemer med lus, antageligvis fordi den er resistent mot behandling.

Anonymous poster hash: 07889...bdc
Skrevet

Nja, ingen er resistent, men det finnes blodtyper som lusen ikke tåler.

Anonymous poster hash: 33b1f...213

Vi har helt normal blodtype. Jeg og ene barnet er A-, de andre i familien A+.

HI

Anonymous poster hash: ae891...829

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...