Gå til innhold

Dere som har vært avhengige av nesespray

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge var dere på avvenning før nesen ikke var tett lenger?

Jeg har vært tett i nesen siden jeg var 3 mnd på vei. Lot være å bruke nesespray for tenkte det kun var pga hovne slimhinner. Men så fikk jeg en runde med bronkitt og da var jeg så tett i brystet at jeg fikk knapt puste med tanke på at nesen var pottetett i tillegg. Falt da for fristelsen av å begynne med nesespray og har vært avhengig i 3 mnd nå. Bronkitt er over men nesen er fortsatt tett.

Bestemte meg for å slutte med nesespray igår og første natta var grusom. Sov ikke stort for å si det sånn. Håper ikke det tar lang tid med tanke på at man skal fungere på jobb osv.

Anonymous poster hash: c36eb...d94

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg var uten nesespray ufrivillig fra en fredagskveld og over helga (mistet den på vei til hyttetur) - hadde kun saltvannsspray som jeg brukte.

Allerede søndags morgenen var det myyye bedre, og jeg droppet å kjøpe når jeg fikk muligheten på kvelden. Natt til mandagen sov jeg like bra som normalt igjen :) kjente jeg enda var tett lengre oppe i bihulene men fikk puste helt fint gjennom nesa. Innen en uke følte jeg at nesa mi var omtrent helt normal. Så, gi det et par dager, så er det nok bedre allerede :) bruk evt saltvannsspray også, jeg anbefaler Miwana :)

Anonymous poster hash: c7b61...eec

Skrevet

Samme erfaring som hun over, et par, tre dager. Det er forferdelig mens det står på, men det er verdt det. Følelsen av at nesa fungerer normalt igjen, uten spray, er fantastisk!

Skrevet

Spørs hvor lenge du har vært avhengig.Her gikk det 3 uker før jeg endelig følte meg bra igjen.

Men jeg hadde vært avhengig i  5 år da.

Anonymous poster hash: f54cb...f18
Skrevet

2-3 uker. Brukte fenu-Max fra helsekosten.

Anonymous poster hash: 15bf5...dec

Skrevet

Spørs hvor lenge du har vært avhengig.Her gikk det 3 uker før jeg endelig følte meg bra igjen.

Men jeg hadde vært avhengig i 5 år da.

Har kun brukt det hver dag i 3 mnd. Men ble fort avhengig når bronkitten Ga seg. Ble nektet nesespray på apoteket når jeg var der sist når jeg avslørte at jeg hadde brukt det i 3 mnd. Så nå tenkte jeg å prøve å slutte.

H.i

Skrevet

Håper det snart går over 😊 var tett i hele natt og på jobb. Jeg høres jo syk ut for er pottetett. Men jeg skal klare å holde ut

H.i

Skrevet

Du kan avvenne ett nesebor om gangen. Så kan du puste i det andre så lenge.

Skrevet

Du kan avvenne ett nesebor om gangen. Så kan du puste i det andre så lenge.

Ja det var et godt tips 😊 men nå har jeh bestemt meg for å slutte med det helt 😂 vært av 1 døgn nå og puster kun gjennom munnen 😃

H.i

Skrevet

Føler med deg, du er sterk som står i mot.

Jeg har vært fullstendig avhengig i 9 år, ingenting hjelper, saltvann, fenu max, all verdens kortisonsprayer. 

Bør virkelig bare kutte og bestemme meg, men tvilsomt at jeg klarer det. Hadde det vært to dager skulle det gått, men mange sier det kan ta flere uker når en har vært avhengig så lenge. Hvordan komme seg gjennom det?

Anonymous poster hash: 2d077...470
Skrevet

Føler med deg, du er sterk som står i mot.

Jeg har vært fullstendig avhengig i 9 år, ingenting hjelper, saltvann, fenu max, all verdens kortisonsprayer. 

Bør virkelig bare kutte og bestemme meg, men tvilsomt at jeg klarer det. Hadde det vært to dager skulle det gått, men mange sier det kan ta flere uker når en har vært avhengig så lenge. Hvordan komme seg gjennom det?

Anonymous poster hash: 2d077...470

Føler med deg!

Jeg sluttet etter å ha brukt nesespray i 5 år,å holdt meg unna nesespray i ett år.

Men så ble jeg helt ekstremt forkjølet å brukte for mye nesespray så ble avhengig igjen.

Nå har jeg brukt nesespray hver dag i 7 år å klarer ikke å slutte igjen på egenhånd.

Jeg har også prøvd alt det du nevner uten at det fungerte på meg heller.

Skrevet

Plaget ikke meg selv gjennom en eneste natt med tett nese.

Fikk kortisonspray av legen som jeg tok etter nesesprayen frem til nesa var helt fin igjen 👍🏻

Anonymous poster hash: f9f29...8f7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...