Gå til innhold

Barn, cøliaki, henvisning gastroskopi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Dere som har barn som har blitt testet for cøliaki, hvor lang tid har det tatt å få time til gastroskopi?

Vi har ei jente som er skikkelig dårlig nå, hun vrir seg og hyler av magesmerter i flere timer hver kveld, og kaster opp flere ganger daglig.

Legen har ringt inn henvisning for å få fortgang i ting siden barnet er så medtatt, men jeg bare lurer på hvor lenge hun må ha det slik. Det er helt forferdelig for oss alle.

Det er så fælt å måtte gi henne mat jeg vet gjør henne vondt!

Har ikke ventet så lenge enda, men fortvilelsen blir større hver dag.

Vi har selvfølgelig tatt blodprøver også. Men de er det jo ofte litt ventetid på.

(Vi er en cøliakifamilie, så er temmelig sikre på at det ikke er noe annet. Selv om det også blir undersøkt)

Anonymous poster hash: 9ba46...84a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanligvis er det flere mnd ventetid.

Vi tok det direkte med sykehuset en fredag og siden tilfellet var akutt fikk han første prioritet gastro påfølgende mandag.

Men tror ikke det er vanlig å få det så fort.

Skrevet

Barn kan få diagnose basert på blodprøver, hvis det gjøres riktig og verdiene er høye nok. Sjekk med fastlegen.

Vi ventet forøvrig ca 3 måneder. Vi tok alle blodprøver i forkant og fikk diagnose hos spesialist, uten gastroskopi.

Håper dere slipper å vente noe særlig.

Det høres jo ut som et tilfelle som kan og bør få prioritet.

Anonymous poster hash: 5960c...780

Skrevet

Min datter fikk vel time i løpet av 2 uker, men hun var veldig syk (periodevis innlagt på sykehuset).

Vet om andre som har ventet 3-4 måneder.

Men hvis utslaget på blodprøvene er høy nok, slipper dere vel gastroskopi? Det kom jo nye regler for dette for et par år siden mener jeg.

Anonymous poster hash: 00ef0...33f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...