Anonym bruker Skrevet 30. november 2016 #1 Skrevet 30. november 2016 I mitt første svangerskap fikk jeg en ganske så synlig åre på låret,fra midten av låret og den "krøller" seg bortover, men den har aldri plaget meg. Den har liksom bare lagt under huden og ikke vært klumpete eller vond. Jeg er nå gravid igjen og nå er den vond,!den har blitt veldig klumpete og stikker opp fra huden hvis dere skjønner hva jeg mener. Den har også spredt seg og jeg kan følge åren fra midten av låret helt ned til ankelen, men selve åreknuten er på innsiden av låret og har begynt å strekke seg over kneet ned mot leggen. Jeg er ofte også varmere på selve åreknuten enn jeg er på resten av huden rundt åreknuten. Eneste plagen jeg har er at den er vond, er det farlig må så svære åreknuter? Bør jeg kontakte lege? Må få den fjernet, men nå er jeg gravid så må uansett vente en stund med det. Anonymous poster hash: 1449a...3e8
Anonym bruker Skrevet 30. november 2016 #2 Skrevet 30. november 2016 Har ikke hørt at det er farlig, men de kan gjøre veldig vondt og mange får dem fjernet på grunn av det. Anonymous poster hash: 8f439...d29
Anonym bruker Skrevet 30. november 2016 #3 Skrevet 30. november 2016 Det kan lettere dannes blodpropper i åreknuter. I tillegg er det økt trykk i disse, som kan ødelegge klaffesystenene i de store samlevenene. Dette kan igjen føre til hevelser og ødemer i beina. Anonymous poster hash: 5ce10...76e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå