Gå til innhold

Hvordan blir dette med foreldrepenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan mannen gi sine uker til meg uansett?

Han påstår det.

Hva bestemmer min permisjon? Får jeg samme lønn som før permisjonen?

Får far samme lønn som han pleier?

Anonymous poster hash: 1a73a...30e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Far kan ikke gi sine uker til deg. Du kan evt søke om å få hans uker, men da må far være ute av stand til å ta seg av barnet for at du skal få det godkjent

Hva slags lønn du får avhenger av hva du velger, lengre perm m 80% eller kortere m 100% lønn.

Far får vanlig lønn helt til han skal ha perm. Da får han 80% eller 100% avhengig av hva dere har valgt. Mor kan ikke velge 80 og far 100 feks

Skrevet

Far kan ikke gi sine uker til deg. Du kan evt søke om å få hans uker, men da må far være ute av stand til å ta seg av barnet for at du skal få det godkjent

Hva slags lønn du får avhenger av hva du velger, lengre perm m 80% eller kortere m 100% lønn.

Far får vanlig lønn helt til han skal ha perm. Da får han 80% eller 100% avhengig av hva dere har valgt. Mor kan ikke velge 80 og far 100 feks

Det var det jeg visste.

Han kan ikke gi sine uker til meg

Jeg vet at man kan velge 80 eller 100

Får han sin vanlige lønn i sine uker? Altså enten 80 % av sin lønn eller 100% av sin lønn?

Eller får han samme lønn som meg?

Skrevet

Det var det jeg visste.

Han kan ikke gi sine uker til meg

Jeg vet at man kan velge 80 eller 100

Får han sin vanlige lønn i sine uker? Altså enten 80 % av sin lønn eller 100% av sin lønn?

Eller får han samme lønn som meg?

Han får enten 80 eller 100 % av sin egen lønn. Bare vær obs på at det kun gjelder opp til 6G (evt 80% av 6G). Noen får imidlertid mellomlegget dekket av arbeidsgiver, men det er ikke noe en har krav på.

Anonymous poster hash: 0246d...935

Skrevet

Hvorfor få barn med en som ikke vil?

Anonymous poster hash: b3644...1eb

Skrevet

Husk at far kan ta ut sine uker over tid. Fx en dag i uke. Eller 1 uke her og en uke der. Dere må da søke om utsettelse i ukene mellom pga arbeid.

Min er selvstendig og tok ut 3 uker på sommeren når han likevel ikke hadde kunder. Da sparte han å avsette feriepenger til seg selv. Foreldrepermisjon kan ta ut i 3 år.

Anonymous poster hash: 4b54b...f97
Skrevet

Kan mannen gi sine uker til meg uansett?

Han påstår det.

Hva bestemmer min permisjon? Får jeg samme lønn som før permisjonen?

Får far samme lønn som han pleier?

Nei, far kan ikke gi sine uker til deg. Kun hvis han ikke er i stand til å være alene med barnet, men her er reglene strenge. Knekker han ryggen vil dere få beskjed om at han kan ta sine uker innen 3 år og dermed vil du ikke få hans uker fordi han kan ta de ut i løpet av 3 år.

Du får samme lønn som før permisjon (opptil 6G) når du velger 100% dekningsgrad (49 uker permisjon totalt) eller du får 80% av lønnen din hvis du velger det(59uker permisjon totalt)

Noen arbeidsgivere dekker mellomlegget for de som har lønn over 6G.

Men husk at det du helger gjelder far også, velger du 80% lønn(59 uker permisjon totalt) får far også 80% av sin lønn opptil 6G

Anonymous poster hash: 2b0f4...6aa

Skrevet

Hvorfor få barn med en som ikke vil?

Anonymous poster hash: b3644...1eb

Han syns han har så viktig jobb 👀

Hi

Skrevet

Takk for alle svar 😊😊

Tror jeg skjønner mer nå

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...