Gå til innhold

Erfaring med å bli gravid etter MMA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt to sunne svangerskap. Men med nr tre gikk noe galt og nurket sluttet å utvikle seg i uke 14-15 :( nå har jeg akkurat fullført min første mens. Tenker på å prøve på nytt nå ❤️ Har noen lignende erfaringer? Gikk det bra ved neste forsøk? Kjenner jeg er nervøs for å bli gravid igjen, spesielt ul i uke 18 (hvor vi fikk de dårlige nyhetene)

Anonymous poster hash: ff7c7...945

Anonymous poster hash: fc36c...4a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt to sunne svangerskap. Men med nr tre gikk noe galt og nurket sluttet å utvikle seg i uke 14-15 :( nå har jeg akkurat fullført min første mens. Tenker på å prøve på nytt nå ❤️ Har noen lignende erfaringer? Gikk det bra ved neste forsøk? Kjenner jeg er nervøs for å bli gravid igjen, spesielt ul i uke 18 (hvor vi fikk de dårlige nyhetene)

Anonymous poster hash: ff7c7...945

Vet dessverre ikke noe om det du spør om, men jeg har selv hatt en missed abortion nylig og lurer på noe angående første mens etter MA. Var din mens som vanlig, hvis jeg kan spørre om det? Jeg er også veldig nervøs for prøvingen, hvis det kan være noen trøst.

Anonymous poster hash: 4fd45...280

Skrevet

Ble gravid før jeg fikk mensen tilbake etter ma.

Har beviset på 5 år her ved siden av meg 😊

Gikk en stund etter vi fant ut at jeg var gravid igjen før jeg følte at dette gikk bra. Men så snart spira sitter på nytt er det ikke annet å gjøre enn å håpe på det beste 😊 god klem 😊

Anonymous poster hash: f335a...6fb

Skrevet

Glemte å skrive at vi bestilte en privat ul i uke 11- 12 og forklarte at jeg var nervøs pga ma og gjerne ville se at alt gikk bra. Og han snudde skjermen bort så han kunne se først. Så sa han, nei her står alt til og snudde skjermen og viste et sprell aktivt foster 😊

Anonymous poster hash: f335a...6fb

Skrevet

Hadde en MA for to år siden. Var mitt tredje svangerskap også. Mistet i uke 11.

Gikk nesten 5 mnd før jeg ble gravid igjen, ble litt plaget med småblødninger og uregelmessige sykluser.etterpå  Det nye svangerskapet forløp forøvrig helt normalt.

Pga alder(over 38 ved termin) hadde jeg duotest i uke 12/13 så fikk jo bekreftelse der på at alt så fint ut.

Anonymous poster hash: a1033...c0e
Skrevet

Hva er duotest?

TS

Skrevet

Vet dessverre ikke noe om det du spør om, men jeg har selv hatt en missed abortion nylig og lurer på noe angående første mens etter MA. Var din mens som vanlig, hvis jeg kan spørre om det? Jeg er også veldig nervøs for prøvingen, hvis det kan være noen trøst.

Anonymous poster hash: 4fd45...280

Uff så trist å høre❤️ Jeg trodde at jeg var ferdig med mensen, blødde nesten ingenting i går. Men begynte å blø igjen i dag. Lite.

Har blødd relativt mye, tynt blod de fire første dagene. Byttet bind ofte. Men ellers ganske så normalt :) krysser fingrene for en ny spire til oss begge snart 🌸

Skrevet

Jeg ble gravid etter fire mnd, men det ble dessverre SA i uke 6. Så ble jeg gravid en mnd etter det, og det gikk bra. Da fikk jeg ekstra UL i uke 12 og 15 for min egen psyke sin del. Både fastlegen og de på sykehuset var veldig forståelsesfulle.

Anonymous poster hash: e260f...a25

Skrevet

Jeg ble gravid etter fire mnd, men det ble dessverre SA i uke 6. Så ble jeg gravid en mnd etter det, og det gikk bra. Da fikk jeg ekstra UL i uke 12 og 15 for min egen psyke sin del. Både fastlegen og de på sykehuset var veldig forståelsesfulle.

Så bra at det gikk bra til slutt💞 Var det dine første erfaringer med å miste? Eller har du mistet flere ganger?

TS

Skrevet

Hva er duotest?

TS

Det er en kombinasjon av ultralyd og blodprøve som kan indikere om fosteret har kromosomavvik. Er man eldre enn 38 ved termin har man rett til å få utført denne testen.

Skrevet

MA og utskrapning.

Gravid etter andre mens. Gikk supert. Gledet meg ikke før jeg hadde vært på ultralyd i uke 18. Da senket jeg skuldrene (og slapp ut magen!).

Lykke til :-)

Skrevet

Uff så trist å høre❤ Jeg trodde at jeg var ferdig med mensen, blødde nesten ingenting i går. Men begynte å blø igjen i dag. Lite.

Har blødd relativt mye, tynt blod de fire første dagene. Byttet bind ofte. Men ellers ganske så normalt :) krysser fingrene for en ny spire til oss begge snart

Min første mens var veldig variabel, av og på med blødning. Jeg trodde f eks den gikk mot slutten etter 5 dager, da jeg nesten ikke blødde noe, så plutselig en kveld begynte jeg å fossblø, det rant og rant et par minutter før det ga seg. Så blødde jeg sånn middels mye i et par dager, før det avtok og jeg hadde småblødninger i ca 2 mnd. Selve mensen varte i ca 12 dager. Selv om jeg hadde langvarige småblødninger, så var jeg i syklus og fikk mensen omtrent til forventet tid allikevel. Men jeg ble ikke gravid så lenge jeg hadde disse blødnignene.

Skrevet

Så bra at det gikk bra til slutt💞 Var det dine første erfaringer med å miste? Eller har du mistet flere ganger?

TS

Ja, jeg hadde to friske barn fra før, og så mistet jeg to på rad før det gikk bra igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...