Carmen00 Skrevet 30. november 2016 #1 Skrevet 30. november 2016 Mye sykdom i barnehagen i dag blandt personalet. 2 avdelinger ble derfor slått sammen til en med bare 2 ansatte. De har sikkert hatt hendene fulle og ikke klart alle oppgaver en burde. Jenta vår hylskriker fordi hun har fått skikkelig bleieutslett etter å ha gått sikkert en evighet med bæsjebleie. Hun har aldri i hele sitt liv hatt bleieutslett - og jeg kjenner meg ganske fortvilet når hun setter i smertehyl. Har smurt på xylocain, men den tar vel bare litt av smerten. Har inotyol krem som jeg ikke har tatt på enda. Hun vil ikke gå uten bleie, selv om det kanskje er beste behandling. Noen som har en vidunder-behandling å anbefale?
Miss Chocolate Skrevet 30. november 2016 #2 Skrevet 30. november 2016 Jeg bruker potetmel. Fungerer veldig bra
Regina Phalange Skrevet 30. november 2016 #3 Skrevet 30. november 2016 Ta på inotyol med en gang, funker kjempebra
Carmen00 Skrevet 30. november 2016 Forfatter #5 Skrevet 30. november 2016 Tusen takk snille dere <3 Jeg har smurt henne med inotyol, men hun er fremdeles veldig rød enkelte steder på stumpen. Det å ta kveldsstellet i kveld var fryktelig.. Broren til min bestemor fikk en kasserolle med kokende vann over seg da han var liten. Min oldemor tok potetmel og la det i smørpapir og strøk med strykejern for å få ut all væske som måtte være i potetmelet. Så la hun det potetmelet på brannsårene. Han fikk faktisk ikke arr engang, selv om han garantert hadde 3-grads forbrenning. Har mulighet for å holde henne hjemme i morgen hvis hun fortsatt er fryktelig sår i morgen. I tilfelle skal jeg forsøke potetmel. Tusen takk for gode råd. Klem hi
Anonym bruker Skrevet 30. november 2016 #6 Skrevet 30. november 2016 Krystallfiolett er definivt best. Selges på apotek. lilla vann som du smører på baken, bruk hansker og underlag, ikke søl-fargen er ikke mulig å vaske vekk. Tipp topp hud dagen etter:) Anonymous poster hash: fa4eb...67c
Anonym bruker Skrevet 30. november 2016 #7 Skrevet 30. november 2016 Krystallfiolett er definivt best. Selges på apotek. lilla vann som du smører på baken, bruk hansker og underlag, ikke søl-fargen er ikke mulig å vaske vekk. Tipp topp hud dagen etter:) Anonymous poster hash: fa4eb...67c Det er veldig mye rart i krystallfiolett. Fant ikke linken jeg hadde til det i farta. Det anbefales IKKE å brukes på små barn, selvom det virker. HI, her pleier jeg å føne rumpa helt tørr, om du har en føner med varmeinnstillinger på da. Vi har aldri hatt effekt av inotyol. Potetmel fungerer fint, å stryke det hørtes lurt ut, det skal jeg selv prøve. Om hun ikke bæsjer noe i natt så regner jeg vel med at rumpa er ganske fin igjen i morgen. Minste har ekstremt sensitiv hud og får små blemmer som sprekker på rumpa om ikke bleiene tas med en gang. Det beste her er 40% sinksalve. Jeg kjøper den til klinion. (Bestiller hos leverandør da den er umulig å få tak i på apotek) de 40% sink de fleste apotek har er det mye bivoks i så den legger seg ikke som et beskyttende lag over huden slik den skal, den smelter bort. Den beste sink salven å få på apotek er siluen. Den fungerer som nødløsning. Anonymous poster hash: ea324...734
Carmen00 Skrevet 1. desember 2016 Forfatter #8 Skrevet 1. desember 2016 Tusen takk snille dere. Nå har vi vært våken i hele natt.. klem hi
Daquiry Skrevet 1. desember 2016 #9 Skrevet 1. desember 2016 Eight hour cream fra Elisabet Arden funker som fy!
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2016 #10 Skrevet 1. desember 2016 Inotyol har fungert kjempebra hos oss også. Smør et tjukt lag, hun skal jo ha bleie utenpå, så det er jo ikke noen fare for klærne. Anonymous poster hash: 9ca4e...62f
Optatium Skrevet 1. desember 2016 #11 Skrevet 1. desember 2016 Inotyol, bepanten, sinksalve, cicaplast fra la roche posay. Alle funker like bra. Det viktigste er egentlig lufttørking, helt tørr stump før bleien tas på, og hyppige skift til utslettet roer seg. Det er når folk opplever det du ser nå at de kan forstå hvorfor datteren min ble bleietørr når hun var 17 mnd. Her var det slik du beskriver hele tiden, hun tåler ikke bleier i seg selv. Det er forferdelig!
Lessismore Skrevet 1. desember 2016 #12 Skrevet 1. desember 2016 Sier som flere her, potetmel. Selv brukte vi alt mulig rart, inotyol, sinksalve, krystallfiolett osv på de to eldste barna, før jeg fant ut at det enkleste er faktisk det beste. Potetmel.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2016 #13 Skrevet 1. desember 2016 Vi har også god erfaring med inotyneol. Men er det farlig å bruke dette ofte? Barnehagen er veldig raus med smøring. Lurer på om jeg burde kjøpe en vanlig sinksalve dit Anonymous poster hash: 78062...2cd
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2016 #14 Skrevet 1. desember 2016 Potetmel funker som fjell! Etter jeg oppdaget det har jeg aldri brukt noe annet Anonymous poster hash: e7624...174
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2016 #15 Skrevet 1. desember 2016 Har 4 barn og bruker kun potetmel og når det blir bedre så har jeg på inotynol. Skyll, tørk med føner med litt halvkald luft og ta på potetmel så det knirker i bleia når hu går ene sønnen min fikk svære kjøttsår i rumpa når han fikk tenner og det var det eneste som funka og som tok smertene. Ikke vær redd for å overdrive med potetmelet håper hun blir bedre snart. Anonymous poster hash: 6f13f...500
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2016 #16 Skrevet 1. desember 2016 Potetmel !!! Anonymous poster hash: 3061e...e7d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå