Gå til innhold

Smertefullt bleieutslett.. Beste behandling.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mye sykdom i barnehagen i dag blandt personalet.

2 avdelinger ble derfor slått sammen til en med bare 2 ansatte.

De har sikkert hatt hendene fulle og ikke klart alle oppgaver en burde.

Jenta vår hylskriker fordi hun har fått skikkelig bleieutslett etter å ha gått sikkert en evighet med bæsjebleie.

Hun har aldri i hele sitt liv hatt bleieutslett - og jeg kjenner meg ganske fortvilet når hun setter i smertehyl.

Har smurt på xylocain, men den tar vel bare litt av smerten.

Har inotyol krem som jeg ikke har tatt på enda.

Hun vil ikke gå uten bleie, selv om det kanskje er beste behandling.

Noen som har en vidunder-behandling å anbefale?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker potetmel. Fungerer veldig bra

Skrevet

Ta på inotyol med en gang, funker kjempebra

Skrevet

Tusen takk snille dere <3

Jeg har smurt henne med inotyol, men hun er fremdeles veldig rød enkelte steder på stumpen.

Det å ta kveldsstellet i kveld var fryktelig..

Broren til min bestemor fikk en kasserolle med kokende vann over seg da han var liten.

Min oldemor tok potetmel og la det i smørpapir og strøk med strykejern for å få ut all væske som måtte være i potetmelet.

Så la hun det potetmelet på brannsårene.

Han fikk faktisk ikke arr engang, selv om han garantert hadde 3-grads forbrenning.

Har mulighet for å holde henne hjemme i morgen hvis hun fortsatt er fryktelig sår i morgen.

I tilfelle skal jeg forsøke potetmel.

Tusen takk for gode råd.

Klem hi

Skrevet

Krystallfiolett er definivt best. Selges på apotek. lilla vann som du smører på baken, bruk hansker og underlag, ikke søl-fargen er ikke mulig å vaske vekk. Tipp topp hud dagen etter:)

Anonymous poster hash: fa4eb...67c
Skrevet

Krystallfiolett er definivt best. Selges på apotek. lilla vann som du smører på baken, bruk hansker og underlag, ikke søl-fargen er ikke mulig å vaske vekk. Tipp topp hud dagen etter:)

Anonymous poster hash: fa4eb...67c

Det er veldig mye rart i krystallfiolett. Fant ikke linken jeg hadde til det i farta.

Det anbefales IKKE å brukes på små barn, selvom det virker.

HI, her pleier jeg å føne rumpa helt tørr, om du har en føner med varmeinnstillinger på da.

Vi har aldri hatt effekt av inotyol. Potetmel fungerer fint, å stryke det hørtes lurt ut, det skal jeg selv prøve.

Om hun ikke bæsjer noe i natt så regner jeg vel med at rumpa er ganske fin igjen i morgen.

Minste har ekstremt sensitiv hud og får små blemmer som sprekker på rumpa om ikke bleiene tas med en gang.

Det beste her er 40% sinksalve. Jeg kjøper den til klinion. (Bestiller hos leverandør da den er umulig å få tak i på apotek) de 40% sink de fleste apotek har er det mye bivoks i så den legger seg ikke som et beskyttende lag over huden slik den skal, den smelter bort.

Den beste sink salven å få på apotek er siluen. Den fungerer som nødløsning.

Anonymous poster hash: ea324...734

Skrevet

Tusen takk snille dere.

Nå har vi vært våken i hele natt..

klem hi

Skrevet

Eight hour cream fra Elisabet Arden funker som fy!

Skrevet

Inotyol har fungert kjempebra hos oss også. Smør et tjukt lag, hun skal jo ha bleie utenpå, så det er jo ikke noen fare for klærne.

Anonymous poster hash: 9ca4e...62f
Skrevet

Inotyol, bepanten, sinksalve, cicaplast fra la roche posay. Alle funker like bra.

Det viktigste er egentlig lufttørking, helt tørr stump før bleien tas på, og hyppige skift til utslettet roer seg.

Det er når folk opplever det du ser nå at de kan forstå hvorfor datteren min ble bleietørr når hun var 17 mnd. Her var det slik du beskriver hele tiden, hun tåler ikke bleier i seg selv. Det er forferdelig!

Skrevet

Sier som flere her, potetmel.

Selv brukte vi alt mulig rart, inotyol, sinksalve, krystallfiolett osv på de to eldste barna, før jeg fant ut at det enkleste er faktisk det beste. Potetmel.

Skrevet

Vi har også god erfaring med inotyneol.

Men er det farlig å bruke dette ofte? Barnehagen er veldig raus med smøring. Lurer på om jeg burde kjøpe en vanlig sinksalve dit

Anonymous poster hash: 78062...2cd

Skrevet

Potetmel funker som fjell! Etter jeg oppdaget det har jeg aldri brukt noe annet

Anonymous poster hash: e7624...174

Skrevet

Har 4 barn og bruker kun potetmel og når det blir bedre så har jeg på inotynol. Skyll, tørk med føner med litt halvkald luft og ta på potetmel så det knirker i bleia når hu går :) ene sønnen min fikk svære kjøttsår i rumpa når han fikk tenner og det var det eneste som funka og som tok smertene. Ikke vær redd for å overdrive med potetmelet :) håper hun blir bedre snart.

Anonymous poster hash: 6f13f...500

Skrevet

Potetmel !!!

Anonymous poster hash: 3061e...e7d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...