Gå til innhold

Tror dere regjeringen må gå av?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror dere KrF følger V eller blir igjen med H og FrP?

Anonymous poster hash: aafb2...101

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oooo. Spennende nå! KrF er tøffe!

Anonymous poster hash: ba6cd...b8f

Skrevet

Helt ærlig så har jeg forstått hva saken går ut på! Noen som vil forklare?

Anonymous poster hash: 8c056...41d

Skrevet

Helt ærlig så har jeg forstått hva saken går ut på! Noen som vil forklare?

*ikke forstått

Skrevet

Jeg håper det, men er likevel skuffet over at det er bilpakken som er katalysatoren. At de svake i samfunnet ender opp med mindre er en mye viktigere diskusjon...

Anonymous poster hash: 0a7b8...926

Skrevet

Hva er det egentlig som skjer om de må det?

Anonymous poster hash: da91a...589

Skrevet

Jeg håper det, men er likevel skuffet over at det er bilpakken som er katalysatoren. At de svake i samfunnet ender opp med mindre er en mye viktigere diskusjon...

Anonymous poster hash: 0a7b8...926

Jeg er enig i at det har vært alt for liten debatt rundt det faktum at H/FRP politikk har gitt skattelette til sine rike onkler på bekostning av samfunnets svakeste frupper, MEN dette var også Erna &Co tydelig på i valgkampen sin da. Det som virkelig svir for V/KRF er at regjeringspartiene har lovet dem at 2017 budsjettet skule synliggjøre det grønne skiftet, noe som var forutsetningen for støtten til 2016 budsjettet. Det har altså ikke H/FRP innfridd på og da er det KNALLBRA av både V og KRF og si nok er nok.

Det er spesielt at et parti med 14% oppslutning (FRP) skal få styre norsk miljøpolitikk med ultimatum når de sitter i en mindretallsregjering! Her synes jeg Hareide er tøff når han drar sammenligning til hvordan evt Carl Hagen hadde reagert dersom KRF hadde gjort tilsvarende tilbake 2002 :) Vurderer å stemme V/KRF jeg nå ;)

Ellers tror jeg FRP heller vil gå ut av regjering og sitte i opposisjon enn å gi tapt i sine kjernesaker som er mindre avgifter på bil. Ellers går de rett i SV-fella og mange av velgerne kommer ikke til å ta dem seriøst. Om de gir seg i bilpakkesaken tipper jeg de vil falle godt under 10% oppslutning ved neste valg. Så her tenker nok Jenssen strategisk. Den store taperen her er Solberg som både må svelge et ultimatum fra sin lillebror i regjering, taper ansikt i forhold til å evne å styre landet og mister sine viktigste borgerlige allierte. Erna har en tøff dag på jobb!

Anonymous poster hash: 6ab23...900

Skrevet

Jeg er enig i at det har vært alt for liten debatt rundt det faktum at H/FRP politikk har gitt skattelette til sine rike onkler på bekostning av samfunnets svakeste frupper, MEN dette var også Erna &Co tydelig på i valgkampen sin da. Det som virkelig svir for V/KRF er at regjeringspartiene har lovet dem at 2017 budsjettet skule synliggjøre det grønne skiftet, noe som var forutsetningen for støtten til 2016 budsjettet. Det har altså ikke H/FRP innfridd på og da er det KNALLBRA av både V og KRF og si nok er nok.

Det er spesielt at et parti med 14% oppslutning (FRP) skal få styre norsk miljøpolitikk med ultimatum når de sitter i en mindretallsregjering! Her synes jeg Hareide er tøff når han drar sammenligning til hvordan evt Carl Hagen hadde reagert dersom KRF hadde gjort tilsvarende tilbake 2002 :) Vurderer å stemme V/KRF jeg nå ;)

Ellers tror jeg FRP heller vil gå ut av regjering og sitte i opposisjon enn å gi tapt i sine kjernesaker som er mindre avgifter på bil. Ellers går de rett i SV-fella og mange av velgerne kommer ikke til å ta dem seriøst. Om de gir seg i bilpakkesaken tipper jeg de vil falle godt under 10% oppslutning ved neste valg. Så her tenker nok Jenssen strategisk. Den store taperen her er Solberg som både må svelge et ultimatum fra sin lillebror i regjering, taper ansikt i forhold til å evne å styre landet og mister sine viktigste borgerlige allierte. Erna har en tøff dag på jobb!

Helt tull at de har gitt penger til sine rike onkler.

De rødgrønne har og rike onkler spesielt ap. De har i tillegg hele lo og de ønsker å gi skattelette til alle som er fagorganiserte og da ta fra de som ikke er fagorganiserte. Snakk om korrupsjon egentlig da.

Anonymous poster hash: b9c3e...791

Skrevet

De rødgrønne har og rike onkler spesielt ap. De har i tillegg hele lo og de ønsker å gi skattelette til alle som er fagorganiserte og da ta fra de som ikke er fagorganiserte. Snakk om korrupsjon egentlig da.

Jo'a, du har skjønt det du, ser jeg.

Not. Høyre og FrP har alltid og kommer alltid til å bli partiene for dem som allerede har nok penger. De som allerede har lite, de er det ikke så farlig med, så dem blir det tatt enda mere fra. Ja til privatisering og enhver er sin egen lykkes smed, hva i all verden skal vi med utjevning og solidaritet, liksom?

Det er lov å håpe at vi får slippe unna med tre Erna- og Siv-år, i stedet for fire. Det hadde vært en stor fordel for landet.

Anonymous poster hash: e87cd...133

Skrevet

Nå er du litt kort.

http://www.abcnyheter.no/penger/okonomi/2016/10/05/195247081/dette-har-vi-fatt-i-skattelette-sa-langt

Unnskyld meg men mellom 3-6000 kroner i skattelette til folk flest kan ikke sammenlignes med den skatte og avgiftsletten det har vært til de rikeste i landet. Dette er ikke en "mening" men et faktum! Jeg respekterer at du sannsynligvis har en annen mening enn meg her, og at du da mener at dette er god politikk, men ikke kom og fortell meg at å fjerne arveavgift, formueskatt og redusere selskapsskatt ikke er til størst fordel for landets rikeste som eier mest og har mest kapital, da forstår du rett og slett ikke hva progressivt betyr! Det bermen har fått er småkroner i dragsuget.

Skrevet

Nå er du litt kort.

http://www.abcnyheter.no/penger/okonomi/2016/10/05/195247081/dette-har-vi-fatt-i-skattelette-sa-langt

Unnskyld meg men mellom 3-6000 kroner i skattelette til folk flest kan ikke sammenlignes med den skatte og avgiftsletten det har vært til de rikeste i landet. Dette er ikke en "mening" men et faktum! Jeg respekterer at du sannsynligvis har en annen mening enn meg her, og at du da mener at dette er god politikk, men ikke kom og fortell meg at å fjerne arveavgift, formueskatt og redusere selskapsskatt ikke er til størst fordel for landets rikeste som eier mest og har mest kapital, da forstår du rett og slett ikke hva progressivt betyr! Det bermen har fått er småkroner i dragsuget.

Du er klar over at brorparten av bedrifter i Norge er små eller mellomstore bedrifter? Og at mange av de faktisk sliter med å få ting til å gå rundt? Ja det er noen som har bedrifter med rike eiere, men hvis vi ønsker å få til et skifte vekk fra oljefokuset må det legges til rette for at det er mulig å være innovative og starte egen bedrift. Det må også ligge en viss fortjeneste for de som driver sin egen bedrift da mange av de jobber betraktelig mer enn sine ansatte, og skal det ikke ligge en viss fordel i det så er det ingen som tar på seg den tunge jobben det er å faktisk starte sin egen bedrift. Jeg har selv startet et selskap for ti år siden og i seks år snudde vi på hver kronen for å få råd til å betale de ansatte, betale husleie mm og vi sparte på alle områder. Min lønn var langt under de ansatte sin lønn, og jeg jobbet jevnt over fra 08-16 og 20 - 02 hver eneste dag, samt annenhver helg når barnet mitt var hos sin far. Hadde jeg opplevd økte satser på selskapsskatt hadde jeg gitt opp da jeg ikke kunne tatt ut noe lønn (og det er mange bedriftseiere som meg), og det er faktisk ikke Norge tjent med. Greit nok at man skal ha fokus på de som har minst, men det må ikke glemmes at vi er avhengig av at folk i dette landet tar en sjanse og starter noe eget og skal vi stimulere til slik satsning så må det ligge noen fordeler som gjør at folk i det hele tatt gidder.

Anonymous poster hash: 89555...619

Skrevet

Og for å svare på spørsmålet, jeg tror regjeringen består (FRP gir litt av bilpakka). Jeg tror ikke Gahr Støre vil overta nå, så knapp tid før valget. Jeg tror heller ikke Erna er villig til å fremstå som en så svak leder. Et mulig scenario er at FRP går ut av regjering og at Høyre styrer med KRF og V. Et annet alternativ er at KRF gir støtte til budsjettet i siste sekund for å hindre regjeringsfall.

Jeg tror den eneste måten regjeringen felles på er om Solberg stiller kabinettspørsmål og det tror jeg ikke hun vil gjøre. Selv da kan hun "reddes". Jeg tror (og håper) FRP tvinges i kne, og åpner bilpakken for å redde det borgerlige samarbeidet. Jeg tror ikke det vil gi de største miljøutslagene (desverre), men FRP vil dele svartepetter med Høyre. Per nå er det H som tar all dritten, og må stå sammen som regjering om et ultimatum de ikke er enig i. Det vil også svekke FRP før stortingsvalget neste høst. Mye bedre å ha et såret FRP i regjering enn et kompromissløst FRP i opposisjon. Men jeg tror uansett et borgelig samarbeid er kraftig svekket, og at Høyre vil tenke seg om før de går inn i regjering med FRP igjen, noe jeg synes er BRA!

Skrevet

Og for å svare på spørsmålet, jeg tror regjeringen består (FRP gir litt av bilpakka). Jeg tror ikke Gahr Støre vil overta nå, så knapp tid før valget. Jeg tror heller ikke Erna er villig til å fremstå som en så svak leder. Et mulig scenario er at FRP går ut av regjering og at Høyre styrer med KRF og V. Et annet alternativ er at KRF gir støtte til budsjettet i siste sekund for å hindre regjeringsfall. Jeg tror den eneste måten regjeringen felles på er om Solberg stiller kabinettspørsmål og det tror jeg ikke hun vil gjøre. Selv da kan hun "reddes". Jeg tror (og håper) FRP tvinges i kne, og åpner bilpakken for å redde det borgerlige samarbeidet. Jeg tror ikke det vil gi de største miljøutslagene (desverre), men FRP vil dele svartepetter med Høyre. Per nå er det H som tar all dritten, og må stå sammen som regjering om et ultimatum de ikke er enig i. Det vil også svekke FRP før stortingsvalget neste høst. Mye bedre å ha et såret FRP i regjering enn et kompromissløst FRP i opposisjon. Men jeg tror uansett et borgelig samarbeid er kraftig svekket, og at Høyre vil tenke seg om før de går inn i regjering med FRP igjen, noe jeg synes er BRA! Anonymous poster hash: 6ab23...900

Helt enig med deg!

Anonymous poster hash: ba6cd...b8f

Skrevet

Du er klar over at brorparten av bedrifter i Norge er små eller mellomstore bedrifter? Og at mange av de faktisk sliter med å få ting til å gå rundt? Ja det er noen som har bedrifter med rike eiere, men hvis vi ønsker å få til et skifte vekk fra oljefokuset må det legges til rette for at det er mulig å være innovative og starte egen bedrift. Det må også ligge en viss fortjeneste for de som driver sin egen bedrift da mange av de jobber betraktelig mer enn sine ansatte, og skal det ikke ligge en viss fordel i det så er det ingen som tar på seg den tunge jobben det er å faktisk starte sin egen bedrift. Jeg har selv startet et selskap for ti år siden og i seks år snudde vi på hver kronen for å få råd til å betale de ansatte, betale husleie mm og vi sparte på alle områder. Min lønn var langt under de ansatte sin lønn, og jeg jobbet jevnt over fra 08-16 og 20 - 02 hver eneste dag, samt annenhver helg når barnet mitt var hos sin far. Hadde jeg opplevd økte satser på selskapsskatt hadde jeg gitt opp da jeg ikke kunne tatt ut noe lønn (og det er mange bedriftseiere som meg), og det er faktisk ikke Norge tjent med. Greit nok at man skal ha fokus på de som har minst, men det må ikke glemmes at vi er avhengig av at folk i dette landet tar en sjanse og starter noe eget og skal vi stimulere til slik satsning så må det ligge noen fordeler som gjør at folk i det hele tatt gidder.

Anonymous poster hash: 89555...619

Å fjerne formueskatt og arveavgift er ikke fordelaktig for å etablere av nye bedrifter! Dette er tiltak direkte relatert til dem som har veldig mye fra før. Jeg har vokst opp med foreldre som er selvstendige næringsdrivende og har opplevd en hverdag lik den du beskriver. Men det er "the name of the game". Du satser, og enten vinner du eller så taper du. Den økonomiske gevinsten og friheten av å drive noe selv er belønningen fremfor om man er bare ansatt. Jeg mener det finnes MANGE andre måter å stimulere til vekst i små og mellomstore bedrifter enn de solberg-regjeringen har gitt. Skattereduksjon i oppstartsfasen, etableringstilskuddsordinger osv. Jeg ser at reduksjon i selskapsskatt fra 25-23% kan ha noe for seg i forhold til utflagging, for det gjør oss likere andre europeiske land. Dog, jeg er ikke enig i at man skal omfordele midlene slik at folk med lite skal få enda mindre som en konsekvens.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...