Anonym bruker Skrevet 30. november 2016 #1 Skrevet 30. november 2016 Jeg har hatt både kikkhull og vaginal hysterektomi nå for 5 dager siden. 4 hull i magen. De gror fint, og jeg blør ikke noe sted lenger. Har kun svak brunlig bittelitt utflod. Ikke noe lukt eller smerter vaginalt, men mye smerter i magen og korsryggen. Men magemusklene virker jo søren ikke! Når kommer de tilbake i normal stand da? Klarer ikke reise meg opp, bytte sitte/liggestilling uten å åle meg rundt med armer og ben. Og når forsvinner de innvendige stingene vaginalt? Tråden henger jo ut av meg 😱 Skal det være sånn? Fikk jo ikke noe som helst info på sykehuset om noe som helst. De bare kjørte på med morfin IV, Oxynorm og oxycontin og paracet, og det eneste legen sa på legevisiten var at Operasjonen gikk fint, men tok lenger tid enn jeg ble fortalt i forkant, fordi de måtte inn vaginalt også. Legen var så stressa at det var umulig å få stilt spørsmål, og så ble jeg sendt hjem... Dagen jeg ble sendt hjem, altså dagen etter operasjonen, var grusom og ekstremt smertefull. Som å være i siste delen av en fødsel... Men det har heldigvis gått seg til nå, smertemessig. Bare vanskelig å gjøre noe som helst når magemusklene ikke virker liksom... Noen som har erfaring? Anonymous poster hash: 6ab43...883
Anonym bruker Skrevet 30. november 2016 #2 Skrevet 30. november 2016 Jeg har ikke fjernet livmor, men begge eggstokkene, egglederne og en svulst på 4-5 kg fra magen, og jeg kjenner igjen det du beskriver. Jeg følte det som om ingenting holdt magen min på plass. Var en helt merkelig følelse, magemusklene hold liksom ikke innvollene på plass så det føltes som magen falt fremover på en måte. Veldig vanskelig å beskrive. Men det gikk seg sakte men sikkert til. Er over et år siden jeg gjorde det så jeg husker ikke lenger hvor lang tid det tok, men et par uker tok det nok før jeg følte ting hadde "falt på plass" og magen var som den skulle igjen. Siden svulsten var så stor endte de med et bikinisnitt hos meg da, den var for stor til å få ut av kikkhull. Anonymous poster hash: 83bd7...bde
Anonym bruker Skrevet 30. november 2016 #3 Skrevet 30. november 2016 Jeg har ikke fjernet livmor, men begge eggstokkene, egglederne og en svulst på 4-5 kg fra magen, og jeg kjenner igjen det du beskriver. Jeg følte det som om ingenting holdt magen min på plass. Var en helt merkelig følelse, magemusklene hold liksom ikke innvollene på plass så det føltes som magen falt fremover på en måte. Veldig vanskelig å beskrive. Men det gikk seg sakte men sikkert til. Er over et år siden jeg gjorde det så jeg husker ikke lenger hvor lang tid det tok, men et par uker tok det nok før jeg følte ting hadde "falt på plass" og magen var som den skulle igjen. Siden svulsten var så stor endte de med et bikinisnitt hos meg da, den var for stor til å få ut av kikkhull. Anonymous poster hash: 83bd7...bde Uff da... Svulst 😱 Jammen godt de fikk den bort. Håper du er frisk i dag ❤️ Her har de fjernet livmoren, livmorhals og eggledere, men eggstokkene står igjen. Jeg fikk ikke noen forklaring på hvorfor de måtte inn vaginalt i tillegg. Ja, det er akkurat sånn det føles! Ingenting holder magen på plass... Den bare henger der(buler litt ut liksom) og uansett hvor iherdig jeg prøver å stramme magemusklene, rører den jo ikke en gang på seg... Veldig interessant å gå på do liksom... Må ligge på mitt eget fang for å få tømt blæra skikkelig... Godt å høre at det går seg til da! Men disse innvendige stingene, og tråden jeg har hendene ut av vagina da... Når skal de løse seg opp? Og hvor i all verden blir det av den tråden da? Faller den ut? Kan jo ikke ha en tråd dinglende nedi der for alltid heller, og jeg skal ikke på kontroll for om 6mnd. Den må jo bli råtten etterhvert av å ligge der vel? Ser for meg en grusom lukt isåfall... Anonymous poster hash: 6ab43...883
Anonym bruker Skrevet 30. november 2016 #4 Skrevet 30. november 2016 Etter fødsel fikk jeg beskjed om at sånn selvoppløsende tråd går i oppløsning og detter ut etter 5-7 dager. Vet ikke om det er samme tråd. Anonymous poster hash: 8662d...278
Anonym bruker Skrevet 30. november 2016 #5 Skrevet 30. november 2016 Jeg har hatt samme følelse i magen etter fødslene. Første gang fikk jeg en stram, elastisk greie av fysioterapeuten som jeg skulle ha rundt magen. De andre gangene har jeg brukt sånn shape singlet og/eller truse de første ukene. Anonymous poster hash: 033c1...b80
Anonym bruker Skrevet 30. november 2016 #6 Skrevet 30. november 2016 Så lite og dårlig informasjon som du har fått, Hi, synes jeg du skal kontakte avdelingen som opererte deg i morgen og få klare svar derfra. Du burde egentlig også sende inn en klage på dem, det skal ikke være så dårlig informasjon! God bedring Anonymous poster hash: 1c6c7...cac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå