Anonym bruker Skrevet 30. november 2016 #1 Skrevet 30. november 2016 Kan ikke drøye den med bare melk lenger nå vel? Liten jente, blir stressa. Hun veide 3150 da hun ble født. Fullammer. Anonymous poster hash: d066e...3e8
Blondzilla Skrevet 30. november 2016 #2 Skrevet 30. november 2016 Hvis hun er 5,5 mnd kan du begynne med grønnsaksmos og grøt. Det kunne du gjort ved 4 mnd allerede.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2016 #3 Skrevet 30. november 2016 Er vel ikke så kritisk det da? Er jo bare 5-6 måneder. Anonymous poster hash: cc133...36d
❤lille stjerne❤ Skrevet 30. november 2016 #4 Skrevet 30. november 2016 Er det lite? Min veide 7,5 ved 12 mnd og hun var nett og slank, men ikke for tynn. Følger hun kurven sin og er fornøyd da? Du kan begynne å gi mat i tillegg, men det er ikke sikkert hun legger på seg mer for det.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2016 #6 Skrevet 30. november 2016 For all del, begynn med mat, er ikke det..... Er du bekymret for at barnet ditt ikke går nok næring må du veie og måle å finne ut om hun følger vekstkurven som hun skal. Dette kan fu gjøre selv, eller ta med helsestasjonen. Anonymous poster hash: cc133...36d
Anonym bruker Skrevet 30. november 2016 #7 Skrevet 30. november 2016 Hun følger kurven Ok, men er slank. Jeg kjøper inn grøt og mos i dag så er vi i gang. Fullamming til 6 mnd kan du bare glemme. Førstegangsmor og vil gjøre alt som er anbefalt, men nå er det slutt på det. Anonymous poster hash: d066e...3e8
Anonym bruker Skrevet 30. november 2016 #8 Skrevet 30. november 2016 Hun følger kurven Ok, men er slank. Jeg kjøper inn grøt og mos i dag så er vi i gang. Fullamming til 6 mnd kan du bare glemme. Førstegangsmor og vil gjøre alt som er anbefalt, men nå er det slutt på det. Anonymous poster hash: d066e...3e8 Men spørsmålet er jo om hun faktisk er for tynn eller om hun følger kurven sin som hun skal? Spør på helsestasjonen i stedet for å stresse med ting som kanskje ikke er noe problem egentlig. Anonymous poster hash: 4c83d...fb9
❤lille stjerne❤ Skrevet 30. november 2016 #9 Skrevet 30. november 2016 Hva er du egentlig ute etter? Hvis barnet ditt følger kontrollene på helsestasjonen så har du vel fått beskjed om hvordan hun ligger an i forhold til vekt og lengde. De sier i fra om det er grunn til å bekymre seg og gi tillegg av annen mat. Du har jo fullammet så godt som 6 mnd nå, så det er jo uansett tida for å utvide menyen litt.
MTF Skrevet 30. november 2016 #10 Skrevet 30. november 2016 Syns ikke det hørtes lite ut jeg da, jenta mi var 7,1 kg på 12-mnd kontrollen (da var hun 13 mnd). Hun var 3350g ved fødsel. Vokste sakte, men ble fulgt godt opp og sjekket i alle bauer og kanter, så det var jo betryggende. I dag er hun 9,5 år og lavere og mer spinkel enn de fleste på hennes alder, men hun er frisk, smart (over gjennomsnittet) og fysisk sterk og flink. Som legen på sykehuset sa til meg etter sjekk, hun bare sparer på seg selv, og barn er forskjellige. Noem vokser fort, andre vokser sakte og forbli små, uten at det behøver å være noe som helst galt. Jeg ga velling fra 4 mnd (hun nektet å ta flaske) for å se om det hun fikk fra meg ikke var nok, men hun fortsatte å vokse i samme tempo likevel. Så lenge jenta di følger sin egen kurve er nok alt bra. Jenta mi gjorde ikke det, derfor mange ekstra kontroller og oppfølging/tester. Man må ikke se seg blid på gjennomsnittet.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2016 #11 Skrevet 30. november 2016 Gutten min er 6,7 og han er jo stor og lang. Jenta er 4,6 kg og liten. De er 6 måneder. Anonymous poster hash: c22a0...3ea
Plutselig_gravid Skrevet 30. november 2016 #12 Skrevet 30. november 2016 Hun følger nok kurven sin, hvis ikke skal jeg love deg at helsesøster hadde informert deg om det!
Herognå Skrevet 30. november 2016 #13 Skrevet 30. november 2016 Jenta mi er snart ett år og veier 4.5 kg. Hun har ekstrem refluks. Det er absolutt ikke under normalen. Har du spurt eller snakket med helsesøster om det? Kanskje du kan få noen gode råd
sug lut Skrevet 30. november 2016 #14 Skrevet 30. november 2016 Hun følger kurven Ok, men er slank. Jeg kjøper inn grøt og mos i dag så er vi i gang. Fullamming til 6 mnd kan du bare glemme. Førstegangsmor og vil gjøre alt som er anbefalt, men nå er det slutt på det. Anonymous poster hash: d066e...3e8 Førstegangsmor og dum, med andre ord. Ungen din er stor nok og følger kurve, men du tror du vet bedre så du driter i anbefalinger og begynner med mat bare fordi. Gratulerer.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2016 #15 Skrevet 30. november 2016 Jenta mi er snart ett år og veier 4.5 kg. Hun har ekstrem refluks. Det er absolutt ikke under normalen. Har du spurt eller snakket med helsesøster om det? Kanskje du kan få noen gode råd 4,5 kg som 1 åring er under normalen.... Anonymous poster hash: c22a0...3ea
Anonym bruker Skrevet 30. november 2016 #16 Skrevet 30. november 2016 Mi var 6,5 kg på 5 mnd kontroll. 8,2 kg da hun var 1 år. Nå er hun 4,5 år og veier ca 15 kg. Liten og nett, men følger sin egen kurve fint Anonymous poster hash: cb44e...27f
Pobie Skrevet 30. november 2016 #17 Skrevet 30. november 2016 Så lenge hun følger vekstkurven sin er det ikke noe å bekymre seg for, og heller ingen grunn til at du MÅ introdusere mat. Men mat skal jo introduseres senest ved 6 mnd, så det er bare å begynne.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2016 #18 Skrevet 30. november 2016 Førstegangsmor og dum, med andre ord. Ungen din er stor nok og følger kurve, men du tror du vet bedre så du driter i anbefalinger og begynner med mat bare fordi. Gratulerer. Rull inn! Hun er 5,5 mnd, dvs to uker fra 6 mnd. Det er ikke forbudt å gi smaksporsjoner fra 4 mnd, så at jeg er dum og begynner å gi mat fortidlig kan du bare dra et annet sted med!!!! Anonymous poster hash: d066e...3e8
sug lut Skrevet 30. november 2016 #19 Skrevet 30. november 2016 (endret) Rull inn! Hun er 5,5 mnd, dvs to uker fra 6 mnd. Det er ikke forbudt å gi smaksporsjoner fra 4 mnd, så at jeg er dum og begynner å gi mat fortidlig kan du bare dra et annet sted med!!!! Anonymous poster hash: d066e...3e8 Men begrunnelsen din er jo ikke å ønske å gi smaksporsjoner. Begrunnelsen din er at du ikke stoler på anbefalinger fra folk som kan det fordi de har det som yrke, på folk som kan det fordi de allerede har unger og unisont sier at det ikke er noen fare, eller på vekstkurver. Det er bare mindre oppegående. Endret 30. november 2016 av sug lut
Anonym bruker Skrevet 30. november 2016 #20 Skrevet 30. november 2016 Det er jo ikke så lite? Så lenge hun følger kurven sin er det jo ingen problem . min gutt på 2 år (nettopp fylt) veier 8.6 kg. Anonymous poster hash: 1b86f...47e
Anonym bruker Skrevet 30. november 2016 #21 Skrevet 30. november 2016 Trodde det var vanlig å begynne med mat ved 4 mnd? Smak osv Anonymous poster hash: 489a2...4b1
Anonym bruker Skrevet 30. november 2016 #22 Skrevet 30. november 2016 Mine var henholdsvis 5,5 kg og 6,5 kg på samme alder. Jenter. I henhold til vektkurver så er ikke jenta di undervektig. Men som de sier så kommer det an på hva hun har veid tidligere. Helsesøster skal gi beskjed om det er noe dere bør ta tak i. Smaksprøver fra 4 mnd er ikke unormalt. Vi har gitt det til begge våre etter anbefaling fra helsestasjonen. Dersom dette er noe du bekymrer deg for så snakk med helsesøster. Anonymous poster hash: 5bba3...ca8
Anonym bruker Skrevet 30. november 2016 #23 Skrevet 30. november 2016 Ved 5 mnd var jenta mi 6965. Hun er nå 17 mnd, og er akkurat 10 kg. Hun er lita av seg - men absolutt innenfor normalen Slapp helt av, begynn å gi tuppa di fast føde. Anonymous poster hash: 240dc...2f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå